معرفی و دانلود کتاب پول آسان: یک کتاب غیرداستانی درباره سرمایه‌ گذاری و مدیریت مالی

عکس جلد کتاب پول آسان: یک کتاب غیرداستانی درباره سرمایه‌ گذاری و مدیریت مالی
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول آسان: یک کتاب غیرداستانی درباره سرمایه‌ گذاری و مدیریت مالی

همه‌ی آدم‌ها دوست دارند هرروز چمدانی پر از پول برایشان پست شود و بدون اینکه شش صبح رختخوابشان را ترک کنند، درآمد داشته باشند، اما چنین چیزی فقط با کمک غول چراغ جادو محقق می‌شود، نه ارزهای دیجیتال. نام کتاب پول آسان روی دیگری از رمزارزها را به شما نشان می‌دهد. رمزارزها فریبنده و غیرقابل اعتمادند. بن مکنزی و جیکوب سیلورمن با کمک بازگویی تجربیات افرادی که دارایی خود را با ارزهای دیجیتال به باد داده‌اند، در این اثر پرفروش نیویورک تایمز، شما را با این بازار مالی ناشناخته آشنا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب پول آسان

شنیده‌اید که هر که باد بکارد توفان درو می‌کند؟ در زمینه‌ی اقتصاد، آن کسانی که باد کاشته‌اند دولت‌ها و بانک‌های عظیم جهان هستند اما متأسفانه بخش درو کردن توفان سهم مردم شده است. در چند دهه‌ی اخیر، بانک‌های جهان با دزدی‌های آشکار و پنهان، مردم را نسبت به خود بی‌اعتماد کرده‌اند. دولت‌ها نیز هرروز نرخ مالیات‌ها و قیمت اجناس را بالا بردند و برای پر کردن خزانه‌های خود، با مجوز قانونی، به اموال افراد دستبرد زدند! این وضعیت باعث شد تا پول‌هایی غیردولتی و غیرقابل پیگیری، به‌وجود بیایند و تعدادی از آدم‌ها نیز برای سرمایه‌گذاری در چنین بازاری صف بکشند. عمر رونق گرفتن و رواج ارزهای دیجیتال به ده سال هم نمی‌رسد و هنوز امکان خرید و فروش عادی با آن‌ها وجود ندارد؛ یعنی نمی‌توانید به یک رستوران بروید و از بیت کوین خود برای خرید پیتزا استفاده کنید. هنوز هم مشخص نیست که کدام یک از این ارزها قابل اعتمادند و کدام یک ممکن است فردا دیگر وجود نداشته باشند. این مشکلات تنها گوشه‌ای از اشکالات ارزهای دیجیتالی است. کتاب پول آسان (Easy Money: Cryptocurrency, Casino Capitalism, and the Golden Age of Fraud )، کلاهبرداری‌ها و هزاران خطر و دردسری را که رمز ارزها می‌توانند برای شما به‌وجود آورند، بازگو می‌کند.

پیش‌داوری کار صحیحی نیست و نمی‌توانیم تمام ارزهای دیجیتال را زیر سؤال ببریم، اما بیایید با چند مورد از منابع تولید ثروت که شبیه رمزارزها بودند و در دهه‌ی 90 میلادی رونق گرفتند اما بعد از چند سال کلاهبردار از آب درآمدند، آشنا شوید. بن مکنزی (Ben McKenzie) و جیکوب سیلورمن (Jacob Silverman) شما را با پروژه‌ای مالی به‌نام ای‌گلد آشنا می‌کنند. این پروژه‌ در دهه‌ی 90 میلادی به‌وجود آمد، افراد زیادی را به خود جذب کرد، اما در سال 2013 توسط اف‌بی‌آی نابود و بنیان‌گذارش به 20 سال حبس محکوم شد. ای‌گلد با پشتوانه قراردادن طلاهایی که خارج از آمریکا بود، به مردم آمریکا سهام طلا می‌فروخت. سهام‌داران نیز بدون اینکه هیچ‌کاری کنند، هرروز ثروتمندتر می‌شدند (دقیقاً مثل دارندگان ارزهای دیجیتال)؛ اما این سازمان پول‌ساز صرفاً پوششی برای پولشویی و رد و بدل کردن ثروت‌های غیرمشروع بود. در کتاب پول آسان با نمونه‌های بی‌شماری از این نوع سازمان‌های مالی و تجاری آشنا می‌شوید که برای مدتی اعتماد و دارایی مردم را مکیده‌ و سپس از بین رفته‌اند.

