معرفی و دانلود کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی: در جست و جوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار

عکس جلد کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی: در جست و جوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی: در جست و جوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار

اثری تحسین‌شده با تجربه‌هایی ارزشمند از غول سرمایه‌گذاری جهان. کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی کتابی نوشته‌ی ماری بافت و دیوید کلارک است که در آن ثروتمندترین مرد دنیا به خوانندگان نحوه‌ی تفسیر صورت‌های مالی شرکت‌ها را به صورتی یاد می‌دهد که با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده در بازار بورس، بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری را کشف کنند.

درباره‌ی کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی

ماری بافت (Mary Buffett) و دیوید کلارک (David Clark) در کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی (Warren Buffett and the Interpretation of Financial Statements) با توجه به روابط نزدیکی که با وارن بافت افسانه‌ای دارند راهنمایی ساده و آسان را برای خواندن و تفسیر صورت‌های مالی آن هم به روش موفق‌ترین مرد در بازار بورس به علاقه‌مندان ارائه داده‌اند. این کتاب ارزشمند که می‌تواند برای فعالان در بازار بورس یا افرادی که به تازگی می‌خواهند به این بازار وارد شوند بسیار کارآمد باشد، هم‌اکنون توسط مجتبی فریدونی به زبان فارسی ترجمه شده و در انتشارات بورس به چاپ رسیده است.

وارن بافت افسانه‌ای امروزه بدون شک موفق‌ترین فرد در جهان در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. ثروتی که او توانسته از این راه برای خود انباشته کند چیزی در حدود 133 میلیارد دلار است و به همین دلیل خواندن تجربیات و توصیه‌های دست‌اول او می‌تواند در زمینه‌ی بورس بسیار جذاب باشد. در کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی مفاهیم مهم در بازار بورس و بازارهای مالی که برای موفقیت شما حیاتی است از ابتدایی‌ترین مباحث توضیح داده می‌شوند. هرچند برخی از نکات ابتدایی می‌تواند برای افرادی که در رشته‌های مالی تحصیل کرده‌اند پیش‌پاافتاده و ساده به نظر برسند اما در برخی از فصل‌ها تکنیک‌ها و نکات ریزی مطرح می‌شود که می‌تواند حتی برای باتجربه‌ترین افراد نیز موثر و ارزشمند باشد.

معرفی و دانلود کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی

یکی از نکاتی که مطالعه‌ی این کتاب را ساده و لذت‌بخش می‌کند به غیر از لحن صمیمی و زبان شفاف آن، کوتاه بودن فصل‌ها است. به این صورت که شما می‌توانید تنها با خواندن چند صفحه نکات مهمی را از مرد ثروتمند بازار بورس یاد بگیرید که در غیر این صورت باید برای رسیدن به آن‌ها در بازار سرمایه آزمون و خطا می‌کردید یا برای یادگیری‌شان زمان بسیاری را صرف می‌کردید.

در ابتدای کتاب با زندگی وارن بافت آشنا می‌شویم و از انواع کسب‌وکارهایی که این ثروت هنگفت را نصیب وارن بافت کرده مطلع می‌شویم. سپس در مورد رازها، نکات و تکنیک‌هایی می‌خوانیم که او برای موفق شدن در بازار سرمایه و تفسیر درست صورت‌های مالی از آن‌ها استفاده می‌کند. برخی از مباحثی که ماری بافت و دیوید کلارک در کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی به آن‌ها اشاره می‌کنند، مرور صورت‌های مالی، درآمد، قیمت تمام‌شده کالای فروش‌رفته، سود ناخالص، هزینه‌های عملیاتی، تحقیق و توسعه، وجه نقد و شبه نقد، دارایی‌ها، ترازنامه در نگاه کلی، کل دارایی‌ها و بازده کل دارایی‌ها، صورت جریان وجوه نقد و … هستند. همچنین با خواندن این کتاب می‌توانید با ایده‌ی متحول‌کننده‌‌ی اوراق قرضه سرمایه‌ای وارن بافت آشنا شوید، برای ارزش‌گذاری یک شرکت با مزیت رقابتی پایدار راهکارهای متنوع پیدا کنید و متوجه شوید که وارن بافت چگونه زمان خرید یک شرکت عالی را تشخیص می‌دهد و چگونه زمان فروش یک شرکت را تعیین می‌کند.

