معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA

عکس جلد کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA

کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA این کامپیوتر صنعتی را معرفی می‌کند و برخی از پروژه‌هایی را که می‌توان با آن انجام داد، شرح می‌دهد. این راهنما به دستورات تایمر و کانتر پی ال سی اشاره می‌کند، پروژه‌هایی را که با استفاده از دستورات ایندکس رجیستر، لوپ و چرخش و شیفت می‌توان انجام داد توضیح می‌دهد و از نقش PLC در شبکه و ارتباط آن‌ها با هم صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA

یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و حیاتی در محیط‌های صنعتی، کنترل‌گر منطقی برنامه‌پذیر (PLC) است. این دستگاه درواقع یک کامپیوتر صنعتی برنامه‌ریزی‌شده به‌شمار می‌رود که وظیفه‌ی کنترل خط تولید و ربات‌ها، سیستم اتوماسیون و مونتاژ را بر عهده دارد. این ابزار تولید را منظم‌تر و سریع‌تر می‌کند و خطاها را به حداقل می‌رساند. کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA، همین ابزار را معرفی کرده و انواع پروژه‌هایی را که با استفاده از آن می‌توان انجام داد، مرور می‌کند. این اثر راهنما که از طرف شرکت دلتا منتشر شده، به پروژه‌های پایه‌ای و ساده‌ای که پی ال سی در آن‌ها نقش دارد می‌پردازد و الگوریتم هر یک را تشریح می‌کند. پروژه‌هایی همچون کنترل پنکه‌ی سقفی، درِ پارکینگ، کنترل آب آکواریوم و کنترل دستی و اتوماتیک. در ادامه به مشخصه‌های متنوع این ابزار اشاره می‌کند و ساخت پروژه با استفاده از آن‌ها را آموزش می‌دهد.

پی ال سی همان‌گونه که از نامش پیداست، ابزاری کنترل‌گر است. این دستگاه در اساس برای جایگزینی رله‌ها و تایمرها ابداع شده بود ولی بعدتر کارکردهای گسترده‌تری یافت. PLC مدرن از سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده و بر اساس برنامه‌هایی که به آن داده می‌شود، عمل می‌کند. به عبارت بهتر می‌توان آن را به سه قسمت تقسیم کرد: بخش ورودی که همان دستورات است، برنامه‌نویسی شده و از طریق کابل به PLC انتقال می‌یابد؛ قسمت پردازشگر که وظیفه دارد این دستورها را پردازش کرده و فرمان را صادر کند و در نهایت خروجی که این فرمان را به اجزای دیگر خط انتقال می‌دهد. برای مثال در خط تولید بطری‌های آب‌معدنی، پی ال سی موظف است بطری‌هایی را که واژگون هستند از خط خارج کند. این دستگاه با استفاده از دو سنسور، در و کف بطری را بررسی می‌کند. اگر یکی از این سنسورها نتواند در را تشخیص دهد یا اگر دیگری بتواند کف بطری را ببیند، در آن صورت پی ال سی آن محصول را معیوب تشخیص داده و به یک جک هیدرولیکی دستور می‌دهد تا آن بطری را از خط به بیرون هل دهد. PLCها مشخصه‌های زیادی دارند که کار با آن‌ها را ساده‌تر می‌کند؛ مثل تایمر، شمارنده، پورت‌های آنالوگ و دیجتال و حافظه. کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA به تعدادی از دستورها و دستورالعمل‌های این دستگاه اشاره می‌کند و طراحی و انجام پروژه‌های مختلف با آن‌ها را می‌آموزد. در این قسمت شما کار با تایمر وکانتر را یاد می‌گیرد، با ایندکس رجیستر آشنا می‌شوید، دستورالعمل‌های شیفت و چرخش و لوپ کنترلی را می‌آموزید. شرکت دلتا در بخش‌های پایانی این کتاب به شبکه هم اشاره کرده و ارتباط پی ال سی با شبکه را مرور می‌کند.

کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA را علیرضا کشاورز باحقیقت ترجمه کرد و انتشارات نبض دانش به چاپ رسانده است.

کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنما به مهندسان برق و دیگر مهندسان و تکنسین‌هایی که با پی ال سی سروکار دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA می‌خوانیم

سیم‌کشی RS-232 / RS-485 باید به گونه‌ای باشد که فاصله‌ی مناسب برای تبادل بدون مشکل اطلاعات و همچنین حفاظت از اطلاعات در مقابل نویز و منابع قدرت نیوز کمتر در نظر گرفته شود. شبکه RS-232 بر پایه‌ی ارتباط یک به یک بوده و معمولاً برای مسافت‌های کم به کار می‌رود.

برای ارتباط RS-232 می توان از کابل‌های استاندارد این شبکه و یا کابل‌های خاص شرکت دلتا استفاده کرد. از شبکه RS-485 برای تبادل اطلاعات در مسافت‌های بالاتر و با سرعت بیشتر استفاده می‌شود. از طرف دیگر تعداد ایستگاه‌ها و امنیت انتقال اطلاعات در این شبکه بیشتر است. در صورت عدم استفاده از شبکه‌ی مناسب در حین کا با مشکلاتی مانند پتانسیل زمین نامناسب، امپدانس غیرمنطبق ترمینال‌ها، نویزهای ارتباطی و... رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

1) پروژه‌های پایه
2) حل پروژه با استفاده از دستورات تایمر و کانتر
3) انجام پروژه با استفاده از ایندکس رجیستر
4) استفاده از دستورالعمل‌های لوپ کنترلی
5) استفاده از دستورالعمل‌های انتقال اطلاعات و مقایسه
6) استفاده از دستورالعمل‌های چرخش و شیفت
7) ورودی و خروجی‌های سرعت بالا HIGH-SPEED INPUT/OUTPUT
8) کاربرد دستورالعمل‌های ریاضیاتی در پروژه‌های صنعتی
9) پروژه‌های مربوط به شبکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-600-7703-35-9
موضوع کتابکتاب‌های فنی و مهندسی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA

برای دریافت کتاب پروژه‌های کاربردی با PLC DELTA و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.