معرفی و دانلود کتاب اثر انتظار: چگونه ماشین پیش بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند

عکس جلد کتاب اثر انتظار: چگونه ماشین پیش بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند
قیمت:
۱۳۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر انتظار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر انتظار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر انتظار: چگونه ماشین پیش بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند

کتاب اثر انتظار این مسأله‌ی مهم را بررسی می کند که چگونه طرز فکر شما می‌تواند بر سلامتی، تناسب اندام، شادی و طول عمرتان تأثیر بگذارد. انتظارات شما تأثیری قوی‌تر از آن‌چه که احتمالاً فکر می‌کنید روی شما می‌گذارد و آگاهی از این موضوع می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. دیوید رابسن در این کتاب به شما کمک می‌کند تا با به‌دست آوردن این آگاهی به تغییر تجربیات آینده‌ی خود برسید.

درباره‌ی کتاب اثر انتظار

انتظارات شما می‌توانند تفاوت زیادی در زندگی و سلامتی شما ایجاد کنند. این خلاصه‌ی مهمی است از کتاب پیش رو که دیوید رابسن (David Robson) با آوردن نمونه‌های فوق‌العاده‌ای به ما ثابت می‌کند که اگر انتظار دارید اتفاقات بدی در زندگی برای‌تان رخ بدهد، به‌احتمال زیاد ناموفق و ناسالم خواهید بود و عمر کوتاه‌تری خواهید داشت. برعکس، اگر انتظار دارید اتفاقات خوشایندی در زندگی نصیب‌تان شود، به‌احتمال زیاد از سلامتی و موفقیت فراوانی در زندگی‌تان برخوردار خواهید بود و عمر طولانی‌تری نیز خواهید داشت. نویسنده در کتاب اثر انتظار (The expectation effect) به‌شیوه‌ای علمی به بیان و تفسیر نگره‌ها و ذهنیت‌هایی در میان ما می‌پردازد که می‌تواند آینده و مسیر زندگی ما را تغییر دهد. هنگام مطالعه‌ی این کتاب ممکن است به‌طور مداوم به این فکر کنید که این کتاب تنها یک نسخه‌ی آکادمیک و علمی‌تری از سری کتاب‌های پرفروش و رایج روانشناسی است که بر این پایه بنا شده‌اند که شما به هرچیز که فکر کنید می‌توانید آن را به‌دست بیاورید. این‌که تنها اگر چیزی را به‌قدر کافی و سخت آرزو کنیم جهان آن را به ما می‌دهد اما این‌طور نیست و خود نویسنده بارها به ما می‌گوید که باید مراقب نحوه‌ی خواندن کتاب اثر انتظار باشیم و این کتاب قطعاً نسخه‌‌ی مشابهی از کتاب‌های رایج روانشناسی موفقیت نیست.

معرفی و دانلود کتاب اثر انتظار

لازم نیست فکر کنید که داشتن باورهای مثبت به‌طور جادویی شما را خوشحال و موفق می‌کند. هم‌چنین دیوید رابسن نیز چندین‌بار به ما هشدار می‌دهد که در دام این فکر نیفتیم که وقتی اتفاق بدی می‌افتد، تقصیر ماست که به اندازه‌ی کافی نگرش مثبتی در زندگی نداشته‌ایم؛ این نوع از تفکر فقط موج دیگری از افکار منفی را برای ما به بار می‌آورد. آن‌چه کتاب اثر انتظار به ما می‌آموزد آگاهی از این مکانیسم‌هاست تا به ما کمک کند که تغییرات بزرگی را در مسیر زندگی خود ایجاد کنیم.