با خواندن کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی هم می‌توانید با راه‌های کسب ثروت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان آشنا شوید، هم در مورد بازار بورس و سرمایه اطلاعات کم‌نظیر و ارزشمندی کسب کنید و هم در نهایت خودتان را برای ورود به این بازار و سرمایه‌گذاری در آن آماده کنید. زمانی که محاسبات و روش‌های تفسیر مالی وارن بافت را به خوبی با خواندن این کتاب یاد گرفتید می‌توانید به خوبی شناسایی کنید که کدام شرکت‌ها برنده‌های فردا خواهند بود و کدام شرکت‌ها بازنده‌هایی خواهند بود که باید از سرمایه‌گذاری در آن‌ها به هر قیمتی اجتناب کنید.

در نکوداشت کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی

  • سرمایه‌دارانی که بازدهی پرسود می‌خواهند، می‌باید آموزه‌های این کتاب را به کار گیرند. (Timothy P. Vick)

کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به بازارهای مالی و بازار سرمایه مناسب است که می‌خواهند با الگوبرداری از موفق‌ترین سرمایه‌گذار دنیا، وارن بافت، در این بازار موفقیت خود را تضمین کنند. همچنین این کتاب را به دانشجویان انواع رشته‌های مدیریتی و اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم که به مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری و بازار بورس علاقه‌مند هستند.

در بخشی از کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی: در جست و جوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار می‌خوانیم

وارن در دهه 1950، سرمایه‌گذاری ارزشی را در دانشگاه کلمبیا زیر نظر گراهام فراگرفت و دقیقاً قبل از آنکه گراهام بازنشسته شود به‌عنوان تحلیلگر در شرکت او در وال استریت کار می‌کرد. هنگامی‌که وارن در آن جا در کنار سرمایه‌گذار ارزشی مشهور والتر اسکلاس (اشلوس) 14 کار می‌کرد، والتر به وارن جوان و تحصیل‌کرده کمک کرد تا ازطریق خواندن صورت‌های مالی هزاران شرکت، هنر تشخیص موقعیت‌هایی که شرکت‌ها کمتر ارزش‌گذاری شده‌اند را به دست آورد.

بعد از اینکه گراهام بازنشسته شد، وارن به منطقه بومی خودش اوماها بازگشت. جایی که او فرصت داشت تا دور از هیاهوی دیوانه‌کننده وال استریت، درباره روش گراهام تعمق کند. در این زمان او چیزهایی را درباره اصول مربی‌اش متوجه شد که آن‌ها را مشکل‌آفرین یافت.