بن مکنزی و جیکوب سیلورمن ارزهای دیجیتال را پول تقلبی و سرمایه‌گذاری بر آن‌ها را قماری از پیش باخته می‌دانند. روش‌هایی مثل سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین مانند خرید خانه و طلا نیست که با سود کم یا زیاد همراه باشد. خرید ارزهای دیجیتال مثل ساختن خانه‌ای بر روی آب است. شاید شانس یارمان باشد و غرق نشویم، اما اینکه خشت خشت خانه در اقیانوس فرو بریزد، بسیار محتمل‌تر است. اگر همین امروز، سایت‌های ارز دیجیتال از اینترنت محو شوند و دیگر به کیف پول اینترنتی خود دسترسی نداشته باشید، چه قانونی از شما در برابر افرادی ناشناخته که ارزهای دیجیتال را در دست دارند، حمایت می‌کند؟

معرفی و دانلود کتاب پول آسان

کتاب پول آسان با بررسی یک روند ده ساله، تغییرات و میزان بازدهی ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند. رمز ارزها هنوز بازدهی مالی نداشته‌اند و کسی نتوانسته با آن‌ها چیزی بخرد یا اینکه آن‌ها را به مراکزی مشخص بفروشد (جایی شبیه به بانک یا صرافی که مختص فروش ارز دیجیتال باشد). رمزارزها صرفاً خریداری می‌شوند تا شاید برای خریدار خود ثروتی تولید کنند. حقیقتش را بخواهید فروشندگان ارزهای دیجیتال تاکنون فقط رویافروشی کرده‌اند و با وعده‌ی آینده‌ای مرفه، افراد را به خرید این کدهای ناشناخته سوق داده‌اند. بن مکنزی و جیکوب سیلورمن نمی‌خواهند شک و تردیدی بی‌منطق را در ذهن شما به‌وجود آورند، آن‌ها سعی دارند تا درباره‌ی این پول‌های بی‌پشتوانه به فکر فرو بروید تا بی‌گدار به دل اعماق اقیانوس نزنید و تمام دارایی خود را بر روی هیچ‌چیز سرمایه‌گذاری نکنید.

کتاب پول آسان با ترجمه‌ی فارسی مسعود نظری منش و به‌کوشش انتشارات بله در اختیار خوانندگان خود قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب پول آسان

  • پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز؛
  • از کتاب‌های برگزیده‌ی کسب‌وکار سایت فایننشال تایمز در سال 2023.

نکوداشت‌های کتاب پول آسان

  • بن مکنزی با شکاکی و بدبینی ما را به یک سفر روشنگرانه می‌برد تا نشان دهد که حرص کلاهبرداران و زودباوری افراد بی‌پایان و بی‌انتهاست. (ویلیام دی کوهان - نویسنده)
  • کتاب پول آسان بهترین نمایانگر شیوه‌ی اغوای کلاهبرداران است که برای سود بردن از عده‌ای محدود دست به کار شده‌اند. (وجهات علی - نویسنده)
  • این کتاب نقشه‌ی راهی است برای عبور از جنون رمزارزها. ( ران چرنو - نویسنده)

کتاب پول آسان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تعدادی بیت‌کوین یا رمزارزهای مشابه‌اش را خریداری کرده‌اید و خیالتان از سرمایه‌تان راحت است، کتاب پول آسان قرار است کمی نگرانتان کند. این کتاب از آینده‌ی مبهم و خطرناکی که در انتظار ارزهای دیجیتال است پرده برمی‌دارد و به شما کمک می‌کند با آگاهی بیشتری دارایی خود را وارد این قمار کنید.

