معرفی و دانلود کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران: چگونه محبوب و جذاب باشیم

عکس جلد کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران: چگونه محبوب و جذاب باشیم
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران: چگونه محبوب و جذاب باشیم

سید مجتبی حورایی در کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران به اهمیت تقویت مهارت‌های ارتباطی در جلب اعتماد و علاقه‌ی دیگران اشاره و عناصر مهم در برقراری ارتباط موثر و سالم را معرفی می‌کند. او در این کتاب به صورت کوتاه و مختصر به تبیین چرایی و چیستی ارتباط موثر، ارائه‌ی راهکارهایی برای تقویت مهارت ارتباط موثر و تکنیک‌های انتقال معنا و اطلاعات می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران

برقراری ارتباط از آغاز تاریخ یکی از اولین نیازها و فعالیت‌های بشر به عنوان یک موجود متمدن بوده است. هر انسانی به طور میانگین سه‌چهارم زندگی خود را به برقراری ارتباط با دیگران مشغول است. ما روزانه برای رفع ساده‌ترین نیازهایمان با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم، تلاش می‌کنیم با استفاده از کلمات به انتقال معنا بپردازیم، دچار سوءتفاهم می‌شویم، به بحث و تبادل نظر درباره‌ی مسائل مختلف می‌پردازیم، ابراز علاقه و عشق می‌کنیم، سوال می‌پرسیم، درخواست کمک می‌کنیم، مطالعه می‌کنیم یا حتی برای سرگرمی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌نشینیم. این‌ها همه نمونه‌هایی از برقراری ارتباط هستند. اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم ما تقریباً تمام زمان بیداری خود را به ارتباط با دیگر انسان‌ها مشغولیم. اما تا به حال چقدر به اهمیت این مسأله در زندگی روزمره‌مان فکر کرده‌ایم؟ آیا متوجه قدرت واقعی برقراری ارتباط موثر هستیم؟ ویژگی ارتباط موثر یا غیرموثر چیست؟ چرا باید به تقویت مهارت‌های ارتباطی‌مان توجه کنیم؟

مجتبی حورایی در ابتدای کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران اشاره می‌کند که تنها ده درصد افراد جامعه از هنر برقراری ارتباط موثر برخوردار هستند. در شرایطی که اکثر افراد قدرت اثرگذاری ارتباط موثر را نادیده می‌گیرند، و در حالی که این مسأله تا این حد در عمق زندگی روزمره‌ی ما انسان‌ها ریشه دوانده به نظر می‌رسد که کسب قدرت برقراری ارتباط موثر، می‌تواند هر انسانی را به یک ابرقهرمان تبدیل کند. برقراری ارتباط موثر می‌تواند در پیشرفت شغلی به شما کمک کند، امکانات مناسب‌ حل مشکلات را برایتان فراهم کند، خطر به وجود آمدن سوتفاهم در روابطتان را بکاهد، و حتی شما را در ابراز احساسات و عقایدتان یاری کند. اما چگونه می‌توان به تقویت هنر ارتباط موثر اقدام کرد؟ اولین قدم می‌تواند مطالعه‌ی کتاب پیش رو باشد.

سید مجتبی حورایی در این کتاب به بررسی مسأله‌ی ارتباط موثر و پاسخ سوالاتی از این دست می‌پردازد که ارتباط موثر چه اهمیتی دارد؟ شیوه‌های مختلف انتقال اطلاعات چیست؟ و برای سخنرانی در جمع باید چه کار کنیم؟ مجتبی حورایی در این کتاب به اهمیت برقراری ارتباط موثر اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که برقراری ارتباط موثر بیش از اینکه نتیجه‌ی مجموعه‌ای از مهارت‌ها باشد، یک هنر است. او در ادامه به بررسی مهارت‌ها و عناصر ضروری در برقراری ارتباط موثر پرداخته و تلاش می‌کند با ارائه‌ی راهکارها و تکنیک‌های ساده، خواننده را در مسیر پرورش استعداد خود در برقراری ارتباط سالم و موثر راهنمایی کند.

