معرفی و دانلود کتاب آینه‌های درون زمین: تامل در باب شفای خود با دنیای زنده

عکس جلد کتاب آینه‌های درون زمین: تامل در باب شفای خود با دنیای زنده
قیمت:
۱۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینه‌های درون زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینه‌های درون زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینه‌های درون زمین: تامل در باب شفای خود با دنیای زنده

گیاه‌شناس و نویسنده‌ی شهودی، آسیا سولر در کتاب آینه‌های درون زمین، قدرت شفابخشی طبیعت را به تصویر کشیده و خوانندگان خود را تشویق می‌کند که شفقت و همدلی را درون خود پرورش دهند. شفقتی که برای شفای عمیق و درونی انسان نیاز است. زمانی‌که شفا گرفتن در عمیق‌ترین سطح مورد‌نیاز باشد، طبیعت همیشه ما را به خانه بازمی‌گرداند، نه‌تنها به جنگل‌های بلوط یا خلیج‌های پرآب، بلکه به خانه‌ی اصلی، یعنی درون خودمان...

درباره‌ی کتاب آینه‌های درون زمین

چقدر از تجربه‌ی وقت‌گذرانی‌های خود در طبیعت خاطره دارید؟ اصلاً آخرین‌باری که به دامان طبیعت رفتید را به خاطر می‌آورید؟ شاید شما هم از آن دسته‌ای باشید که با طبیعت خو گرفته‌اند و هرازچندگاهی به دور از مشغله‌ها و زندگی سرسام‌آور شهری، تمام وسایل ارتباطی و مدرن خود را کنار می‌گذارند و به دامان طبیعت پناه می‌برند. یا حتی بهتر از آن، هر روز صبح زمانی را به پیاده‌روی یا دویدن در کنار درختان نزدیک‌ترین پارک محل زندگی خود اختصاص داده‌اند. قطعاً این گروه حال بسیار بهتری دارند و از نظر روحی انسان‌های سالم‌تری هستند؛، اما چرا؟ مگر طبیعت چه دارد که پیوستن به آن و وقت‌گذرانی در کنارش، اینچنین موجب آرامش می‌شود؟

معرفی و دانلود کتاب آینه‌های درون زمین

آسیا سولر (Asia Suler) گیاه‌شناس و نویسنده‌ی شهودی‌ست که خود در میان کوه‌های بلوریج زندگی می‌کند، یعنی جایی دقیقاً قرارگرفته در دامان طبیعت. او در کتاب آینه‌های درون زمین (Mirrors in the Earth: Reflections on Self-Healing from the Living World) قصد دارد که به انسان مدرن، آشفته و دورافتاده از طبیعتِ امروزی یادآوری کند شاید آنچه مدت‌هاست به‌دنبالش می‌گردد، در کنار خاک زنده و گیاهان جنگل است و شاید باید باز هم به آغوش مادر طبیعت بازگردد تا آرامش درونی خود را بازیابد. این کتاب مجموعه‌ای از 12 گفتار غنایی درباره‌ی طبیعت است که هرکدام از آن‌ها به‌نوعی قدرت شفابخشی زمین زنده را به خواننده گوشزد می‌کنند.

سولر می‌گوید در دنیای امروز ویرانی بی‌سابقه‌ی زیست‌محیطی را شاهد هستیم، جنایتی که اجداد ما در هیچ دوره‌ی تاریخی تا این حد به آن دست نزده‌اند. به همین دلیل احساس ناامیدی و قطع ارتباط با طبیعت بسیار محتمل است. برای انسان امروزی راحت‌تر است که از خوبی‌های ذاتی خود چشم‌پوشی کند و هدایای منحصربه‌فرد و گرانبهای خود را از خاطر ببرد. متأسفانه بشر قدرت همدلی ذاتی خود را فراموش کرده. اما انسانی که بسیار حساس است و عمیقاً با نجواها و عملکرد طبیعت هماهنگی ذاتی دارد، باید بتواند درک کند که به اندازه‌ی کافی خوب است. و چنین درکی، هرچند سخت و دور از ذهن باشد، نه‌تنها به شفای درونی خود او کمک خواهد کرد، بلکه باعث التیام زمین نیز خواهد شد.

