معرفی و دانلود کتاب پیام آور ستاره‌ای

عکس جلد کتاب پیام آور ستاره‌ای
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیام آور ستاره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیام آور ستاره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیام آور ستاره‌ای

کتاب پیام آور ستاره‌ای دیدگاه جدیدی را برای اندیشیدن در مورد جهان با تکیه بر علم کیهان‌شناسی به مخاطب ارائه می‌دهد. نیل دگراس تایسون با تأکید بر اینکه علم می‌تواند دید انسان را وسعت دهد و او را از گزند اختلافات و جنگ و جدال‌ها دور کند، مبحث دورنمای کلی را عنوان می‌کند. او مخاطب را به نقطه‌ای از کهکشان می‌برد که در آنجا با تسلط بیشتری، درباره‌ی مشکلات و دغدغه‌های زمینی بازاندیشی کند. این اثر در ردیف پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب پیام‌آور ستاره‌ای

روزی انسان گمان می‌کرد زمین مرکز جهان است و خورشید به دور آن می‌گردد. اما مشاهدات گالیله از زمین و خورشید و کهکشان این دیدگاه قدیمی و غلط را تغییر داد. این چشم‌اندازهای انسان از کیهان که نشان از خودبزرگ‌بینی دارد، اگر با شناخت بیشتر و کشف پیام‌هایی از ستارگان، به‌روز نشوند می‌توانند بشر را در دام باورهای غلط گرفتار کنند. کتاب پیام‌آور ستاره‌ای (Starry Messenger) پادزهری است که راه‌هایی را پیش روی ما می‌گذارد تا قوای عاطفی و فکری‌مان را با زیست‌شناسی، شیمی، و فیزیک جهان شناخته‌شده سازگار کنیم.

معرفی و دانلود کتاب پیام آور ستاره‌ای

نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) در این کتاب ما را به ورای مرزهای ملیت، نژاد، هویت، سیاست، مذهب و... می‌برد و با مسائل بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تری آشنایمان می‌کند. او ما را به جایی می‌برد که از آن چشم‌انداز، زمین بسیار کوچک است و مسائل و دغدغه‌های انسانی بسیار کم‌اهمیت هستند. در آنجاست که می‌توانیم با دیدگاهی جدید، جهان و کیهان را از نو بشناسیم. تایسون در تلاش است تا به‌واسطه‌ی علم و عقلانیت، دیدگاهی عادلانه و بدون قضاوت به انسان بدهد تا درک ناقصش را از جهان را توسعه داده و از دریچه‌ای جدید به مشکلات و دغدغه‌ها بنگرد.

نیل دگراس تایسون علم را راه‌حل اصلی همه‌ی کوته‌بینی‌ها و اختلافات بشر می‌داند. او معتقد است هر تفکر و عقیده‌ای که ما داریم، مربوط به جایگاهمان در این دنیاست؛ نقطه‌ای که در آن می‌ایستیم و از آنجا به جهان پیرامون نگاه می‌کنیم، تأثیر شگرفی در شکل‌گیری افکار و احساسات ما دارد. حال باید به این فکر کنیم که اگر جایمان را تغییر دهیم چه می‌شود؟ اگر از نقطه‌ای دورتر به زمینی که در آن زندگی می‌کنیم نگاه کنیم چه؟ فضانوردان این فرصت را داشته‌‌اند که این کره‌ی آبی را از نقطه‌ای ببینند که همه‌چیز در آن کوچک و نامرئی به نظر می‌رسد. کاری که نویسنده در کتاب پیام‌آور ستاره‌ای در صدد آن برمی‌آید همین است که این وسعت دید را به ما هدیه کند؛ چیزی که در علم فیزیک «اثر دورنمای کلی» خوانده می‌شود.

نیل دگراس تایسون این نوید را به ما می‌دهد: هر عقیده‌ای که در حال حاضر داریم، توسط آمیزه‌ای از علم و تفکر عقلایی ژرف‌تر می‌شود و ما را از آنچه بودیم آگاه‌تر می‌کند. این مسیر هم‌چنین می‌تواند چشم‌اندازهای بی‌بنیاد و عواطف توجیه‌ناپذیری را که داریم به شما نشان دهد. در پرتو چنین چشم‌اندازی، بی‌درنگ به این نتیجه می‌رسیم که زمین جایگاه قبایل زیادی نیست، بلکه تنها جایگاه یک قبیله است، آن هم قبیله‌ی انسانی. آن زمان است که بسیاری از اختلاف‌نظرها رنگ می‌بازند و موضوعی برای جدال باقی نمی‌ماند. در یک کلام، کتاب پیام‌آور ستاره‌ای این فرصت را به ما می‌دهد تا زندگانی را از پشت عینک چشم‌انداز کیهانی تجربه کنیم.

