معرفی و دانلود کتاب کسب و کار الکترونیکی

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کسب و کار الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کسب و کار الکترونیکی

کتاب کسب و کار الکترونیکی اثری‌ست که از نقش پلتفرم‌ها و سازوکارهای الکترونیکی در تجارت عصر کنونی صحبت می‌کند. در این اثر علمی قرار است با رویکرد کمی و بررسیِ داده‌های موجود، نسبت به انواع تجارت الکترونیکی، نقش و اهمیت آن در اقتصاد و همچنین شیوه‌های اجرای آن شناخت پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب کسب و کار الکترونیکی

اگر می‌خواهید از مهم‌ترین مدل‌های تجاری عصر حاضر اطلاعات کسب کنید، کتاب کسب و کار الکترونیکی راهنمای شما در این مسیر خواهید بود. در عصری زندگی می‌کنیم که مبادلات و تجارت کاغذی بسیار کم‌رنگ شده و تجارتِ الکترونیکی در رأس امور قرار گرفته است. کمتر تاجر، اقتصاددان و فرد تحصیل‌کرده‌ای یافت می‌شود که از نقش تجارت الکترونیکی و اهمیتِ ارز دیجیتال بی‌خبر باشد. با رونق گرفتنِ تجارت الکترونیک، علم مربوط به آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار شده است و بسیاری از افراد در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی گوناگون شرکت می‌کنند تا از قوانین و شماتیکِ اقتصادی آن شناخت پیدا کنند. کتاب کسب و کار الکترونیکی به صورت جامع و کامل و به کمک تحقیقات و پژوهش‌های باکیفیتی که در چند سال اخیر به دست آمده، این مباحث را در اختیار مخاطبان قرار داده است. کتابی که اطلاعات آن می‌تواند برای شرکت‌ها، تجار و تحلیل‌گرانِ آماری از اهمیت بالایی برخودار باشد.

در این زمینه از دهه‌ی نود میلادی در سراسر دنیا پژوهش‌های متنوعی صورت گرفته است. سعید فتحی،‌ شهریار عزیزی،‌ روح اله نوری، محمدرحیم اسفیدانی، محمد ابویی اردکانی و محمود طهماسبی نیز در تألیف کتاب کسب و کار الکترونیکی سعی کرده‌اند مجموعه‌ای از داده‌های آماری این پژوهش‌ها را مورد بررسی قرار دهند و به عنوان یک اثر جامع و کامل به مخاطبان ایرانی عرضه کنند. دلایلی که این کتاب و نمونه‌های مشابه آن در داخل و خارج کشور منتشر می‌شوند، به اهمیت روزافزونِ تجارتِ الکترونیکی در دنیای اقتصاد بازمی‌گردد. در عصر کنونی، تجارت الکترونیکی بیش از هر نوع کسب و کار دیگری واجد اهمیت است و نمی‌توان از نقشِ اساسی آن در بازار چشم‌پوشی کرد.

نویسندگان در فصل اول کتاب کسب و کار الکترونیکی یک تعریف اولیه و کلی را از تجارت الکترونیکی و کسب‌وکارهای مربوط به آن ارائه کرده‌اند. آن‌ها با نثری ساده و آموزشی به بررسی تعاریف مربوط به این بخش می‌پردازند و مخاطبان را برای ورود به مباحث جدی‌تر و دشوارتر آماده می‌کنند. در این فصل، با تفاوت‌های تجارت و کسب‌وکارهای الکترونیکی آشنا می‌شوید و همچنین طیف‌های گسترده‌ای که در آن موجود هستند می‌آموزید. در فصل دوم با هزینه‌ها و پیامدهای این نوع تجارت ویژه آشنایی پیدا می‌کنید و شیوه‌های درآمدزایی از طریق آن را یاد می‌گیرید. در این بخش همچنین با مبحثی با عنوان «پارادوکس بهره‌وری» روبه‌رو می‌شوید که مطالب آن می‌تواند برای تجار ارزشمند باشد.

فصل سوم کتاب به طور اختصاصی و مفصل به ارزیابیِ تجارت الکترونیکی می‌پردازد و شیوه‌های کسب سود و مزایا را در آن شرح می‌دهد. در این بخش همچنین با کارت امتیازدهی متوازن، چرخه حیات مشتری و همچنین پنج نیروی رقابتیِ پورتر آشنایی پیدا می‌کنید. در یکی از فصل‌های کتاب نیز به مبحث شرایط گزینش مدل‌های کسب و کار الکترونیکی پرداخته می‌شود. پس از آنکه انواع مدل‌های این تجارت توضیح داده شد، نویسندگان کتاب، شیوه‌های درست انتخاب را آموزش می‌دهند تا تجار براساس شرایطِ کسب‌وکار خود بهترین مسیر ممکن را برای کسب سود و مزایا گزینش کنند.

کتاب کسب و کار الکترونیکی را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب کسب و کار الکترونیکی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تجار، صاحبان کسب‌وکارهای خرد و کلان و شرکت‌های حقوقی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کسب و کار الکترونیکی می‌خوانیم

در سیستم تجارت سنتی به طور معمول خریدهای با مقدار زیاد با تخفیفات قابل توجهی همراه است. یکی از کاربردهای تجارت الکترونیکی، شناسایی خریداران یک کالاست، به گونه‌ای که تعداد مورد تقاضای آن‌ها با یکدیگر جمع و خرید به صورت یک‌بارها انجام می‌شود. این امر هم برای خریدار ارزشمند است که خرید ارزان‌تری را انجام می‌دهد و هم برای فروشنده که فروش بیشتری دارد. به طور معمول، واسطه در این شرایط به دلیل ارزش‌های ایجاد شده، از هر دو طرف حق‌الزحمه دریافت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تعارف
فصل اول: تعریف مفاهیم تجارت الکترونیکی و کسب‌وکار الکتریکی
بخش دوم: آثار و ارزیابی تجارت الکترونیکی
فصل دوم: تبیین آثار و هزینه‌های تجارت الکترونیکی
فصل سوم: ارزیابی تجارت الکترونیکی
بخش سوم: مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل چهارم: مفاهیم مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل پنجم: انواع مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل ششم: شرایط گزینش مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل هفتم: مدل‌های پذیرش کسب‌وکار الکترونیکی
فصل هشتم: مفاهیم طرح کسب‌وکار الکترونیکی
بخش چهارم: زیرساخت‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل نهم: کلیات زیرساخت‌های کسب‌وکار الکترونیکی
فصل دهم: زیرساخت‌های فنی
فصل یازدهم: زیرساخت‌های سازمانی
فصل دوازدهم: زیرساخت‌های بین سازمانی
بخش پنجم: مخاطبان تجارت الکترونیکی
فصل سیزدهم: معرفی و شناسایی مخاطبان تجارت الکترونیکی
بخش ششم: شرکت‌های خدمات تخصصی تجارت الکترونیکی
فصل چهاردهم:‌شرکت‌های خدمات تخصصی، معرفی و ارزیابی
بخش هفتم: وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران و جهان
فصل پانزدهم: وضعیت تجارت الکترونیکی در جهان
فصل شانزدهم: وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کسب و کار الکترونیکی
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-964-469-311-3
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کسب و کار الکترونیکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کسب و کار الکترونیکی

برای دریافت کتاب کسب و کار الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.