در کتاب آینه‌های درون زمین می‌خوانید که خوبی ما، قدرت همدلی و ارتباطات شهودی‌مان، و همینطور ظرفیت ما برای شفقت نسبت‌به خود، بسیار قدرتمندتر از ویژگی‌های شخصی منفی یا ناامیدی هستند؛ این ویژگی‌ها در واقع قوی‌ترین ابزارهای ما برای دگرگونی زمین به‌شمار می‌روند. همانطور که یاد می‌گیریم این ویژگی‌های مثبت خود را پرورش دهیم و خود حقیقی‌مان را بپذیریم، ارتباطات زنده و شفابخش‌مان با زمین نیز گسترده‌تر خواهد شد.

آسیا سولر در کتاب آینه‌های درون زمین با ترکیب نگارش شاعرانه و تمرین‌ها و جملات انگیزشی تأملی‌برانگیز در پایان هر بخش، ما را ترغیب می‌کند تا خود واقعی‌مان را دقیقاً همانطور که هستیم پیدا کنیم. درخشش ذاتی و درمانی را که در هر یک از ما وجود دارد، کشف و از آن مراقبت کنیم. از چشمه‌های آرام و سواحل فلوریدا گرفته تا خلیج‌های پرگل و بلندترین کوه‌های جهان، همگی، شمار رابه رویارویی با زیبایی‌های دنیای زنده دعوت می‌کنند و هر کدام در حکم یک جلسه‌ی تراپی طبیعت‌درمانی برای روح شما هستند!

نشر دیوار کتاب آینه‌های درون زمین را با ترجمه‌ی فارسی مهسا ملوکی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آینه‌های درون زمین

  • حس شگفتی سولر مسری است و نثر او احترام بی‌پایانش را نسبت٬به طبیعت نشان می‌دهد. دوستداران طبیعت این حجم از مراقبه را ارزشمند خواهند دانست. (پابلیشرز ویکلی)
  • من از این که چگونه یک کتاب کوچک می‌تواند این حجم از حکمت را در خود جای دهد، شگفت‌زده‌ام. این کتاب راه بازگشت برای پذیرش خود، ارتباط متقابل و تعلق را به خوانندگان نشان می‌دهد. (رزماری گلادستار، گیاه‌شناس و نویسنده‌ی کتاب گیاهان دارویی)
  • کتاب آینه‌های درون زمین نمونه‌ای زنده از چگونگی برقراری مجدد ارتباط با طبیعت و تعادل است. (مایا تول، نویسنده)
  • آسیا سولر با تجربیات گسترده و نثر دقیق خود به همه‌ی ما کمک می‌کند تا یک رابطه‌ی صمیمی، محبت‌آمیز و سخاوتمندانه را با دنیای طبیعی بازیابی کنیم. (پردیتا فین، نویسنده)
  • آینه‌های درون زمین به‌عنوان پادزهری برای ناامیدی ارائه می‌شود؛ این کتاب بر پایه‌ی اکولوژی و عشق نویسنده به جهان نوشته شده است. (رابین رز بنت، نویسنده‌ی کتاب جادوی شفابخش)
  • کتابی که در دستان شماست گنجینه‌ای واقعی است که هدایای آن همین حالا هم در درونتان وجود دارد و شما را تا مدت‌ها پس از ورق زدن صفحه آخر در مسیرتان نگاه خواهد داشت. (سوفیا رز، گیاه‌شناس و نویسنده)

کتاب آینه‌های درون زمین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال آشتی با مادر طبیعت و شفای درونی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب آسیا سولر را بخوانید.

