معرفی و دانلود کتاب تحلیل شخصیت در سازمان

عکس جلد کتاب تحلیل شخصیت در سازمان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل شخصیت در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل شخصیت در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل شخصیت در سازمان

کتاب تحلیل شخصیت در سازمان نوشته‌ی دکتر سید محسن فاطمی به بررسی نقش شخصیت و تفاوت‌های فردی در محیط‌های سازمانی می‌پردازد. نویسنده با تحلیل نظریات مختلف روان‌شناسی، به مدیران کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتار افراد در سازمان‌ها داشته باشند. این کتاب به‌ویژه برای مدیرانی که با چالش‌های ارتباطی در سازمان‌ها روبه‌رو هستند، راهنمایی کاربردی ارائه می‌دهد و بهبود تعاملات و روابط کاری را تسهیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب تحلیل شخصیت در سازمان

تصور کنید شما مدیری هستید که هر روز باید با تیمی از افراد با شخصیت‌ها و نگرش‌های متفاوت کار کنید. احتمالاً با این چالش روبه‌رو شده‌اید که هر کدام از این افراد به شکلی متفاوت واکنش نشان می‌دهند. اما چرا این تفاوت‌ها وجود دارد و چگونه می‌توان با شناخت بهتر آن‌ها، کارایی و عملکرد کل تیم را بهبود داد؟ کتاب تحلیل شخصیت در سازمان نوشته‌ی دکتر سید محسن فاطمی به همین موضوع می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا شناخت عمیق‌تری از شخصیت خود پیدا کنید و بتوانید با شناخت تفاوت‌های فردی، تعاملات مؤثرتر و مدیریت بهتری داشته باشید.

یکی از مسائل کلیدی که کتاب بررسی می‌کند، این است که شخصیت یک ویژگی ثابت نیست. شخصیت ما تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل ارثی، محیطی و فرهنگی قرار دارد. نویسنده به کمک تئوری‌های مختلفی که در این حوزه وجود دارند مثل تئوری صفات یا روان‌پویشی، توضیح می‌دهد که چرا هر فرد در سازمان به شکلی منحصربه‌فرد رفتار می‌کند. به‌عنوان مثال تئوری لوین نشان می‌دهد که رفتار ما نتیجه‌ی تعامل بین شخصیت و محیط اطراف است. این تئوری به مدیران و افرادی که در محیط‌های کاری مشغول به فعالیت هستند کمک می‌کند تا بدانند چگونه با شناخت بهتر عوامل محیطی و درونی، روابط بهتری برقرار کنند.

شاید توجه کرده‌ باشید که برخی از همکارانتان در برخورد با تغییرات محیطی بسیار آرام هستند، درحالی‌که برخی دیگر به شدت واکنش نشان می‌دهند. کتاب تحلیل شخصیت در سازمان پاسخ‌های دقیقی برای شما دارد و توضیح می‌دهد که این واکنش‌ها نه‌تنها به ویژگی‌های شخصیتی افراد، بلکه به تفسیر آن‌ها از محیط بستگی دارد؛ مثلاً افرادی که درون‌گرا هستند ممکن است در جلسات جمعی چندان فعال نباشند اما در کارهای انفرادی و تمرکز روی جزئیات عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

دکتر سید محسن فاطمی در کتاب تحلیل شخصیت در سازمان به‌ طور خاص به مدیران توصیه می‌کند که به جای تعمیم‌ دادن رفتارها، تفاوت‌های فردی را در نظر بگیرند زیرا این شناخت به آن‌ها کمک می‌کند تا درک کنند چگونه باید به نیازها و انتظارات متفاوت کارکنانشان پاسخ دهند و سازمان را به سمت پیشرفت هدایت کنند. این اثر با تمرکز بر اصول علمی و بهره‌گیری از تئوری‌های معتبر روان‌شناسی، ابزاری قدرتمند برای مدیرانی است که می‌خواهند بهره‌وری تیمی و سازمانی خود را بهبود بخشند.

این کتاب توسط انتشارات سارگل منتشر شده و می‌تواند راهگشای شما در بهبود مهارت‌های مدیریتی و ارتباطی‌تان باشد.

کتاب تحلیل شخصیت در سازمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تحلیل شخصیت در سازمان نوشته‌ی دکتر سید محسن فاطمی برای مدیران، رهبران تیم‌ها، روان‌شناسان سازمانی، مشاوران منابع انسانی و افرادی که به بهبود تعاملات کاری و درک بهتر تفاوت‌های شخصیتی علاقه‌مندند، مناسب است. این کتاب به بهینه‌سازی مدیریت و ارتقای عملکرد سازمان کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب تحلیل شخصیت در سازمان می‌خوانیم

شخصیت مجموعه‌ای از خصایص نسبتا ثابت است که رفتار فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از دیرباز در مورد عوامل تعیین کننده شخصیت بحث‌های زیادی وجود داشته است. برخی صاحب نظران بر این باورند که ژنتیک و ارث اساسی‌ترین عوامل تعیین کننده شخصیت به حساب می‌آیند. تحقیقات و مطالعات مختلفی نیز این باور را مورد تأیید قرار داده‌اند. دوقلوهای همسانی که در بدو تولد از یکدیگر جدا شده و در محیط‌های متفاوتی پرورش پیدا کرده‌اند، در مقایسه با دیگران از صفات و خصایص شخصیتی و رجحان‌های شغلی شبیه به هم برخوردار هستند. به عنوان مثال، حدود نیمی از تنوعات مربوط به ویژگی‌هایی مانند برونگرا بودن و انعطاف‌پذیری به واسطه عوامل ژنتیکی تعیین می‌شوند. این بدان معنا است که دوقلوهای همسانی که در محیط‌های متفاوت بزرگ شده‌اند در این ویژگی‌ها با یکدیگر اشتراک رفتاری داشته‌اند. باور دیگر این است که محیط پیرامون فرد تعیین کننده شخصیت او است. تأثیرات خانوادگی و فرهنگی، آثار آموزشی، و سایر عوامل محیطی شخصیت را شکل می‌دهند. از این دیدگاه، شخصیت متأثر از عوامل ارثی و محیطی است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل شخصیت در سازمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-964-5890-70-2
موضوع کتابکتاب‌های شخصیت شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل شخصیت در سازمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل شخصیت در سازمان

برای دریافت کتاب تحلیل شخصیت در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.