معرفی و دانلود کتاب کار خشم برای کودکان

برای دانلود قانونی کتاب کار خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار خشم برای کودکان

اگر به‌دنبال اثری علمی و پزشکی هستید که در زمینه‌ی کنترل و مواجهه با احساسات و واکنش‌های کودک به شما یاری رساند، کتاب کار خشم برای کودکان را بخوانید. اثری تحسین‌شده از کریستینا کرس که از یک نثر شیوا و روان بهره می‌برد. این کتاب همچنین با ارائه‌ی داده‌های علمی تأیید شده در علم پزشکی، آنچه را که باید در چنین زمینه‌هایی مورد بررسی قرار دهید به شما آمورش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کار خشم برای کودکان

یکی از مواردی که والدین، معلمان و به‌طور کلی افراد مختلف با آن سروکار دارند، مواجهه با احساسات پیچیده و دوگانه در کودکان است. کودکان ممکن است رفتارهایی از خود نشان دهند که در حالت عادی از آنان انتظار نداریم، یا احساسات و واکنش‌هایی از آنان دریافت کنیم که باید با روش‌های علمی و کنترل‌شده، پاسخ داده شوند. خشم یکی از احساساتی‌ست که به‌طور غریزی در انسان وجود دارد. در واقع خشم چیزی نیست که به‌واسطه تعلیم و تربیت در کودک شکل گیرد بلکه با آن زاده می‌شود. پس این پدیده‌ی ذاتی در کودک در سال‌های ابتدایی زندگی از درک و کنترل خارج است. کودک در بیان این خشم درونی ناهشیار عمل می‌کند و در ادامه ممکن است به یک خصیصه‌ در شخصیت او تبدیل شود. نوعی عادت که دیگر نمی‌توان به سادگی با آن مواجه شد. پس دوران کودکی بهترین زمان برای مواجهه و کنترل خشم در کودک است.

معرفی و دانلود کتاب کار خشم برای کودکان

کتاب کار خشم برای کودکان (The Anger Workbook for Kids) یک اثر آموزشی است که برای کودکان نوشته شده تا به همراه یک بزرگسال آن را مطالعه کنند. کتابی که با بهره بردن از زبان ساده، بی‌آلایش و روان، به کودکان از تأثیر و نقش خشم در زندگی و ارتباطات اجتماعی می‌گوید. کریستینا کرس (Christina Kress) به‌خوبی می‌داند که وقتی قرار است یک کودک را در نوشته‌ مورد خطاب قرار دهد، باید از زبان و لحن مخصوصی استفاده کند. پس هنر اصلی کریستینا کرس را می‌توان در شیوه‌ی علمی و مناسب او در برخورد با مخاطب کودک دانست. نویسنده در کتاب کار خشم برای کودکان مطالبی را نیز در باب نقش خشم در ارتباط با دوستان بیان می‌کند.

محتوای کتاب حاضر به چهار بخش تقسیم شده است که عناوین آن عبارتند از «احساست و افکار»، «تمرکز بر درک خشم»، «عصبانیت می‌تواند به دیگران آسیب بزند» و «به عقب راندن خشم». کریستینا کرس در این کتاب سعی دارد مخاطبان خود را با مسئله‌ی خشم آشنا سازد. این واقعیت که خشم به‌طور کلی از کجا سرچشمه می‌گیرد، چگونه شدت پیدا می‌کند و در چه حالاتی به مرحله‌ی برون‌ریزی می‌رسد. این کتاب تحسین‌شده و معتبر در سطح جهانی، برای هربخش زیرمجموعه و مطالب را خاصی آماده کرده است. به‌طور کلی می‌توان گفت به‌عنوان کتابی که برای مخاطب کودک نوشته شده، کلیت کامل و تأثیرگذاری دارد. کتاب کار خشم برای کودکان نوشته‌ی کریستینا کرس توسط انتشارات روزاندیش و با ترجمه‌ی مسیب یارمحمدی،‌ فرشید علی پور، بیریوان پاک سرشت و الهه بداقی چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب کار خشم برای کودکان

  • کریستینا کرس قادر است با بهره بردن از زبان مناسب و همچنین لحن صمیمانه، ارتباط عمیقی را با کودکان شکل دهد و آنان را نسبت به خشم خود آگاه کند. (Jayme Baden)
  • این کتابی‌ست که اقدامات و واکنش‌های مناسبی در راستای مدیریت خشم ضعیف ارائه می‌دهد. با این کتاب کودکان قادرند خشم خود را شناسایی کرده و برای کنترل آن اقدام کنند. (Stacy Wilson)
  • کتابی که مدام در کارم به آن رجوع می‌کنم. اگر می‌خواهید بدانید که چه روش‌های ظریف و درستی در رابطه با کنترل خشم کودکان وجود دارد، پس خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود. (Amy Board)
  • از آنجایی که این کتاب واجد اطلاعات قابل فهم و همچنین تمرینات تعاملی است، اثر مناسبی برای فهم خشم کودکان و همچنین کنترل آن محسوب می‌شود. (Kristin Mayer)
  • توصیفات کریستینا کرس در این کتاب برگرفته از یک پیشینه‌ی متفکرانه است که به‌صورت مختصر ارائه شده‌اند. این کتابی کاربردی و اساسی [بهترین انتخاب] برای والدین و مربیان است. (Amy Robinson)

کتاب کار خشم برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر علمی برای کودکانی مناسب است که نسبت به احساس خشم در خود ناآگاه هستند و نمی‌دانند چگونه آن را کنترل کنند. توصیه می‌شود این کتاب به همراه والدین، مربی یا یک بزرگسال خوانده شود.

