معرفی و دانلود کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک

عکس جلد کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک
قیمت:
۸۴۵۰۰ ۵۹,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک

کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک نوشته‌ی دیوید جی مگی متشکل از پانزده پرسشنامه‌ی مختلف است که به ارزیابی سلامت اجزای دستگاه اسکلتی و عضلانی می‌پردازد. این کتاب می‌تواند منبعی مناسب، ارزشمند و کاربردی برای آن دسته از فیزیوتراپ‌ها و متخصصان ارتوپدی باشد که در حوزه‌ی توان‌بخشی فعال‌اند.

درباره‌ی کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک

یکی از مهم‌ترین عواملی که کیفیت زندگی هر فرد را تعیین می‌کند، سلامت جسمانی و سیستم اسکلتی عضلانی اوست. دردها، ناتوانی‌ها و محدودیت‌های حرکتی که به موجب اختلالات سیستم عضلانی پیش می‌آیند، نه‌تنها زندگی روزمره‌ی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند بلکه حتی می‌توانند منجر به مشکلات ثانویه و ازکارافتادگی فرد شوند. در این میان ارزیابی‌های جسمانی که با رویکرد ارتوپدیک انجام می‌پذیرند می‌توانند به عنوان ابزاری کارآمد در تشخیص دقیق و به‌موقع این اختلالات عمل کنند و جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرند. این ارزیابی‌ها به واسطه‌ی بررسی ساختار و عملکرد سیستم اسکلتی - عضلانی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار متخصصان ارتوپدی و فیزیوتراپ‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند بهترین روش درمانی را برای هر بیمار طراحی و اجرا کنند. این ارزیابی‌ها نه‌تنها در تشخیص و درمان کاربرد دارند بلکه کمک می‌کنند تا از آسیب‌های ثانویه در بیماران پیشگیری به عمل آمده و همچنین روند درمان را نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

ارزیابی‌های جسمانی با رویکرد ارتوپدیک، عموما در چهار مرحله‌ی «مصاحبه با بیمار»، «معاینه‌ی فیزیکی»، «انجام تست‌های مختلف» و «تصویربرداری» و به دو شکل ارزیابی‌های عمومی و ارزیابی‌های اختصاصی صورت می‌گیرند.

کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک (Orthopedic Physical Assessment) نوشته‌ی دیوید جی مگی (David J.Magee) متشکل از سوالاتی است که در مرحله‌ی مصاحبه با بیمار به کمک متخصصان و فیزیوتراپ‌ها می‌آید. این کتاب طی پانزده فصل تدوین شده و هر فصل به بررسی سلامت یکی از اجزای سیستم اسکلتی عضلانی می‌پردازد. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به ارزیابی راه رفتن، ارزیابی پاسچر، ارزیابی قطع عضو، پرسشنامه‌های عمومی و... اشاره کرد.

یکی از نکات مثبت و قابل توجه این کتاب، توضیحات کاملا فصیح و روشن، تصاویر واضح و مطالب طبقه‌بندی شده‌ای‌ است که استفاده از آن را برای مخاطبان سهل و آسان می‌کند.

کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک به همت حمید طباطبایی و علی تهرانی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای فیزیوتراپ‌ها، متخصصان ارتوپدی و ورزشکاران مناسب و کاربردی خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پرسش‌نامه‌های عمومی
فصل دوم: سر و صورت
فصل سوم: مهره‌های گردنی
فصل چهارم: مفصل فکی گیجگاهی
فصل پنجم: شانه
فصل ششم: آرنج
فصل هفتم: ساعد، مچ و دست
فصل هشتم: مهره‌های پشتی
فصل نهم: مهره‌های کمری
فصل دهم: مفصل ران
فصل یازدهم: زانو
فصل دوازدهم: مچ پا و پا
فصل سیزدهم: ارزیابی راه رفتن
فصل چهاردهم: ارزیابی پاسچر
فصل پانزدهم: ارزیابی قطع عضو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک
نویسنده
مترجمحمید طباطبایی، علی تهرانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-600-355-506-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۴۵۰۰ ۵۹,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک

برای دریافت کتاب پرسشنامه‌های ارزیابی جسمانی با رویکرد ارتوپدیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.