دیوید رابسن در نگارش این کتاب به‌گونه‌ای بسیار منطقی عمل کرده است. او روی صدها مورد تحقیق و بررسی انجام داده است. به‌طور مثال او از اثر دارونما به‌طور مستند و علمی صحبت می‌کند؛ این‌که چگونه ذهن ما می‌تواند در بدن ما تغییراتی ایجاد کند. قرص‌های دارونما هیچ‌گونه اثری بر بدن فرد ندارند اما فرد با مصرف آن‌ها و با این ذهنیت که دارو برای رفع درد او مفید خواهد بود متوجه می‌شود که میزان درد او کاهش پیدا کرده است. یا برای مثال او از این صحبت می‌کند که افرادی که فکر می‌کنند مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند چهار برابر بیش‌تر در معرض خطر مرگ در اثر ایست قلبی هستند؛ این است اثر انتظار. او در این کتاب ابعاد زیادی از زندگی روزمره را پوشش می دهد، از هوش گرفته تا کاهش وزن، استرس و اضطراب، پیری و موارد دیگر. ما فکر می‌کنیم که برای باور کردن چیزی باید آن را با چشم‌های خودمان ببینیم اما دیوید رابسن در این کتاب این را بارها و بارها ثابت می‌کند که عکس آن درست است: برای دیدن چیزی در زندگی‌مان کافی است تنها آن را باور کنیم.

دیوید رابسن برای نگارش این کتاب موفق به کسب جوایز زیادی شده‌ است و کسب عنوان بهترین کتاب سال 2022 فایننشیال تایمز در زمینه‌ی سلامت نیز از جمله دستاوردهای او بوده است. ترجمه‌ی این کتاب خواندنی را میلاد رستگاری فرد بر عهده دارد و انتشارات سایلاو نیز آن را به چاپ رسانده‌ است.

نکوداشت‌های کتاب اثر انتظار

  • چگونه امکان دارد یک نویسنده این حجم از تحقیقات علمی را در کتاب خود قرار دهد و درعین‌حال آن را جذاب و سرگرم‌کننده بنویسد؟ دیوید رابسون با به‌کارگیری ترکیبی عالی از داستان‌ها، آمار و مطالب علمی، یک ادعای بسیار قانع‌کننده ارائه می‌دهد تا نشان دهد چگونه انتظارت ما تأثیر مادی قابل‌توجهی بر زندگی ما دارند و چگونه می‌توانیم از این تأثیرات برای داشتن یک زندگی طولانی‌تر، شادتر، سالم‌تر و موفق‌تر استفاده کنیم. (جیمز والمن، نویسنده‌ی کتاب‌ زمان و چگونه آن را بگذرانیم)
  • گزارشی جذاب از نقش انتظار (و ادراک) در محدوده‌ای وسیع از تجربیات انسانی. قلمی زیبا و گیرا، مبتنی بر مطالب علمی و خواندنی. من که عاشقش شدم. (دکتر میتو استورونی نویسنده‌ی کتاب ضد استرس)
  • اگر به دنبال راهی می‌گردید تا تغییرات بزرگ یا کوچک در زندگی خود ایجاد کنید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا به کمک انتظارات مثبت قدم اول را بردارید. (مجله‌ی کتاب‌شناسی نیویورک)
  • رابسن با ذکر مثال‌هایی از گستره‌ وسیع رفتارهای انسانی، مطالعات قانع‌کننده و شواهد دست اولی را به اشتراک می‌گذارد که نشان می‌دهند آن‌چه افراد فکر می‌کنند اتفاق می‌افتد، اغلب به پیش‌گویی‌های خودکام‌بخش تبدیل می‌شوند. در اثر انتظار، او دستاوردهایی بیش از هدف تعیین‌شده خود را کسب کرده و فهمی اساسی از این‌که چگونه انتظارات به زندگی ما شکل می‌دهند به خواننده‌های خود می‌دهد. (وبسایت Shelf Awareness)

کتاب اثر انتظار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و سلامت خود هستید مطالعه‌ی این کتاب جذاب و خواندنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب اثر انتظار: چگونه ماشین پیش بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند می‌خوانیم

