معرفی و دانلود کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی

عکس جلد کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی
قیمت:
۷۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی

کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی، به قلم گرس لانگ، هاروی گروت و استوارت تیلور است که در آن بازی‌هایی معرفی می‌شود تا معلمان بتوانند با اجرا کردن آن‌ها مهارت‌های یادگیری و درس خواندن دانش‌آموزان را تقویت کرده، مباحث آموزش‌ داده شده را مرور کنند و فرصت را برای یادگیری لذتبخش همراه با بازی برای آن‌ها به وجود آورند.

درباره‌ی کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی

یکی از مشکلات و معضلاتی که معلمان دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مشتاق کردن کودکان نسبت به درس است. مهارت معلم در علاقه‌مند کردن کودکان به درس و یادگیری گاه به یک چالش جدی تبدیل می‌شود. در این شرایط یکی از بهترین راهکارهایی که بسیاری از معلم‌ها برای جذاب‌تر کردن کلاس درسی از آن بهره می‌گیرند ترکیب درس با بازی است.

گرس لانگ (Gareth Long)،‌ هارویگروت (Harvey Grout) و استوارت تیلور (Stuart Taylor) در کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی (101 Classroom Games: Energize Learning in any Subject) یکی از کاربردی‌ترین منابع در این زمینه را به شما ارائه می‌دهند که درس و بازی را با یکدیگر ادغام می‌کند.

از بازی‌هایی که در کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی معرفی می‌شوند می‌توان ببرای دستیابی به چند هدف گوناگون استفاده کرد. اولین هدف افزایش انگیزه‌ی دانش‌آموزان است که بتوانند در راستای یادگیری هر چه بهتر دروس از آن استفاده کنند. هدف بعدی مرور مطالب و دروسی است که تا کنون یاد گرفته‌اند. به صورت معمول اکثر معلم‌ها حجم زیادی از مطالب را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند بدون اینکه از اثربخش بودن تدریس‌شان اطمینان داشته باشند. سپس با استفاده از روش‌های ارزیابی‌های معمول و سنتی سعی می‌کنند آموخته‌های دانش‌آموزان را محک بزنند. اما با استفاده از این بازی‌ها و تریب کردنشان با درس، نه‌تنها می‌توانند مطمئن شوند که دانش‌آموزان مطالب را به خاطر سپرده‌اند بلکه می‌توانند از روش‌های مهیج‌تری برای سنجش آن‌ها استفاده کنند تا اضطراب مخرب به دانش‌آموزان تحمیل نشود.

یکی دیگر از نقاط قوت این بازی‌ها تعاملی بودن آن‌ها است. برای بسیاری از دانش‌آموزان برقراری ارتباط با معلم و سایر همکلاسی‌ها با چالش و پیچیدگی همراه است. معلم‌ها می‌توانند با استفاده از این بازی‌های تعاملی به روشی غیرمستقیم به دانش‌آموزان کمک کنند که در کلاس درسی خود روابط دوستانه و مفید بسازند و نحوه‌ی برقراری ارتباط را از همان کلاس‌های ابتدایی آموزش ببینند.

البته اجرا کردن این بازی‌ها به تنهایی موفقیت شما و رسیدن به این اهداف را تضمین نمی‌کنند. بلکه شما به عنوان معلم باید واکنش‌های دانش‌آموزانتان را نسبت به این بازی‌ها با دقت بسنجید، پیشرفت آن‌ها را زیر نظر بگیرید تا اگر نیاز بود در این بازی‌ها و نحوه‌ی اجرا کردنشان تغییراتی را ایجاد کنید. در این کتاب نه‌تنها نحوه‌ی اجرا و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها مشخص شده بلکه بخشی وجود دارد که هدف از اجرای بازی‌ها و فایده‌ای که دارند را نیز می‌توانید متوجه شوید تا با توجه به نیاز کلاستان هر یک از آن‌ها را انجام دهید.

این کتاب را جواد آزمون و فواد نیک نسب ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی ‌ ناشر کتب تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی آن را منتشر کرده است تا معلم‌های ایرانی نیز بتوانند از راهکارها و بازی‌های این کتاب برای بالا بردن بهره‌وری کلاس درسی و بهبود عملکرد دانش‌‌آموزانشان استفاده کنند.

کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی را به معلم‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند با بهره‌گیری از بازی‌های مهیج و سرگرم‌کننده اشتیاق دانش‌آموزان خودشان را نسبت به درس خواندن افزایش دهند و یادگیری دروس را برای آن‌ها لذت‌بخش و هدفمند کنند.

در بخشی از کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی می‌خوانیم

نام بازی: من نیستم!

فواید بازی: عرضه دامنه وسیعی از دانش مربوط به یک موضوع، توسعه خزانه لغات تخصصی

تجهیزات مورد نیاز: --

نحوه اجرای بازی: این بازی برعکس بازی‌هایی است که طی آن‌ها واژه‌ای شرح داده می‌شود. یکی از دانش‌آموزان لیستی از لغات کلیدی را (مثلا: سیاهرگ ریوی)، در اختیار دارد. بدین منظور که سایر اعضای تیمش بتوانند آن‌ها را به درستی تشخیص دهند. در این بازی دانش‌آموز فقط اجازه دارد که بگوید: «من... نیستم». برای مثالی که اکنون آورده شد، یعنی سیاهرگ ریوی؛ دانش‌آموز با کلمه‌ی کلیدی در دست ممکن است بگوید، «من آئورت نیستم»، «من بزرگ سیاهرگ نیستم»، «من شریان نیستم»، «من مجرایی نیستم که خون اشباع نشده از اکسیژن را به شش‌ها می‌رساند»؛ تا اینکه تیم بتواند حدس بزند که او چیست.

دانش‌آموز نمی‌تواند بگوید که او چیست. بنابراین در این بازی او نمی‌تواند بگوید: «من سیاهرگ نیستم»، چرا که هست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی
نویسنده، ،
مترجمجواد آزمون، فواد نیک نسب
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-600-6904-23-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی

برای دریافت کتاب 101 بازی کلاسی برای تقویت یادگیری موضوعات درسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.