سید مجتبی حورایی، استاد، سخنران و نویسنده‌ی به‌نام حوزه‌ی خودیاری، موفقیت و سلامت روان است که حاصل سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه‌ی آموزش مهارت‌های توسعه‌ی فردی را در قالب مجموعه‌ی «موفقیت نامحدود» جمع‌آوری کرده و تلاش می‌کند مخاطبان خود را در تقویت مهارت‌های شخصی هدایت کرده و آن‌ها را در مسیر پیشرفت و سعادت راهنمایی کند. کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران دومین جلد مجموعه‌ی موفقیت نامحدود است که از طرف نشر لیوسا در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران به تمام افرادی که قصد تقویت مهارت‌های ارتباطی خود را دارند یا به مطالعه‌ی آثار حوزه‌ی موفقیت و خودیاری علاقه دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران: چگونه محبوب و جذاب باشیم می‌خوانیم

من، این جمله‌ى ژوزف مورفى را بسیار دوست دارم و در نوشته‌ها و سخنرانى‌هایم بارها از آن استفاده کرده‌ام: «بزرگ‌ترین راز موفقیت این است که هیچ رازى در کار نیست.» برخى براى موفقیت، همواره به‌دنبال فرمول‌هاى پیچیده و راهکارهاى خارق‌العاده هستند، در صورتى‌که بسیارى از رمز و رازهاى موفقیت در همین نکات به‌ظاهر ساده‌اى نهفته است که به‌آسانى در دسترس ماست.

به یکدیگر سلام کنید. این اولین قدم براى نفوذ است. یک سلام گرم و با لحن و طنین خوشایند و دوستانه، اگرچه هزینه‌اى ندارد، آثارى عظیم دارد. با سلام گرم و مهربانانه‌ى خود، به مخاطب اعلام مى‌کنید که، «هم براى شما احترام قائلم و هم شما را دوست دارم.»

با صداى بلند سلام کنید. سلام کردن یعنى این‌که، «براى شما آرزوى تندرستى دارم و از ناحیه‌ى من هیچ آسیبى متوجه شما نیست و در سلامت و امنیت خواهید بود.»

زیبا سلام کنید؛ عاشقانه و شادمانه. یک سلام گرم یعنى از این ملاقات خوشحالید و شادمان. یادتان باشد که سلام، واژه‌اى آسمانى است. سلام نام خداست. بشارت فرشتگان است براى بندگان خوب و گفتگوى بهشتیان در بهشت و رضوان خداوند مهربان است. پیامبر عزیزمان «علیه‌السلام» فرمودند: «آیا چیزى به شما یاد بدهم که عمل به آن موجب فزونى محبت و دوستى میان شما شود؟ زیاد به یکدیگر سلام کنید.»

هم‌چنین روایات فراوان داریم که سلام نیکو موجب بخشش و مغفرت الهى و سبب خیر و برکت و افزایش روزى است.

فهرست مطالب کتاب

به نام آنکه به ما گفتن آموخت
بخش اول: ارتباط مؤثر
ارتباط مؤثر؛ ضرورت جدى
ارتباط مؤثر هنر است نه مهارت
هدف: انتقال و هدایت خوبى‌ها
محتوا کافى نیست، باید قالب‌ها جذاب باشد
شیوه‌هاى انتقال اطلاعات
ترکیبى منطقى از همه‌ى روش‌هاى انتقال اطلاعات
مدل‌سازى کیفیت‌هاى فردى
ارتباط مؤثر بر مبناى کیفیت‌هاى فردى
ارتباط یعنى انعطاف
چگونه به کیفیت حسى افراد پى ببریم؟
مجاورت، مشابهت مى‌آورد
براى سخنرانى در جمع چه کار کنیم؟
سلام، اولین قدم براى نفوذ به قلب دیگرى
حالت‌ها و شبیه‌سازى آن
تحسین از طرف مقابل یا فضاى پیرامون او
شنونده‌ى خوبى باشید
چگونه شنونده‌اى خوب باشیم؟
ارتباط با افراد پرحرف و کم‌حرف
نقش حافظه در ایجاد صمیمیت
مجاورت: ارتباط را حفظ کنید
بخش دوم: جذابیت و محبوبیت
جذابیت و محبوبیت؛ مطلوب یا مذموم؟
1. با خدا باشید
2. فروتن باشید
3. هدیه بدهید
4. حضور و ابراز محبت در لحظات سخت
5. مؤدب باشید
6. شوخ‌طبع باشید
7. نرم‌خو باشید
8. پرگویى نکنید
9. آراسته باشید
10. به منفعت طرف مقابل توجه کنید
11. بردبار باشید
12. به تناسب درک، فهم و علائق مخاطب سخن بگویید
13. احسان کنید بى‌آن‌که توقعى داشته باشید
14. نشان دهید که بى‌غرض هستید و طمعى ندارید
15. از خدا بخواهید که محبوب قلب‌ها شوید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران: چگونه محبوب و جذاب باشیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-340-245-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران

برای دریافت کتاب ارتباط موثر و نفوذ به قلب دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.