در بخشی از کتاب پول آسان: یک کتاب غیرداستانی درباره سرمایه‌ گذاری و مدیریت مالی می‌خوانیم

در بهار 2021 وقتی با تعجب به بازارهای ارزهای دیجیتال نگاه می‌کردم، به یک نتیجه تکان‌دهنده رسیدم: تقریباً یک قرن پس از سقوط بازار در سال 1929، ما دوباره در همان شرایط قرار گرفته بودیم. حدود 20000 اوراق بهادار ثبت نشده و بدون مجوز - که تعدادشان بیشتر از کل اوراق بهادار مورد پذیرش در بازارهای بورس اصلی آمریکا بود - برای فروش به عموم عرضه می‌شدند. بدتر از همه، این اوراق بهادار ثبت نشده و بدون مجوز بیشتر از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال داد و ستد می‌شدند، که اغلب چندین نقش متفاوت در بازار را ایفا می‌کردند و در نتیجه، تضاد منافع بزرگی داشتند. شاید مهم‌تر از همه، بیشتر حجم معاملات ارزهای دیجیتال از طریق صرافی‌های خارجی انجام می‌شد. این صرافی‌ها به جای ثبت در ایالات متحده، اغلب از طریق شرکت‌های پوششی در مناطقی مانند دریای کارائیب اداره می‌شدند، به نظر می‌رسید که هدفشان اجتناب از قرار گرفتن تحت هرگونه صلاحیت قضایی خاص است. بنگاه‌های خصوصی در حال ایجاد پول خود بودند و آن را از طریق بازارهای خارجی گردش می‌دادند. از نظر جذابیت برای کلاهبرداری، چیزی جذاب‌تر از این وجود ندارد.

با نگاهی به گذشته وقتی به ارزهای دیجیتال فکر می‌کنیم، می‌پرسیم این ارزها چه کاری انجام می‌دادند و ارزش آن‌ها از چه چیزی ناشی می‌شد؟ ارزهای دیجیتال واقعاً عجیب و غریب بودند. فرض کنید سهمی از یک شرکت معروف مثل اپل را در نظر بگیرید. ارزش این سهم از کجا می‌آید؟ خب، اپل محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها، ساعت‌ها و همچنین خدماتی مثل اشتراک موسیقی و ویدئو تولید و می‌فروشد. این فروش‌ها منبع درآمد ایجاد می‌کنند، درآمدهایی که می‌توان آن‌ها را در آینده پیش‌بینی کرد. وقتی شما سهمی از اپل را خریداری می‌کنید، در واقع بخشی از این جریان درآمد را می‌خرید، به علاوه ارزش برند، سهم بازار، حقوق مالکیت فکری و سایر موارد. در مقابل، ارزهای دیجیتال هیچ کالا یا خدماتی تولید یا ارائه نمی‌دهند. آن‌ها تنها هوایی هستند که به شکل اوراق بهادار درآمده‌اند؛ بدون ماده یا محصول ملموسی که پشتوانه‌ای برای ارزش‌گذاری آن‌ها باشد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
فصل اول: پول و دروغ
فصل دوم: چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟
فصل سوم: چاپخانه پول در حال کار است
فصل چهارم: جامعه
فصل پنجم: ساوت‌بای‌ساوت‌وست، سیا و 1. 5 تریلیون دلاری که وجود نداشت
فصل ششم: کسب و کار نمایش
فصل هفتم: دیکتاتور جالب توجه جهان
فصل هشتم: موش‌هایی درون کیسه
فصل نهم: امپراطوری که برهنه است
فصل دهم: اینجا کی مسئول است؟
فصل یازدهم: خود را از ورشکستگی نجات دهید
فصل دوازدهم: فصل 11
فصل سیزدهم: پدر کشیش
پی‌نوشت
سپاسگزاری‌ها
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول آسان: یک کتاب غیرداستانی درباره سرمایه‌ گذاری و مدیریت مالی
نویسنده،
مترجممسعود نظری منش
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات378
زبانفارسی
شابک978-622-91332-3-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول آسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول آسان

برای دریافت کتاب پول آسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.