در بخشی از کتاب کار خشم برای کودکان می‌خوانیم

شما می‌توانید با تغییر افکارتان درباره یک موقعیت، احساسات خود را تغییر دهید. اگر یک فیلم واقعا غم‌انگیز تماشا کنید، ممکن است باعث گریه‌ شود. گریه شما به این دلیل است که فیلم باعث شده به اتفاقات غم‌انگیز فکر کنید.

خشم نیز به همین صورت عمل می‌کند. اگر به این فکر کنید که چه چیزی شما را خشمگین کرده، خشم شما بیشتر می‌شود. اگر ذهن خود را روی افکار مختلف متمرکز کنید، احساسات شما تغییر خواهد کرد. به ‌عنوان ‌مثال تصور کنید که می‌خواهید تمام شنبه را با بازی و تفریح بیرون از منزل بگذرانید. صبح زود از خواب بیدار می‌شوید و می‌بینید که باران شدیدی می‌بارد و تلویزیون هم می‌گوید که تمام امروز هوا بارانی و سرد خواهد بود. خب در این حالت شما خشمگین خواهید شد. اما آیا میدانید چرا خشمگین شدید؟ دانستن این چرایی خیلی مهم است.

هدف شما این بود که تمام روز بیرون باشید و خوش بگذرانید. اما باران آمد و باعث شد برنامه‌ریزی شما که تفریح و بازی در بیرون از خانه بود خراب شود و به همین خاطر خشمگین شدید. اگر هم تمام روز به این فکر کنید که تفریحات و روز فوق‌العاده شما خراب‌ شده است، بیشتر خشمگین خواهید شد.

به نظرتان اگر افکارتان را تغییر دهید می‌توانید احساسات متفاوتی را تجربه کنید؟ به‌ جای فکر کردن به این‌که چگونه باران، تمام روز فوق‌العاده شما را خراب کرده، می‌توانید از مغز خود برای فکر کردن به کارهای سرگرم‌کننده در داخل خانه استفاده کنید که باعث می‌شود خشم شما کوچک و کوچک‌تر شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سخن مترجمان
یادداشتی برای والدین
فصل اول
افکار و احساسات
فعالیت 1: تشخیص احساسات
فعالیت 2: علت احساسات ما چیست؟
فعالیت 3: احساسات بزرگ و احساسات کوچک
فعالیت 4: وظیفه احساسات
فعالیت 5: انواع مختلف افکار
فعالیت 6: افکار شما
فصل دوم
تمرکز بر درک و شناخت خشم
فعالیت 7: علت خشم چیست؟
فعالیت 8: خشم در اندازه‌های مختلفی می‌آید.
فعالیت 9: ماشه چکان‌های خشم
فعالیت 10: به افکارت توجه کن!
فعالیت 11افکارت را بررسی کن!
فعالیت 12: افکارت را تغییر بده!
فعالیت 13: خشم در بدن شما
فعالیت 14: بیان خشم
فعالیت 15: میل و اشتیاق به خشم
فعالیت 16: سرعتتان را کم کنید.
فعالیت 17: پیام‌های خشم
فعالیت 18: صبر کن، خشم می‌گذرد.
فعالیت 19: خشم عزیز
فصل سوم
احساسات ما میتواند به دیگران آسیب بزند
فعالیت 20: وقتی خشم، دوستی‌ها را نابود می‌کند
فعالیت 21: در حال ارسال چه پیامی هستید؟
فعالیت 22: میخواهی چگونه انسانی باشی؟
فعالیت 23: ترمیم روابطی که تحت تأثیر خشم قرار گرفته‌اند.
فعالیت 24: توافق داشته باشید.
فصل چهارم
عقب‌نشینی در برابر خشم
فعالیت 25: از چه روشهایی استفاده کردهای؟
فعالیت 26: قانون دانه‌ها
فعالیت 27: تقویت قدرت
فعالیت 28: پُر کردن باک بنزین
فعالیت 29: قانون ایست (ترمز کنید)
فعالیت 30: مشکلات کوچک و بزرگ
فعالیت 31: صحبت کن!
فعالیت 32: سوار بر موج خشم
فعالیت 33: دریافت کن! بررسی کن! معکوس کن!
فعالیت 34: وقتی خشم ادامه دارد...
فعالیت 35: همه ‌چیز را کنار هم قرار بده
پیوست الف
پیوست ب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار خشم برای کودکان
نویسنده
مترجممسیب یارمحمدی واصل، فرشید علی پور، بیریوان پاک سرشت، الهه بداقی
ناشر چاپیانتشارات روزاندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-600-438-331-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار خشم برای کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار خشم برای کودکان

برای دریافت کتاب کار خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.