معرفی و دانلود کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)

عکس جلد کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)

کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) به مهم‌ترین و عمیق‌ترین آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌کند و می‌کوشد ریشه‌ها و دلایل وقوع آن‌ها را توضیح دهد. این کتاب با آسیب‌ شناسی مفهوم خانواده، تلاش دارد مسائل بغرنجی همچون اعتیاد، خشونت‌های خانگی، طلاق، خودکشی و زنان خیابانی را از منظر خانوادگی مورد بررسی قرار دهد، نظریات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مرتبط با آن‌ها را تشریح کند و راه‌هایی برای پیشگیری از آن‌ها پیشنهاد دهد.

درباره‌ی کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)

خانواده از ارکان اصلی جامعه است و نقش مهمی در رشد، تربیت و التیام افراد دارد. بسیاری از نظریه‌های روان‌شناختی ریشه‌ی رفتارهای فعلی انسان‌ها را در کودکی او می‌جویند. و ازآنجایی‌که کودک تحت کنترل و مراقبت کامل خانواده قرار دارد، می‌توان نتیجه گرفت که این نهاد تا چه حد بر شکل‌گیری شخصیت و الگوهای رفتاری آینده‌ی ما تأثیرگذار است. به همان میزان که خانواده‌ی خوب باعث موفقیت می‌شود، اگر نهادی بهنجار نباشد می‌تواند آسیب‌های هولناکی به فرد وارد کند. فریبا رضی، بیوک تاجری، مهناز نظری نیا و رویا جلالی شاطر در کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) به بیان همین مسأله پرداخته و کوشیده‌اند برخی از این مشکلات و آسیب‌ها را مرور کنند. این اثر پژوهشی ابتدا به آسیب‌‌شناسی نهاد خانواده می‌پردازد و خانواده‌ی بهنجار را تعریف می‌کند و از ویژگی‌های آن می‌گوید. نویسندگان نشان می‌دهند که در یک خانواده‌ی متعادل و نرمال چگونه با مشکلات برخورد می‌شود و چطور پیش از آن‌که تبدیل به بحران شود آن‌ها را حل می‌کنند. در ادامه بحث خانواده‌ی ناسالم را پیش می‌کشند و از تأثیرهای آن بر فرزندان می‌گویند. همین‌طور نظریه‌ها و الگوهایی را که در مورد سبک زندگی وجود دارد مرور می‌کند.

فردی که در کودکی زندگی نابسامانی داشته، با احتمال بیشتری به سمت زندگی نابهنجار می‌رود. ممکن است درگیر اعتیاد شود، در روابط عاطفی‌اش شکست بخورد یا به کارهای خیابانی روی آورد. به همین دلیل خیلی از کارشناسان و جامعه‌شناسانی که روی آسیب‌های اجتماعی تحقیق می‌کنند، وزن زیادی را به خانواده اختصاص می‌دهند و بر آن متمرکز می‌شوند. به‌زعم این دسته اگر بتوان الگوی سالمی را در این نهاد به اجرا گذاشت می‌توان از بروز خیلی از آسیب‌های آینده پیشگیری کرد. فریبا رضی، بیوک تاجری، مهناز نظری نیا و رویا جلالی شاطر ازجمله همین متخصصان هستند که در کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) درباره‌ی این موضوع تحقیق کرده‌اند. نویسندگان با مطرح کردن مشکلات رایج جامعه مثل اعتیاد، خشونت‌های خانگی، طلاق، خودکشی و زنان خیابانی، تلاش کرده‌اند به ریشه‌ها و دلایل آن‌ها پی ببرند. آن‌ها هر یک از این آسیب‌ها را به‌تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهند، انواع آن‌ها و بارزترین مشخصاتشان را می‌گویند و نظریات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی را که در موردشان مطرح‌شده، توضیح می‌دهند. پس از آن در مورد مداخله در این آسیب‌ها حرف می‌زنند و راه‌های پیشگیری از بروزشان را شرح می‌دهند.

کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) را انتشارات بهنام قلم به چاپ رسانده است.

کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به پژوهشگران و فعالان حوزه‌های اجتماعی توصیه می‌شود. همین‌طور علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناختی هم می‌توانند این اثر را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) می‌خوانیم

عصیان ‌روزافزون ‌انسان‌، به ‌خصوص ‌نسل ‌جوان‌، نه‌تنها نشان‌دهنده ‌احساس ‌اجحاف ‌و درماندگی ‌توأم ‌با خشم‌، پرخاشگری ‌و آشوبگری ‌آنان ‌است‌، بلکه ‌معرف‌ تحمیلات ‌اجتماعی ‌و تجویزهای ‌نیروهای ‌قاهر و سرکوبگر بیرونی ‌در جامعه‌ای‌ است ‌که‌ به ‌جای ‌در نظر گرفتن ‌نگرش‌ها، باورها، رفتارها و الگوهای ‌فرد، گروه‌، قشر یا نسلی ‌دیگر، تنها نگرش‌ها و الگوهای ‌خود را به ‌آنان ‌تجویز می‌کند. در حقیقت ‌وندالیسم ‌واکنشی ‌است ‌در مقابل ‌برخی‌ از صور فشارها، تحمیلات‌، ناملایمات‌، حرمان‌ها، اجحاف ‌و شکست‌ها که ‌مبین ‌تمایل ‌به ‌تخریب ‌آگاهانه‌، ارادی ‌و خودخواسته ‌اموال‌، تأسیسات ‌و متعلقات ‌عمومی ‌است‌.

‌شرایط و محیط اجتماعی ‌افراد در شکل‌گیری ‌شخصیت ‌وندال ‌در آن‌ها نقشی‌ تعیین‌‌کننده ‌داشته‌اند که ‌ریشه‌های ‌آن ‌را می‌توان در محیط خانواده ‌یافت‌. در این‌ خصوص ‌دو دیدگاه‌ متفاوت ‌و حتی ‌در برخی ‌موارد متضاد در مورد وندالیسم ‌ارائه ‌شده ‌است‌. دیدگاه‌ نخست ‌بر این ‌باورست ‌که ‌وندالیسم ‌معمولاً در خانه‌هایی ‌غیرمنضبط با والدینی ‌سردرگم ‌و مردد و نامطمئن ‌از ارزش‌ها و فلسفه ‌اجتماعی ‌خویش ‌پرورش ‌می‌یابد و غالباً احساس ‌درماندگی ‌و احساس ‌اجحاف ‌خود را به ‌صورت ‌قهرآمیز و پرخاشگرانه ‌در مقابل ‌نسل ‌بزرگتر، صاحبان ‌قدرت‌ و همه ‌نهادها و سازمان‌های ‌تأسیس ‌شده ‌در جامعه ‌نشان ‌می‌دهند. دیدگاهی ‌دیگر وندالیسم ‌را نتیجه ‌مستقیم ‌بریدگی ‌و عدم ‌پیوندی ‌می‌داند که ‌بین ‌ارزش‌های ‌تحمیل ‌شده ‌از سوی‌ نهادهای ‌پرورشی ‌با آنچه‌ به‌ منزله ‌شرایط و واقعیت های ‌حاکم ‌بر جامعه ‌مطرح ‌است‌، پدید می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: آسیب‌شناسی خانواده
فصل دوم: خشونت خانوادگی
فصل سوم: اعتیاد
فصل چهارم: مداخله در آسیب‌ها
فصل پنجم: آسیب‌های اجتماعی
فصل ششم: طلاق
فصل هفتم: خودکشی
فصل هشتم: کودکان خیابانی و کار
فصل نهم: گریز از خانه
فصل دهم: زنان خیابانی
فصل یازدهم: آسیب‌های نوپدید
فصل دوازدهم: پیشگیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات بهنام قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات422
زبانفارسی
شابک978-622-7757-00-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی)

برای دریافت کتاب آسیب شناسی اجتماعی (با تاکید بر عوامل روانی - خانوادگی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.