نخست اینکه، همه آن کسب‌وکارهایی که گراهام آن‌ها را کمتر از ارزش واقعی ارزیابی کرده بود، دوباره به قیمت بالاتری ارزش‌گذاری نشدند و بعضی از آن‌ها واقعاً ورشکست شدند. در مقابل چندین پیروزی، تعداد کمی شکست نیز وجود داشت که تا حدود زیادی عملکرد کلی را تضعیف می‌کرد. گراهام سعی می‌کرد در مقابل این سناریو خود را به‌وسیله یک سبد سهام که به طرز وسیعی متنوع‌سازی شده و گاهی اوقات شامل صد شرکت یا بیشتر می‌شد محفاظت کند. گراهام همچنین این استراتژی را اتخاذ کرده بود که هر سهمی که قیمتش بعد از دو سال افزایش پیدا نمی‌کرد از آن رهایی پیدا کند، ولی با همه این‌ها، تعداد بسیار زیادی از سهام کم‌قیمت‌گذاری شده او، همچنان زیر قیمت ماندند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه مترجم
مقدمه
بخش 1: دو کشف بزرگ که وارن را ثروتمندترین مرد جهان کرد.
بخش 2: نوع کسب‌وکاری که وارن را فوق ثروتمند کرد.
بخش 3: جایی که وارن جست‌وجو را برای یافتن شرکت‌های استثنایی آغاز کرد.
بخش 4: پایداری، بلیط وارن به‌سوی پولدار شدن
بخش 5: مرور صورت‌های مالی
بخش 6: وارن اطلاعات مالی را چه جاهایی پیدا می‌کند؟
بخش 7: جایی که وارن آغاز می‌کند.
بخش 8: درآمد
بخش 9: قیمت تمام‌شده کالای فروش رفته
بخش 10: سود ناخالص/ حاشیه سود ناخالص
بخش 11: هزینه‌های عملیاتی
بخش 12: هزینه‌های عمومی، اداری و فروش
بخش 13: تحقیق و توسعه
بخش 14: استهلاک
بخش 15: هزینه بهره
بخش 16: سود (زیان) فروش دارایی‌ها و سایر هزینه‌ها
بخش 17: سود قبل از مالیات
بخش 18: مالیات بر درآمد پرداختی
بخش 19: سود خالص
بخش 20: سود هر سهم
بخش 21: ترازنامه در نگاه کلی
بخش 22: دارایی‌ها
بخش 23: چرخه دارایی جاری
بخش 24: وجه نقد و شبه نقد
بخش 25: موجودی انبار
بخش 26: خالص حساب‌های دریافتنی
بخش 27: پیش‌پرداخت‌ها/ سایر دارایی‌های جاری
بخش 28: کل دارایی‌های جاری و نسبت جاری
بخش 29: اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات
بخش 30: سرقفلی
بخش 31: دارایی‌های نامشهود
بخش 32: سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت
بخش 33: سایر دارایی‌های بلندمدت
بخش 34: کل دارایی‌ها و بازده کل دارایی‌ها
بخش 35: بدهی‌های جاری
بخش 36: حساب‌های پرداختنی، هزینه‌های پرداختنی و سایر بدهی‌های جاری
بخش 37: بدهی‌های کوتاه‌مدت
بخش 38: سررسید شدن بدهی‌های بلندمدت
بخش 39: کل بدهی‌های جاری و نسبت جاری
بخش 40: بدهی‌های بلندمدت
بخش 41: مالیات پرداختنی، حقوق اقلیت و سایر بدهی‌ها
بخش 42: جمع کل بدهی‌ها و نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام
بخش 43: حقوق صاحبان سهام/ ارزش دفتری
بخش 44: سهام عادی و ممتاز: صرف سهام
بخش 45: سود انباشته
بخش 46: سهام خزانه
بخش 47: بازده حقوق صاحبان سهام
بخش 48: بازده حقوق صاحبان سهام
بخش 49: مشکل کاربرد اهرم و سردرگم شدن شما
بخش 50: صورت جریان وجوه نقد
بخش 51: مخارج سرمایه‌ای
بخش 52: بازخرید سهام
بخش 53: ایده متحول‌کننده اوراق قرضه سرمایه‌ای وارن
بخش 54: بازدهی دائماً فزاینده ایجادشده به‌وسیله مزیت رقابتی پایدار
بخش 55: راه‌های بیشتر برای ارزش‌گذاری یک شرکت با مزیت رقابتی پایدار
بخش 56: چگونه وارن زمان خرید یک شرکت عالی را تشخیص می‌دهد؟
بخش 57: چگونه وارن، زمان فروش را تعیین می‌کند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی: در جست و جوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار
نویسنده،
مترجممجتبی فریدونی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-6868-37-2
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی

برای دریافت کتاب وارن بافت و تفسیر صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.