معرفی و دانلود کتاب گوش کردن اثربخش: دستیابی به استانداردهای عالی برقراری ارتباط

عکس جلد کتاب گوش کردن اثربخش: دستیابی به استانداردهای عالی برقراری ارتباط
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گوش کردن اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گوش کردن اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گوش کردن اثربخش: دستیابی به استانداردهای عالی برقراری ارتباط

اگر گذارتان به دادگاه افتاده باشد، افرادی را دیده‌اید که به‌خاطر سوءتفاهم، قاتل شده‌اند! آن‌ها می‌توانستند پیش از فرو آوردن چاقو با طرف مقابل گفت‌وگو کنند، اما بدترین راه را انتخاب کردند. کتاب گوش کردن اثربخش اجازه نمی‌دهد شما نیز در غلط‌ترین مسیر قدم بردارید. جان کلاین با استفاده از نتایج مطالعات رفتاری و روان‌شناسی به شما کمک می‌کند تا مهارت گوش دادن به حرف‌های دیگران را به‌دست آورید. فایده‌ی این مهارت را هنگامی درمی‌یابید که روابطتتان با نزدیکان و اطرافیانتان، پایدار و شادتر خواهد شد.

درباره‌ی کتاب گوش کردن اثربخش

وقتی کسی با ما صحبت می‌کند، به‌خصوص اگر عصبانی باشد و لحنش تهاجمی باشد، محال است به حرف او گوش دهیم. صدایش را می‌شنویم اما سعی نمی‌کنیم منظور واقعی او را بفهمیم و فقط به‌دنبال این هستیم که زودتر ساکت شود تا جواب دندان‌شکنی تقدیمش کنیم. اگر هم خودش ساکت نشود، ما حرفش را قطع می‌کنیم تا با او برخورد کنیم. گویا گفت‌وگو کردن و شنیدن حرف‌های دیگران آن‌قدر کار سختی است که آدم‌ها معمولاً دست بردن به خشونت و ضرب‌وشتم را در اولویت قرار می‌دهند. کتاب گوش کردن اثربخش (Listening effectirely) به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانیم آرامش خودمان را حفظ کنیم، به طرف مقابل نیز فرصت صحبت کردن بدهیم و به حرف‌هایش توجه کنیم. بدیهی است که اگر می‌خواهیم با دیگران ارتباط خوبی بسازیم و کارمان به دعوا و جنگ خانوادگی و درون گروهی نرسد، در وهله‌ی نخست باید مهارت ارتباط کلامی و شنیداری را تقویت کنیم. امکان ندارد در یک رابطه‌ی موفق مثل یک دیکتاتور عمل کنیم و حرف، حرف خودمان باشد اما از طرف مقابل توقع داشته باشیم منعطف و انتقادپذیر باشد.

جان کلاین (John A Kline) معتقد است خوب گوش نکردن و نداشتن درک دو طرفه، بر ریشه‌ی هر ارتباطی تیشه می‌زند و محکم‌ترین نسبت‌های خونی و خانوادگی را از هم گسسته و ویران می‌کند. یکی از هزاران اشتباهی که انسان‌ها در ارتباطات نه‌چندان موفق مرتکب می‌شوند، «شنیدن» به‌جای «گوش کردن» است. وقتی به حرف‌های آدم‌ها گوش می‌دهیم یعنی می‌خواهیم به آن‌ها توجه کنیم و احساساتشان را بفهمیم، اما شنیدن به این معناست که صرفاً صدای آن فرد به گوشمان می‌خورد و حرف‌های او با صدای بوق ماشین‌ها و چهچه‌ی پرندگان تفاوتی ندارد.

معرفی و دانلود کتاب گوش کردن اثربخش

متأسفانه ما آدم‌ها عادت داریم به‌سرعت همدلی کنیم و قبل از اینکه درددل طرف مقابل تمام شود، مشکل خودمان را فریاد بزنیم. هدفمان هم اثبات این نکته است که «من از تو بدبخت‌ترم». عادتِ در میان حرف فرد دیگران آمدن، مقدماتی‌ترین رفتار برای شروع یک دعوا یا سرد شدن روابط است. ما باید به افراد اجازه بدهیم احساستشان را کامل بازگو کنند و در فرصتی مناسب چالش‌های خودمان را بیان کنیم.

تجربه ثابت کرده تا زمانی که بمبی در مرکز روابطمان منفجر و آتش خشم یکی از نزدیکانمان شعله‌ور نشود، رفتارهایمان را تغییر نمی‌دهیم. کتاب گوش کردن اثربخش می‌خواهد پیش‌از وقوع دعوا یا دلسردی روابط با نزدیکانمان، ما را به فردی همدل و دلسوز تبدیل کند. جان کلاین در کتاب خود تجربیات و نظرات افرادی را که از مهارت گوش دادن و گفت‌وگو بی‌بهره بودند و باعث آسیب دیدن روابط خود شدند، ارائه می‌دهد. یکی از نکاتی که کتاب گوش کردن اثربخش را کاربردی می‌کند، تمرینات و تست‌هایی است که در میان فصل‌های آن آمده‌اند.