انتشارات مازیار این کتاب را با ترجمه‌ی جمیل آریایی منتشر کرده است.

افتخارات کتاب پیام‌آور ستاره‌ای

  • اثر منتخب ویراستاران آمازون؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش غیرداستانی در سال 2022
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز.

نکوداشت‌های کتاب پیام‌آور ستاره‌ای

  • نیل دگراس تایسون در برقراری ارتباط میان علم و انسان، شخص بسیار تأثیرگذاری به شمار می‌آید. (Vox)
  • تایسون رویکردی منطقی را درمورد چیزهایی که سبب جدایی ما انسان‌ها می‌شوند، پی می‌گیرد. کتاب پیام‌آور ستاره‌ای ما را وادار می‌کند تا در مورد جایگاه خود در کیهان دوباره بیندیشیم. (Discover)
  • توانایی نیل دگراس تایسون در ساده‌سازی مسائل پیچیده بی‌نظیر است. او تفکر انتقادی را در خوانندگانش پرورش می‌دهد. (لایبرری ژورنال)

کتاب پیام‌آور ستاره‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث علم فیزیک، کیهان‌شناسی و نجوم‌شناسی علاقه‌مندید، کتاب پیام‌آور ستاره‌ای با زبانی ساده و شیوا این مسائل را برای شما باز می‌کند.

در بخشی از کتاب پیام آور ستاره‌ای می‌خوانیم

شما حقایق شخصی را عزیز می‌دارید، لیکن نمی‌توانید دیگرانی را قانع کنید که با شما موافق نیستند، مگر با بحث‌های داغ، اجبار کردن، یا اعمال زور. این‌ها پایه‌های عقاید اکثریت مردم هستند و اگر در کافی‌شاپ بر سر آن‌ها بحث کنید ضرری ندارند. آیا مسیح ناجی شماست؟ آیا حضرت محمد آخرین پیامبر خدا در زمین است؟ آیا دولت باید حامی مردم فقیر باشد؟ آیا قوانین کنونی مهاجرت سخت‌گیرانه هستند یا ولنگ و باز؟ آیا بیونسه ملکه‌ی شماست؟ شما در جهان پیشتازان فضا کدام کاپیتان هستید؟ کرک، پیکارد، یا جینوی؟

اختلاف به هر شکل که باشد به تنوع هر ملتی غنا می‌بخشد و در هر جامعه‌ی آزادی می‌بایست آن را گرامی داشت و محترم شمرد، مشروط بر این که هر کس آزاد باشد با دیگری از در مخالفت درآید و مهم‌تر از همه این که استدلال‌های عقلانی را باید پذیرا شد که می‌توانند نظر شما را عوض کنند. باعث تأسف است که رفتار بسیاری از محیط‌های رسانه‌ای در خلاف این جهت رفته است. دستورالعمل چنین رسانه‌هایی این است که اگر با عقیده‌ی شما موافق نباشند، موج عصبانیت و اهانت را نثارتان می‌کنند. تلاش‌های اجتماعی، سیاسی، و قانون‌گذاری برای این که همگان با حقایق شخصی شما موافق باشند، در نهایت به دیکتاتوری می‌انجامد.

در میان کسانی که به واین علاقه دارند، ضرب‌المثل لاتینی هست که می‌گوید «حقیقت در واین است» آنچه در واین باعث رفتار گستاخانه می‌شود، وجود 12 تا 14 درصد اتانول است، مولکولی که عملکرد مغز را مختل می‌کند و -بی‌آن که به بحث کنونی ما مربوط باشد- در فضای میان‌ستاره‌ای به وفور یافت می‌شود. مع‌الوصف، ضرب‌المثل فوق حکایت از آن دارد که کسانی که واین می‌خورند از خود بی‌خود می‌شوند و از حقایق با یکدیگر می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پیش درآمد: علم و جامعه
1: حقیقت و زیبایی
2: اکتشاف و کشف
3: زمین و ماه
4: اختلاف نظر و راه حل
5: ریسک و پاداش
6: گوشت خواران و گیاه خواران
7: جنسیت و هویت
8: رنگ و نژاد
9: نظم و قانون
10: بدن و ذهن
پس درآمد: مرگ و زندگی
قدردانی ها
تحسین کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیام آور ستاره‌ای
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-6043-12-8
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیام آور ستاره‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیام آور ستاره‌ای

برای دریافت کتاب پیام آور ستاره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.