معرفی و دانلود کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

عکس جلد کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان اثر ناتاشا دنیلز داستان الکس، کودکی با هوش عاطفی بالاست که به کودکان مهربانی، اقتدار و شجاعت را می‌آموزد. کودک شما در خلال داستان الکس خواهد آموخت که احساسات درون خود را به‌درستی بشناسد و با آن‌ها مواجه شود. با یادگیری مواجهه‌ی درست با احساسات، کودک شما لاجرم در موقعیت‌های مشابه با موقعیت کتاب، بهترین تصمیم را می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

در واپسین دم تاریخ، دنیا را نه تکنولوژی، نه سفر به فضا و نه هیچ چیز دیگری جز مهربانی نجات نخواهد داد. در دنیایی که همه‌چیز مبنای اقتصادی و عقلانی دارد، مهربانی حلقه‌ی مفقود جامعه‌ی بشری است. اگر هنوز انیمیشن «شش ابر قهرمان» را ندیده‌اید، آب دستتان است زمین بگذارید و به‌ همراه کودکتان به تماشای آن بنشینید. در دنیای علمی- تخیلی این فیلم مهربانی بیمکس دنیا را نجات می‌دهد. اگر به منبع بیشتری برای پرورش یک «انسان مهربان» نیاز دارید، کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان (It's Brave to Be Kind: A Kindness Story and Activity Book for Children) اثر ناتاشا دنیلز (Natasha Daniels) برای شماست.

ناتاشا دنیلز در کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان، آن‌ها را از طریق تعریف کردن داستانی ساده و خودمانی با مهارت‌هایی آشنا می‌کند که امروزه کمتر در معرض توجه اولیای آموزشی و پرورشی قرار دارد. الکس، دختر خردسال قصه، در رفتار با همسالانش باملاحظه عمل می‌کند، به این معنی که او سعی می‌کند احساسات دیگران را درک کند و برای آن‌ها ارزش قائل شود. از طرفی، الکس شجاع است و مهربانی‌اش تا وقتی به بقیه می‌رسد که از جانب آن‌ها خطری تهدیدش نکند. در غیر این صورت، او با اقتدار و شجاعت با زورگویان مواجهه خواهد کرد. با حضور دانش‌آموز جدید که اسپانیایی است و مهارت زبانی کمتری دارد، تعادل کلاس برهم می‌خورد. در این کتاب الکس در مواجهه با همکلاسی‌های قدیمی و دوست جدید خود مهارتی دارد که شاید بسیاری از بزرگ‌سالان هنوز این مهارت را در طی سال‌ها کسب نکرده باشند: مهارت تصمیم‌گیری درست در لحظه. مهربانی و اقتدار توامان الکس او را به نتیجه‌ی دلخواهش می‌رساند، نتیجه‌ای که قطعا برای خواننده‌ی کتاب هم عبرت‌آموز و دلگرم‌کننده است.

معرفی و دانلود کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

بهترین روش خواندن این کتاب برای کودکان روش فعال است. در این روش پدر، مادر یا معلم در نقش هدایتگر ظاهر می‌شود و تلاش می‌کند با درگیر کردن کودک مفاهیم کتاب را به‌طور عملی به او بیاموزد. پس از اتمام داستان، بخش «تمرین مهربانی» برای مرور و شبیه‌سازی موقعیت الکس است تا کودک خود را به جای او بگذارد و با پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح شده بتواند به‌جای او تصمیم درست بگیرد.

این کتاب را سهیلا خورشیدی ترجمه کرده و با افزودن توضیحاتی برای خوانش عملی کتاب به انتشارات برگ و باد سپرده تا برای مخاطب فارسی‌زبان منتشر کند.

