معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی

یکی از روش‌های تامین بودجه و درآمد دولت‌ها مالیات است. کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی نوشته‌ی سید عباس هاشمیان و سید احسان کریم‌پور درباره‌ی یکی از شیوه‌های جدید پرداخت مالیات نوشته شده.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی

شرکت‌ها، کسب‌وکارهای کوچک، فروشگاه‌ها و تمامی مشاغلی که میزان خرید و فروش آن‌ها تحت نظارت دولت است، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. دولت‌ها برای تامین بودجه‌ی سالیانه نیاز به برنامه‌ی مشخص و هدفمندی دارند. یکی از این برنامه‌ها، تعیین روش‌های کسب درآمد از طریق مالیات است. کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی نوشته‌ی سید عباس هاشمیان و سید احسان کریم‌پور با در نظر گرفتن اهمیت مالیات در ساختار اقتصادی کشور ایران و با بررسی روش‌های سنتی پرداخت مالیات، تعریف جامعی از گزراش معاملات فصلی و تهیه‌ی صورت معاملات فصلی ارائه می‌کند.

یکی از منابع اصلی تامین بودجه در ایران نفت است و سرمایه‌های دولتی بیش از هر چیز وابسته به ذخایر نفتی و درآمد حاصل از فروش مواد نفتی است. اما چیزی که به تامین بودجه‌ی دولت‌ها در ادوار مختلف کمک‌ کرده، تامین بودجه از طریق اخذ مالیات است. مشاغل مختلف با شفاف‌سازی میزان درآمد و فروش سالیانه به سازمان‌های مربوطه جهت اخذ مالیات مراجعه کرده و پس از احراز هویت مشاغل خود، اقدام به پرداخت مالیات می‌کنند. اما این روند برای همه‌ی مشاغل و در تمامی پرونده‌های مالیاتی یکسان نیست. کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی به این موضوع می‌پردازد که چگونه برخی از مشاغل خاص می‌توانند شیوه‌های تازه‌ی پرداخت مالیات را تجربه کنند.

کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی به تشریح یکی از قوانین مالیاتی در ایران می‌پردازد که تحت عنوان صورت معامله‌های فصلی شناخته می‌شود. این قانون، افرادِ مکلف به پرداخت مالیات و مشاغلی که ملزم به دریافت کارت اقتصادی هستند را موظف می‌کند تا به صورت فصلی و طی دوره‌های کوتاه‌مدت صورت‌حساب‌های خود را به مراکز مالیاتی و سازمان‌های مربوطه ارائه کنند. قانون صورت معاملات فصلی روش تازه‌ای است که شیوه‌های سنتی پرداخت مالیات را اصلاح کرده و کار برخی از صاحبان مشاغل در پرداخت مالیات را آسان‌تر ساخته است. نویسندگان کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی پیشینه‌ای از شیوه‌های پرداخت مالیات در ایران را بررسی کرده و قانون ارائه‌ی گزارشات فصلی و صورت معامله‌های فصلی را به تفصیل مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی شامل سه فصل است. فصل اول کتاب به موضوعات کلیدی و مقدماتی در شناخت معاملات فصلی می‌پردازد. در این فصل، ابتدا تعاریف اولیه‌ی مالیاتی و تکالیف قانونی مربوط به پرداخت مالیات به روش فصلی تشریح می‌شود و پس از آن، مراحل مختلفی آموزش داده می‌شود که مشترکین مالیاتی بتوانند با فرایند ابراز مالیات در این روش آشنا شوند. در فصل دوم کتاب، مباحثی مربوط به چگونگی تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی به صورت تفضیلی مطرح می‌شود. در فصل پایانی این کتاب پرسش و پاسخی برای مخاطب تهیه شده تا امکان این را داشته باشد که دانش خود نسبت به موارد آموزشی را محک بزند.

کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی نوشته‌ی سید عباس هاشمیان و سید احسان کریم‌پور توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی برای چه کسانی مناسب است؟

صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها و مدیران شرکت‌های تجاری می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب با بخشی از قوانین جدید مالیاتی آشنا شوند. همچنین مطالب این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث حقوقی و مالی نیز مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی می‌خوانیم

همان‌طورکه در مشروح وظایف صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع قانون 169مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل‌های صادره در این ماده قید شده این اشخاص مکلف‌اند هر سه ماه یک‌بار فهرست معاملات خود را به اداره مالیاتی مربوطه تحویل نمایند. در گذشته این روند به‌صورت مراجعه حضوری و با صرف وقت و اتلاف هزینه و انرژی صورت میگرفت. مؤدی مالیاتی می‌بایست چندین ساعت کسب‌وکار خود را تعطیل کرده و فهرست مدارک و اسناد و فاکتورهای مربوطه را به اداره مالیاتی ارائه می‌داد. در این پروسه زمان‌بر، گاهی دشواری‌ها و مشکلات زیادی برای مؤدی مالیاتی رخ می‌داد که ناگزیر باید آن‌ها را تحمل می‌کرد.

مؤدی پس از طی مسافتی زیاد با توجه به ترافیک و پرداخت هزینه گزاف رفت‌وآمد مدارک خود را به کارشناس مربوطه ارائه می‌داد. ثبت این اسناد و مدارک در پرونده مالیاتی مؤدی و انتقال اطلاعات در رایانه، خالی از اشکال نبود؛ چراکه به لحاظ خطای انسانی اپراتور، ممکن بود در ثبت اعداد و ارقام اشتباهی صورت گرفته و یا به لحاظ درج اشتباه مشخصات و نام مؤدی، این مدارک به نام فرد دیگری ثبت گردد. مدت زمان انتظار و حضور مؤدی در اداره مالیاتی گاهاً مشکلاتی را هم برای مؤدی و هم برای کارکنان امور مالیاتی به‌وجود می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه و پیشگفتار
فصل 1:‌ تعاریف و تکالیف قانونی
صورت معاملات فصلی چیست و قوانین مرتبط با آن چه می‌باشد؟
مشمولین و غیرمشمولین ارسال گزارشات فصلی
تکالیف مؤدیان در صدور صورتحساب فروش کالا و خدمات و ثبت در سامانه
مهلت ارسال گزارش معاملات فصلی
جرائم درنظرگرفته شده در قانون گزارشات فصلی
فصل 2: نحوه تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی به‌صورت تفضیلی
فصل 3:‌ پرسش و پاسخ سؤالات متداول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-218-558-9
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی ثبت و ارائه معاملات فصلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.