این‌که ما دقیقاً چرا و چگونه به دارونماها به این صورت واکنش نشان می‌دهیم، موضوع بحث‌های فراوانی است اما بسیاری از محققان دو منشأ را برای این نوع اثر انتظار مطرح می‌کنند. اولی، یک نوع پاسخ درمانگر عمومی از سوی بدن است؛ واکنشی که منشأ تکاملی داشته و به بدن اجازه می‌دهد تا خود را با تهدیدهای آنی سازگار کند. به‌عنوان مثال، وقتی مجروح می‌شویم، برای جلوگیری از بروز آسیب‌های بیش‌تر به بدن، احساس درد می‌کنیم که باعث می‌شود محتاطانه‌تر عمل کنیم اما بعداً وقتی‌که در جایی امن قرار گرفتیم و جراحت‌هایمان هم تحت درمان قرار گرفتند، درد دیگر چنین کارکردی ندارد؛ بنابراین می‌توانیم برای تسکین آن اقدام کنیم.

ورم‌های پوستی هم‌چنین کارکردی دارند و برای مقابله با تماس آنی با یک عامل آسیب‌زا ضروری هستند اما می‌توانند مانع از اثرگذاری برخی فرایندهای دیگر شوند که برای بهبود آسیب حیاتی هستند. بنابراین وقتی دستگاه ایمنی بدن متوجه شود که آسیب در حال بهبود پیدا کردن است، ورم را به‌تدریج کاهش می‌دهد.

هر چیزی که ترس و اضطراب شما در مورد بیماری‌تان را کاهش دهد (از جمله این احساس که تحت مراقبت پزشکی هستید) قادر است این پاسخ درمانگر عمومی را ایجاد کند که می‌تواند به‌خودی‌خود بسیار قدرتمند باشد. احتمالاً سربازان تحت نظر دکتر بیچر هم چیزی شبیه به این را تجربه کرده‌اند و صِرف دوری از میدان نبرد درد آن‌ها را تسکین می‌داده؛ چیزی که همه ما وقتی تحت درمان پزشک قرار می‌گیریم، آن را تجربه می‌کنیم. طبق این نظریه، دارونماها به‌عنوان نماد قدرتمندی از مراقبت عمل می‌کنند که می‌توانند این پاسخ را تحریک کنند.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب
پیش‌گفتار
فصل اول: ماشین پیش‌بینی
چگونه باورهای شما، واقعیت شما را شکل می‌دهند
فصل دوم: حقه خیرخواهانه
چگونه باورها می‌توانند روند بهبود بیماری را متحول کنند
فصل سوم: آسیب نزن
چگونه انتظارات می‌توانند در عین مفید بودن، زیان‌آور هم باشند و چگونه طلسم را بشکنیم
فصل چهارم: ریشه‌های وحشت عمومی
چگونه انتظارات در درون گروه‌ها گسترش می‌یابند
فصل پنجم: سریع‌تر، قوی‌تر، متناسب‌تر
چگونه درد را از تمرینات بدنی حذف کنیم
فصل ششم: تناقض غذا
چرا پرخوری لازمه سالم غذا خوردن است
فصل هفتم: استرس‌زدایی از استرس
چگونه احساسات منفی را به نفع خود به کار ببریم
فصل هشتم: اراده بی‌نهایت
چگونه ذخایر بی‌پایانی از خودکنترلی و تمرکز ذهنی بسازیم
فصل نهم: نبوغ کشف نشده
چگونه هوش، خلاقیت و حافظه خود و دیگران را تقویت کنید
فصل دهم: پیران جوان‌مغز
چرا همان‌قدر که خودتان احساس می‌کنید، جوان یا پیر هستید
کلام آخر
درباره نویسنده
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر انتظار: چگونه ماشین پیش بینی مغز، باورها و انتظارات را به واقعیت تبدیل می‌کند
نویسنده
مترجممیلاد رستگاری فرد
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-7124-57-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر انتظار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اثر انتظار

برای دریافت کتاب اثر انتظار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.