نکوداشت‌های کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

  • این کتابْ داستانی دلپسند از الکس تعریف می‌کند، دختری که زیبایی را تنها در تفاوت‌ها می‌بیند ولی در عین حال از قدرت درونی و مهربانی‌اش علیه زورگویی در مدرسه استفاده می‌کند. وقتی والدین و مربیان داستان او را میان خود می‌پراکنند، نه‌تنها پیام محبت و همراهی و شجاعت او برای ایستادن در مقابل بچه‌های زورگوی مدرسه را می‌ستایند، بلکه فرصتی طولانی را به بحث درباره‌ی موقعیت‌های اجتماعی مشابه اختصاص می‌دهند؛ موقعیت‌های اجتماعی چالش‌برانگیزی که در آن‌ها کودکانمان باید با شجاعت، مهربانی و همدلی مواجه شوند، درست شبیه به کاری که الکس انجام می‌دهد. (نیکول بلک)
  • ما اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به این کتاب محتاجیم. ناتاشا دنیلز در خلال داستان واقعی‌ای که کودکان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و آن را بفهمند به بچه‌ها ابزارهایی برای مواجهه با تفاوت‌ها و نشان دادن مهربانی واقعی می‌دهد. این کتابی است که باید تا همیشه در قفسه‌ی کتاب‌های کودکان باقی بماند. (آلیشا گورگن)
  • یک کتاب بی‌نظیر برای بچه‌ها تا مهارت‌های مهمی را بیاموزند که به ایجاد روابط عاطفی بادوام، معنی‌دار و سالم در زندگی آنان خواهد انجامید. ناتاشا دنیلز کار بسیار مهمی را با به اشتراک گذاشتن داستان الکس انجام داده: او در خلال داستان به خوانندگان مهارت‌ها، اهداف و قواعدی را می‌آموزد تا آن‌ها را برای یک ارتباط برمبنای اعتماد، همدلی و توجه آماده کند. این کتاب برای این گروه سنی واجب است و همه‌ی شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حیات امروز ما را دربر می‌گیرد. هیچ چیز بهتر از این نیست که به کودکان مهارت‌هایی بیاموزیم که در ساختار این‌چنین جامعه‌ای بتوانند رشد کنند. هم کودکان و هم والدین نباید از خواندن کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان غافل شوند. (دکتر پاتریشیا ای. زوریتا اونا)

کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال اثری برای تقویت هوش عاطفی کودک خود هستید این کتاب راهنمای عملی شماست.

در بخشی از کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان می‌خوانیم

یک پیام مهم این کتاب آن است که به بچه‌ها یاد دهد با خودشان روراست باشند.

شخصیت اصلی داستان ما دوست دارد با افراد جدید و متفاوت آشنا شود. او دو گزینه پیش‌رو دارد یکی انجام دادن کاری که بچه‌های دیگر از او می‌خواهند (بازی نکردن با دانش‌آموز جدید) و دومی انجام کاری که خودش دلش می‌خواهد.

وقتی به کودکان آموزش دهیم که خودشان به‌طور مستقل فکر کنند و تصمیم بگیرند؛ رهبرانی همدل پرورش خواهیم داد که بی‌اراده و دنباله‌رو دیگران نیستند.

می‌توانید از کودکتان بپرسید:

1. آیا تا به حال کاری انجام داده‌ای که بقیه‌ی گروه انجام نمی‌دادند؟

2. نام چند مورد از چیزهایی که خیلی دوست داری چیست؟ برایم بگو.

3. چه چیزهایی برایت مهم هستند؟

می‌توانید مفهوم ارزش ها را با پرسیدن سوالاتی از این دست برای بچه‌ها تبیین کنید:

آیا برایت مهم است مهربان باشی؟ با ملاحظه بودن چطور؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
والدین و مربیان گرامی
پذیرش
همدلی
ارتباط ذهن و بدن
با خودتان روراست باشید
انجام کار درست
تمرین مهربانی
چالش مهربانی
درباره‌ی تصویرگر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان
نویسنده
مترجمسهیلا خورشیدی
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-98139-1-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

برای دریافت کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.