معرفی و دانلود کتاب از غروب تا سپیده دم: شجاعت گذر از شب‌های تار زندگی

عکس جلد کتاب از غروب تا سپیده دم: شجاعت گذر از شب‌های تار زندگی
قیمت:
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از غروب تا سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از غروب تا سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از غروب تا سپیده دم: شجاعت گذر از شب‌های تار زندگی

کتاب از غروب تا سپیده دم، اطلاعاتی برای رویارویی با فرازوفرود‌های زندگی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، راه‌های گذر از چالش‌های زندگی را فرا می‌گیرید و با روش‌های حفظ آرامش در حین تحمل سختی‌ها آشنا می‌شوید. آن لاموت در این اثر، به شما می‌آموزد تا با کمک خودگوییِ مثبت، بر چالش‌های دشوار زندگی غلبه کنید.

درباره‌ی کتاب از غروب تا سپیده دم

کتاب از غروب تا سپیده دم (Dusk, Night, Dawn: On Revival and Courage)، شجاعتِ پذیرش زندگی با تمامی فرازوفرود‌هایش را در دل خواننده تقویت می‌کند. آن لاموت (Anne Lamott)، نویسنده‌ی کتاب، تجربه‌های شخصیِ خود را در رویارویی با مشکلات با لحنی خودمانی و جذاب برای خواننده در این اثر مطرح کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، راه‌های طفره‌ نرفتن از مشکلات را فرا می‌گیرید. نویسنده‌ در این اثر از رویارویی‌های شخصیِ خود با سوگواری و استرس‌های همیشگی دنیایِ مدرن سخن رانده است. لاموت به جای بی‌خیالی و نادیده گرفتن رویدادهای ناخوشایند طبیعی، سیاسی و اجتماعی، در این اثر به خواننده آموزش می‌دهد تا احساس سرخوردگی و ترسی را که این رویدادها برای او به دنبال دارند بپذیرد. منظور نویسنده از پذیرش، قبول این واقعیت است که رخدادهای ناخوشایند وجود دارند. آن لاموت در ادامه‌ی کتاب از غروب تا سپیده‌ دم، به مخاطبانش آموزش می‌دهد که به‌ رغم وجود رخدادهای ناخوشایند، راه خود را در زندگی ادامه دهد و کوتاه نیاید. نویسنده‌ی کتاب به جای تمرکز بر منفی‌گرایی، توان مقاومت در برابر اخبار و رویدادهای ناخوشایند را گواهی بر تاب‌آوریِ روح انسان می‌داند.

معرفی و دانلود کتاب از غروب تا سپیده دم

لاموت با لحنی خودمانی و سرشار از اعتمادبه‌نفس، خواننده را در تاریکی راهنمایی می‌کند و راهبردهای عملی را برای مقابله با سختی‌ها به او ارائه می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب از غروب تا سپیده دم، از اهمیت گام‌های کوچک باخبر می‌شوید. به گفته‌ی نویسنده، غلبه بر سختی‌ها عموماً با شروع از چیزهای کوچک آغاز می‌شود. به جای اینکه خودتان را غرق در اهداف بزرگ کنید، باید به‌دنبال هدف‌های روزانه و قابل دستیابی بروید. پس از دستیابی به این هد‌ف‌ها، موفقیت‌های خود را جشن بگیرید تا روحیه‌تان بهتر شود. رویکردی که در این کتاب مطرح شده، حس پیشرفت را تقویت می‌کند و باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس برای مقابله با چالش‌های بزرگ‌تر می‌شود.

نویسنده‌ی کتاب از غروب تا سپیده دم، در این اثر بر حفظ و افزایش دامنه‌ی ارتباط‌های انسانی تاکید ویژه‌ای دارد. به گفته‌ی لاموت، هر چقدر دامنه‌ی دوستان بیشتری داشته باشید، روزهای دشوار را راحت‌تر سپری خواهید کرد. به اشتراک گذاشتن غصه‌ها با دوستان، اعضای خانواده یا فردی که سنگ صبور شماست، باعث ایجاد حس حمایت و تعلق می‌شود. اینکه بدانیم تنها نیستیم، به میزان چشمگیری تاب‌آوری ما را در حین رویارویی با مشکلات، تقویت می‌کند. نویسنده‌ی کتاب حاضر در این اثر برای خواننده از اهمیت قدردانی گفته است. حتی در میان سختی‌ها، باید قدردان داشته‌های خود باشید. لاموت خوانندگان را تشویق می‌کند تا قدر شادی‌های ساده‌ی زندگی، زیباییِ طبیعت، عشق، اعضای خانواده و دوستان را بدانید. تمرکز بر نکته‌های مثبت زندگی، صرف نظر از اینکه چقدر کوچک به نظر می‌رسند، دیدگاه ما را تغییر می‌دهند و روحیه‌ را بهبود می‌بخشند. در ادامه‌ی کتاب از غروب تا سپیده دم، فرا می‌گیرید که با نقص‌های خود کنار بیایید. به گفته‌ی نویسنده، کمال، هدفی دست نیافتنی است. انسان‌ها همیشه می‌توانند بهتر شوند، در نتیجه ایده‌آل گرایی، چیزی به غیر از تخریب و ناامیدی به دنبال ندارد. لاموت در این کتاب، همانند دوستی خردمند، دست خواننده را می‌گیرد و بهترین همراه وی برای گذر از فرازوفرودهای زندگی است.

