معرفی و دانلود کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

عکس جلد کتاب کار تنظیم هیجان کودکان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار تنظیم هیجان کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار تنظیم هیجان کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

کتاب کار تنظیم هیجان کودکان از جنا برمن، به شما کمک می‌کند تا کودک خود را به شیوه‌ای اصولی در شرایطی قرار دهید که مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی را بهتر بیاموزد، احساسات خود را بشناسند و با راهکارهای ارائه‌شده در این کتاب، بتواند به شیوه‌ای صحیح هیجانات خود را درک و حتی مدیریت کند. این اثر یک راهنمای کاربردی برای ایجاد توازن در هیجانات کودکان 6 تا 11 سال است.

درباره‌ی کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که هر والد دغدغه‌مندی ممکن است با آن درگیر باشد، پیدا کردن یک روش درست برای آشنا کردن فرزند خود با هیجانات مختلف طی زندگی است. از آن‌جا که مدیریت احساسات و هیجانات یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر فردی باید به آن دست پیدا کند، بهتر است که آموزش آن، از سال‌های اول زندگی آغاز شود تا افراد بتوانند چالش‌ها و تعارضات کوچک و بزرگ زندگی خود را با موفقیت بیشتری از سر بگذرانند. به همین دلیل، هر پدر و مادر دغدغه‌مندی باید به دنبال یافتن راه‌های مختلف و اصولی برای آموزش این مهارت‌ها به فرزند خود باشد. جنا برمن (Jenna Berman)، روان‌شناس آمریکایی، کتاب کار تنظیم هیجان کودکان (The Self-Regulation Workbook for Kids) را نوشته تا با ارائه‌ی تمرین‌های شناختی رفتاری به کودکان و ذکر نکاتی برای والدین به منظور همراهی با فرزند خود، مسیر آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان را هموارتر کند.

استرس و اضطراب، از آن دست هیجاناتی هستند که کنترل نشدن آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به شرایط زندگی افراد وارد کند. ممکن است مانع پیشرفت تحصیلی کودک شود، یا از حضور موثر او در اجتماع هم‌سن‌وسالانش جلوگیری کند و انجام فعالیت‌های روزمره‌ توسط کودک را دشوار سازد. از طرفی ممکن است باقی هیجاناتی که کودک از سر می‌گذراند، ارتباطات او را با دیگران تحت تاثیر قرار دهد و گاهی از میزان سازگاری او با دیگران کاسته شود. یا گاهی او را به فردی تبدیل کند که بیش از حد معمول سازگار است. چنین مسائلی ممکن است فرزند شما را دچار مشکلات و چالش‌هایی کند که جبران آن‌ها در بزرگسالی آسان نباشد. همین موضوع هم ضرورت آشنایی کودکان با مهارت مدیریت هیجانات مختلف را از سنین پایین‌تر افزایش می‌دهد. کتاب کار تنظیم هیجان کودکان، از بهترین منابعی است که می‌تواند در این امر همراه شما باشد و با تمریناتی که برای کودکان طرح کرده و ذکر نکاتی که در این آموزش به خوبی شما را راهنمایی می‌کند، راهکارهای مقابله با هیجانات مختلف را به شیوه‌ای اصولی، به کودکان آموزش دهد.

این اثر، به کودکان اجازه می‌دهد تا احساسات خود را کشف و بیان کنند، و والدین را نیز با آن‌ها همراه می‌کند و مهارت‌ها را از طریق کاربرگ‌های تعاملی و تمرین‌های اثبات شده تقویت می‌کند. فعالیت‌ها و توصیه‌های مبتنی بر رویکرد CBT (رفتاردرمانی شناختی) در این کتاب کار، مهارت‌ها و تکنیک‌هایی را در کودکان پرورش می‌دهد که می‌توانند هر بار که احساس ناراحتی یا استرس می‌کنند،‌ آن‌ها را به کار ببندند. کتاب کار تنظیم هیجان کودکان، مهارت مدیریت هیجانات را که از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی به شمار می‌رود، به شیوه‌ای به کودکان می‌آموزد که به خوبی در ذهن کودکان اثبات شود و آن‌ها را از خواندن و تمرین کردن خسته نکند. گفتنی‌ست کتابی که پیش رو داریم، به کوشش مسیب یارمحمدی واصل، الهه بداقی و فرشید علی پور به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات روزاندیش به چاپ رسیده است.

کتاب کار تنظیم هیجان کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی برای والدین و مربیان در راستای آگاه‌سازی کودکان نسبت‌به هیجانات مثبت و منفی مورد استفاده قرار گیرد.

در بخشی از کتاب کار تنظیم هیجان کودکان می‌خوانیم

گاهی اوقات این پیام را دریافت می کنم که نباید احساسات خاصی داشته باشم. اما می‌دانم که تجربه تمامی احساسات اشکالی ندارد. تجربه برخی احساسات جالب نیست، اما طبیعی و سالم است. همه گاهی احساسات ناخوشایندی دارند! وقتی چنین احساسی دارم تنها نیستم. حتی زمانی که احساسات ناخوشایند را دارم خوب است چون فرصتی است که مدیریت آن‌ها را تمرین کنم. اگر گاهی اوقات این احساسات را نداشتم پس باید یک ربات بودم، چون فقط ربات‌ها هستند که احساسات ندارند.

وقتی احساساتم را نادیده می گیرم، آن‌ها از بین نمی‌روند. من فقط احساسات را مخفی کرده‌ام و آن‌ها سرکوب شده‌اند این کار باعث می‌شود تا کنار آمدن با آن‌ها سخت‌تر شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده
مقدمه مترجمان
فصل اول: شناخت و ادراک احساسات
فصل دوم: قدرت احساسات
فصل سوم: افکار، هیجان‌ها و رفتارها
فصل چهارم: احساسات بدنی من
فصل پنجم: تکنیک آرمیدگی
فصل ششم: افکار خودکار من
فصل هفتم: کنترل افکار من
فصل هشتم: تمایلات من
فصل نهم: کنترل رفتارهای من
فصل دهم: داستان من: وقتی احساساتم را تحت کنترل درآوردم
فصل یازدهم: وقتی که احساساتم را کنترل می‌کنم
فصل دوازدهم: من قدرت کنترل احساسات، افکار و رفتارم را دارم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار تنظیم هیجان کودکان
نویسنده
مترجممسیب یارمحمدی واصل، الهه بداقی، فرشید علی پور
ناشر چاپیانتشارات روزاندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-600-438-326-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار تنظیم هیجان کودکان

برای دریافت کتاب کار تنظیم هیجان کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.