در بخشی از کتاب آینه‌های درون زمین: تامل در باب شفای خود با دنیای زنده می‌خوانیم

در کوه‌های جنوبی آپالاش اواسط بهار است و هوا از رطوبت سنگین است. می‌توانید وزن آب را بر دوش باد که نوازش‌تان می‌کند حس کنید، درست مثل وقتی که روی پارچه‌ی ابریشمی می‌دمید. دارم پابرهنه و آرام در جنگل قدم می‌زنم. خیمه‌ی ضخیم شاخه‌ها گرمای شدید هوا را ملایم‌تر کرده و کف پاهایم در تماس با خاک خنک است. همان‌طور که راه می‌روم قدم‌هایم کند می‌شود تا این‌که بالاخره با تعجب می‌ایستم. بی‌حرکت خشکم زده و به زمین جنگل در زیر پاهایم نگاه می‌کنم و حس می‌کنم دنیا سروته می‌شود. بخشی از ذهنم می‌داند که دارم به خاک نگاه می‌کنم، اما سرگیجه‌ی شیرین ناگهانی‌ای باعث می‌شود حس کنم که زمین سروته شده و دارم به سمت بالا و درون کیهان پُرستاره سقوط می‌کنم. همه‌جا پُر از درخشش و انعکاس است و میلیاردها ‌میلیارد رگه‌ی میکا از دل زمین جنگل چشمک می‌زنند. دقیقاً شبیه کهکشان راه شیری است که سخاوتمندانه بر پهنه‌ی خاک تیره‌رنگ گسترده شده است. در جنگل پابرهنه‌ام و میان ستاره‌ها قدم می‌زنم.

اگر از منطقه‌ی اشویل به سمت شمال و قلب کوه‌های بلو‌ریج در کارولینای شمالی بروید، بعد بلافاصله به ‌سمت راست بپیچید و نیم ساعت دیگر در جاده‌های پیچ‌درپیچ کوه‌ها برانید، به معدن قدیمی میکا می‌رسید. میکا در این قسمت آپالاش تاریخچه‌ی ژرفی دارد. روزگاری استخراج این ماده‌ی معدنی کسب‌وکار پررونقی در این کوه‌ها بود. میکا ساختار شیمیایی منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود هم عایق حرارتی باشد و هم رسانای آن. یک لایه میکا را بین قطعه‌ای زغال داغ و یک عود مخروطی بگذارید و ببینید که میکا این مخروط گیاهان معطر را به تلی از خاکستر تبدیل می‌کند که نسوخته است. در قرن نوزده و اوایل قرن بیستم از میکا، که با نام تجاری آیزن‌گلس فروخته می‌شد، برای ساخت شیشه‌ی اجاق‌های هیزمی و قاب‌بندی حباب چراغ‌های نفت‌سوز استفاده می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

درباره ی نویسنده
پیش گفتار
مقدمه: کتاب میکا
چه چیزی شما را به این جا کشاند؟
مشوقی برای روح
زمین، والد و آینه‌ی رفتار ما
کتاب آینه ها
بخش اول: کورسو: دیدن خودتان
1: حاشیه های باغ و بهشت روی زمین
2: دنیاهای درون فلوریدا
3: فصل های آسیب
4: آن ها که برگ های شان را حفظ می کنند
بخش دوم: آینه: قدر خودتان را بدانید
5: بهار حساس
6: قطره های دارو
7: دنیا شما را می بیند
8: جنگل جوان
بخش سوم: درخشش: خودتان را به دنیا بدهید
9: آب درخت بید
10: زنبورهای قندک
11: بیشه های شاه بلوط و رویش دوباره ی امید
12: درخت ری شی
ارجاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینه‌های درون زمین: تامل در باب شفای خود با دنیای زنده
نویسنده
مترجممهسا ملوکی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات397
زبانفارسی
شابک978-622-90496-1-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینه‌های درون زمین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آینه‌های درون زمین

برای دریافت کتاب آینه‌های درون زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.