معرفی و دانلود کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI

عکس جلد کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI

کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI از مارکو شوارتس، به متخصصان برنامه‌نویسی و اینترنت اشیا کمک می‌کند تا با هوشمندسازی وسایل، کنترل آن‌ها را از هر نقطه‌ای از دنیا امکان‌پذیر سازند. این کتاب کاربردی هر آنچه را که برای هوشمندسازی خانه‌ها با استفاده از Raspberry PI نیاز است به مخاطبان می‌آموزد و آن را به شکل عملی در اختیارشان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI

گسترش استفاده از اینترنت اشیا در سراسر دنیا، بشر را به یک زندگی آسان‌تر و رویایی نزدیک کرده است. ظهور آن در هر زمینه‌ای، رفاه انسان‌ها را در پی دارد و شاید برای برخی از افرادی که کاربردهای آن را ندیده‌اند، شبیه به یک فانتزی یا ماجرای تخیلی باشد! هوشمندسازی خانه‌ها که از موهبت‌های اینترنت اشیا به‌شمار می‌روند، با ایجاد امکان کنترل خانه از راه دور، بیش از هر چیز، امنیت را برای اعضای خانه به ارمغان آورده‌اند. کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI (Building Smart Homes with Raspberry PI Zero) از مارکو شوارتس (Marco Schwartz)، راهنمایی برای فعالان این حوزه است تا بتوانند به شیوه‌ای کاربردی‌تر هوشمندسازی خانه‌ها را انجام دهند.

رزبری پای (Raspberry PI) که یک رایانه‌ی تک-برد ساخت شرکت سونی است، با آنکه ابعاد بسیار کوچکی دارد اما کاربردهای فراوانی را در برمی‌گیرد و می‌تواند در اینترنت اشیا، روباتیک و فرآیندهای هوشمندسازی مورد استفاده قرار گیرد. کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI، پلی میان رزبری پای و اینترنت اشیا ایجاد کرده تا امکان هوشمندسازی خانه‌ها را فراهم کند. از طریق اینترنت اشیا و با کمک رزبری پای، می‌توان ساختارهای ساده و کوچک مانند استفاده از تلفن همراه برای خاموش یا روشن کردن یک چراغ، تا ساختارهای پیچیده و گوناگون موجود در زندگی شهری را کنترل و مدیریت کرد.

اطاعات موجود در کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI به متخصصان این حوزه کمک می‌کند تا پروژه‌های اتوماسیون خانگی را با استفاده از برد Raspberry PI ایجاد و برنامه‌ریزی کنند، رزبری پای را به یک API ابری متصل کرده و کنترل دستگاه‌ها را از این طریق به دست گیرند. همینطور کمک می‌کنند که نظارت بر داده‌های مختلف و کنترل و مدیریت امنیت از راه دور امکان‌پذیر شود. برای مثال، این کتاب به شما می‌آموزد چگونه ترموستاتی بسازید که به طور خودکار دمای خانه شما را تنظیم کند؛ یا متوجه خواهید شد که چگونه چراغ‌های LED، لامپ‌ها و سایر وسایل الکتریکی را کنترل کنید.

نویسنده، کتاب خود را از آشنایی با برد رزبری پای و تنظیمات و تجهیزات آن آغاز کرده و به سراغ داده‌ها و خواندن و اندازه‌گیری آن‌ها می‌رود. سپس ساخت ترموستات خانه‌ی هوشمند، ساخت پریز برق هوشمند و ساخت سیستم‌های امنیتی را آموزش داده و برای آموزش و ذکر نکات و جزئیات هر یک، فصل مجزایی را در نظر گرفته است. کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI در 10 فصل تالیف شده و با ارائه‌ی خلاصه‌ای از مطالب در انتهای هر فصل، به مخاطب کمک می‌کند تا بر تمام آنچه در این اثر گفته شده، تسلط پیدا کند.

در کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI، با نحوه‌ی اندازه‌گیری و ذخیره‌ی داده‌ها با استفاده از برد Raspberry PI آشنا می‌شوید و به علاوه، می‌آموزید که چطور باید سیستم‌های اعلام هشدار را ایجاد کرده و آن‌ها را از طریق ایمیل، پیامک یا پوش نوتیفیکیشن‌ها ارسال کنید. در پایان می‌توانید دستگاه‌های مختلف را از طریق امکانات و خدمات مبتنی بر ابر کنترل و مدیریت کنید و با استفاده از رزبری پای، یک سیستم اتوماسیون خانگی کامل بسازید. کتاب حاضر را انتشارات نبض دانش چاپ و منتشر کرده است.

کتاب پیا‌ده‌سازی خانه هوشمند با Raspberry PI برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ و استفاده از این کتاب را به علاقه‌مندان و دانشجویان حوزه‌های مرتبط با برنامه‌نویسی و اینترنت اشیا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI می‌خوانیم

برای اتصال برد رسپبری به قطعاتی از قبیل سنسور مورداستفاده در این پروژه، دو راهکار وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از سیم‌های جامپر مانند تصویر شماتیک این اتصالات را برقرار نمایید، همچنین می‌توانید از کیت کوبل کننده (cobber kit) برای این اتصال استفاده کنید، با استفاده از cobber kit شما می‌توانید همه پایه‌های رسپبری صفر را روی بردبورد در دسترس خود قراردهید، توجه داشته باشید برای اتصال برد رسپبری و cobber kit از کابل‌های ریبونی استفاده نمایید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تنظیمات برد رسپبری پای صفر (Raspberry Pi Zero)
فصل دوم: اندازه‌گیری داده با برد رسپبری پای صفر
فصل سوم: ساخت ترموستات خانه هوشمند
فصل چهارم: کنترل وسایل با برد رسپبری پای صفر
فصل پنجم: ساخت پریز برق هوشمند با برد رسپبری پای صفر
فصل ششم: ارسال پیام با استفاده از برد رسپبری پای
فصل هفتم: ساخت سیستم‌های امنیتی با استفاده از برد رسپبری پای
فصل هشتم: نظارت و مانیتورینگ ابری داده
فصل نهم: کنترل لوازم برقی از راه دور
فصل دهم: هوشمند کردن ساختمان با استفاده از برد رسپبری پای صفر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI
نویسنده
مترجممحمدرضا سیف
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-600-8599-70-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI

برای دریافت کتاب پیا‌ده سازی خانه هوشمند با Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.