کتاب گوش کردن اثربخش با ترجمه‌ی سعید علیمیرزایی در نشر سارگل منتشر شده است.

کتاب گوش کردن اثربخش برای چه کسانی مناسب است؟

فرقی ندارد در خانواده‌ای پر جمعیت زندگی می‌کنیم و روابط اجتماعی زیادی داریم، یا کل ارتباطمان با آدم‌ها به دیدارشان در حمل‌ونقل عمومی خلاصه می‌شود؛ درهرحال باید با آن‌ها تعامل کنیم که مقدمه‌ی این کار نیز خوب گوش دادن به حرف‌های آن‌ها است. این کتاب به ما کمک می‌کند تا با دیگران روابطی سالم و بدون تنش بسازیم و احساساتشان را بهتر درک کنیم.

در بخشی از کتاب گوش کردن اثربخش: دستیابی به استانداردهای عالی برقراری ارتباط می‌خوانیم

گوش کردن از جمله مهارت‌های ارتباطی است که معمولاً مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. خواندن، نوشتن، و صحبت کردن مهارت‌هایی هستند که در دوران تحصیل رسماً آموزش داده می‌شوند، اما به‌ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که در زمینه گوش کردن آموزش رسمی دریافت کرده باشد. تحقیقات انجام شده این خلأ آموزشی و تربیتی را بیشتر نمایان می‌کنند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که اکثر ما در هر ساعت بیداری حدود 50 دقیقه را صرف برقراری ارتباط می‌کنیم که از این مقدار زمان، 15 دقیقه صرف خواندن یا نوشتن، 10 دقیقه صرف صحبت کردن و 25 دقیقه صرف گوش کردن می‌شود.

به نظر شما این عجیب نیست که ما نیمی از زمان ارتباط را صرف گوش کردن می‌کنیم اما تلاشی برای بهبود و توسعه منظم این مهارت انجام نمی‌دهیم؟! البته کسانی که این کار را انجام می‌دهند به‌خوبی از منافع آن، از جمله بهره‌وری بالاتر، یادگیری سریع‌تر، پیدا کردن مشاغل بهتر، ترفیعات بیشتر، و روابط بهتر با دیگران، بهره‌مند می‌شوند. علاوه‌بر این، بسیاری از مواقع پیش‌ می‌آید که گوش کردن نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ سلامت جسمی، و حتی تعیین مرگ و زندگی، ایفا می‌کند.

از هر ساعت بیداری حدود 50 دقیقه صرف برقراری ارتباط می‌شود:

15 دقیقه برای خواندن یا نوشتن
10 دقیقه برای صحبت کردن
25 دقیقه برای گوش کردن

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار
فصل اول: نیاز به بهتر گوش کردن
زمانی که گوش کردن نقش حیاتی دارد
چه قدر در گوش کردن مهارت دارید؟
فصل دوم: تصورات اشتباه در مورد گوش کردن
اشتباه اول: گوش کردن مشکل من نیست!
اشتباه دوم: گوش کردن و شنیدن فرقی با هم ندارند
اشتباه سوم: کسانی که خواننده خوبی هستند شنونده خوبی هم هستند
اشتباه چهارم: افراد باهوش شنونده‌های بهتری هستند
اشتباه پنجم: هر چه سن بالاتر می‌رود گوش کردن بهتر می‌شود
اشتباه ششم: یادگیری مهارت‌های گوش کردن دشوار است
فصل سوم: عادات بد گوش کردن
عادت بد اول: فکر کردن در مورد چیزی که می‌خواهید بگویید به جای گوش کردن به صحبت گوینده
عادت بد دوم: صحبت کردن در زمانی که باید گوش کنید
عادت بد سوم: قطع کردن صحبت گوینده
عادت بد چهارم: گوش کردن به چیزهایی که انتظار شنیدن آن‌ها را داریم، به جای گوش کردن به آنچه واقعاً گفته می‌شود
عادت بد پنجم: فکر کردن به چیزهای دیگر در موقع گوش کردن
عادت بد ششم: پیش‌داوری در مورد گوینده یا موضوع
عادت بد هفتم: کلیشه‌ای فکر کردن
عادت بد هشتم: اعتماد به نفس خود ما
عادت بد نهم: توجه نکردن
فصل چهارم: فرایند گوش کردن
دریافت
توجه
انتخابی بودن توجه
ادراک
فصل پنجم: انواع گوش کردن
گوش کردن آگاهی بخش
گوش کردن رابطه‌ای
گوش کردن تلذذی
گوش کردن انتقادی
فصل ششم: دستورالعمل‌هایی برای گوش کردن
آنچه در مورد گوش کردن فکر می‌کنید
آنچه در مورد گوش کردن احساس می‌کنید
آنچه در مورد گوش کردن انجام می‌دهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گوش کردن اثربخش: دستیابی به استانداردهای عالی برقراری ارتباط
نویسنده
مترجمسعید علیمیرزایی
ناشر چاپیانتشارات سارگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-964-5890-39
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گوش کردن اثربخش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گوش کردن اثربخش

برای دریافت کتاب گوش کردن اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.