کتاب از غروب تا سپیده دم را انتشارات بذر خرد چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. فرخ بافنده، مترجم این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب از غروب تا سپیده دم

  • کتاب از غروب تا سپیده دم، نثری را ارائه می‌دهد که هم ذائقه‌ی ادبی و هم معنوی را راضی می‌کند. (واشنگتن پست)
  • آن لاموت، بسیار تاثیرگذار است. نوشته‌هایش من را به گریه می‌اندازد. (هُدا کوتب، برنامه تودی)
  • در روزگار سخت، آیا صدایی آرامش‌بخش‌تر از صدای لاموت وجود دارد؟ جدیدترین کتاب او درباره‌ی دشواری‌های ایمان و امید، سرشار از شوخ‌طبعی خاصِ اوست. شوخ‌طبعی‌ای که در عین خود کوچک‌بینی، خودبزرگ‌بینی هم به همراه دارد. (بوک پِیج)
  • لاموت در این کتاب تلاش می‌کند تا به سوالات دشواری که بسیاری از ما با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، پاسخ دهد. لاموت با تکیه بر تجربیات شخصی خود، روش‌های صمیمی و انسانی را نشان می‌دهد که می‌توانیم برای حرکت به سوی نور و امید به کار گیریم. (پیور وَاو)

کتاب از غروب تا سپیده دم برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که به دنبال روش‌هایی برای مدیریت احساسات در شرایط دشوار می‌گردند و می‌خواهند با استراتژی‌های عملی برای مقابله با چالش‌های زندگی آشنا شوند، مخاطب اصلی کتاب از غروب تا سپیده دم به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افزایش روحیه و تاب‌آوری افراد در فرازوفرودهای زندگی سودمند است.

در بخشی از کتاب از غروب تا سپیده دم: شجاعت گذر از شب‌های تار زندگی می‌خوانیم

بخشش، چه کامل و چه نصف و نیمه، نه فقط یک معجزه بلکه جایزه‌ی نجات هم هست؛ مانند جایزه‌هایی که همراه کتابچه‌های اِس اند اِچ گرین اِستمپز بود. ولی به جای دستگاه تُستر، یک واحد آرامش دریافت می‌کنی. هر بار که کسی را می‌بخشیم، بیشتر می‌توانیم زیبایی‌ای که ما را دربرگرفته و نورِ مهربان درونمان را بشناسیم؛ آن بخش کوچولو و معمولاً نادیده گرفته‌شده که جعل نشده، خوار نگشته و مورد سوءاستفاده قرار نگرفته است. نقطه‌ای بی‌نهایت کوچک از نور است -مثل وقتی که تلویزیون‌های قدیمی‌مان خاموش می‌شدند- و ابدیت است، دنیایی در یک تیغه‌ی علف.

برای من سال‌ها طول کشید تا طعمش را بچشم. بزرگ شدن خیلی طول می‌کشد. از این مسئله متنفرم.

حالا می‌دانم که بخشش بالغ شدن است. رحم کردن بالغ شدن است. ذره‌ذره آزاد می‌شود، مثل برخی داروها.‌ روندش از کم به زیاد است؛ مثل سفر کردن در طول حجره‌های مارپیچی نوتیلوس.

یک بار صدف نوتیلوسی را برای بچه‌های مدرسه‌ی یکشنبه‌ام آوردم؛ چون اگر می‌خواهی به بچه‌ها کمک کنی عاشق خداوند شوند، کمکشان کن عاشق طبیعت شوند. دوست من، مارک، که او هم در مدرسه‌ی یکشنبه درس می‌دهد این را به من آموخت، و این یکی از چند درس بزرگی است که می‌توانم بدهم.

مارک همچنین راهی را به من نشان داد تا در رفع وحشت بچه‌هایم از بلایی که بر سر سیاره‌ی زمین آورده‌ایم کمکشان کنم. وقتی که از او راهنمایی خواستم هیجان‌زده، طوری که انگار سراغ آدم درستش آمده‌ام، گفت: «آه! اول به آن‌ها یاد بده که ما چطور وجود گناه را می‌پذیریم و با آن زندگی می‌کنیم.»

همچون عارفان سرم را تکان دادم. بعد پرسیدم: «ما چطور با گناه زندگی می‌کنیم؟»

فهرست مطالب کتاب

سخن نخست: روبان‌ها
یک: صابون روح
دو: بچه‌گربه
سه: عزم توبه
چهار: سرود نیایش حلزون
پنج: ایمان به قدر پول تو جیبی
شش: نسیم‌های خنک
هفت: حالا می‌توانی مرا دوست داشته باشی؟
هشت: چهار شب و سه روز
نه: عشقی با یک بال
کلام آخر: سینه‌ی فراخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از غروب تا سپیده دم: شجاعت گذر از شب‌های تار زندگی
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-7758-87-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از غروب تا سپیده دم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از غروب تا سپیده دم

برای دریافت کتاب از غروب تا سپیده دم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.