معرفی و دانلود کتاب هنر تنهایی: تنها بودن انتخاب من است اما تنها ماندن اجباری است

عکس جلد کتاب هنر تنهایی: تنها بودن انتخاب من است اما تنها ماندن اجباری است
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر تنهایی: تنها بودن انتخاب من است اما تنها ماندن اجباری است

کتاب هنر تنهایی دیدگاهی جدید از مفهوم تنهایی پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، روش بهره‌ گرفتن از تنهایی به عنوان ابزاری برای رشد فردی را فرا می‌گیرید. رنوکا گاورانی، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را از این واقعیت آگاه می‌کند که تنهایی به معنای بدبختی و انزوا نیست. اطلاعات کتاب حاضر به خواننده آموزش می‌دهد که تنهایی هیچ ربطی به فرد ندارد و فقط بازتابی از دیدگاه و تصورات وی است.

درباره‌ی کتاب هنر تنهایی

کتاب هنر تنهایی (The Art of Being Alone)، نوشته‌ی رنوکا گاورانی (Renuka Gavrani)، خواننده را با این واقعیت آشنا می‌کند که تنهایی به این معنا نیست که شما طرد شده‌اید. منظور از تنهایی در این کتاب، با خود بودن است. این باخود بودن، نه‌تنها اشکالی ندارد، بلکه شرایطی برای رشد فردی پیش روی افراد قرار می‌دهد. کتاب حاضر، فراتر از یک کتاب راهنمای خودیاری است. گاورانی،‌ تجربه‌ی زیستن زندگی‌ای را به اشتراک می‌گذارد که با تنهایی همراه بوده است، اما نه با انزوا. نویسنده‌ی کتاب، اَنگ اجتماعیِ تنها بودن را در این اثر به چالش کشیده است. نویسنده در این کتاب، تنهایی را فرصتی برای رشد و کشف خود بازتعریف کرده است. مطالب کتاب حاضر در 2 بخش پیش روی خواننده قرار گرفته است. بخش نخست، شرح سفر شخصیِ گاورانی است. او از گذشته‌ای سخن می‌گوید که در آن آرزوی ارتباط داشت و انزوا را با تنهایی اشتباه می‌گرفت. این امر منجر به وابستگی به تأیید بیرونی و ترس از جا ماندن شد. با این حال، به دنبال تجربه‌هایی پر فرازوفرود، آموخت که از تنهایی خود لذت ببرد. پس از مطالعه‌ی رویارویی نویسنده با تنهایی در بخش نخست کتاب، در قسمت دوم به معرفی روش‌هایی می‌رسیم که گاورانی به کمک آن‌ها، تنهایی را به بهانه‌ای برای دستیابی به شادکامی تبدیل کرده است. نویسنده در بخش دوم، ابزار و تکنیک‌هایی را برای تغییر نگرش افراد از تنهایی معرفی می‌‌کند. مطالب این بخش به خواننده یاد می‌دهد تا با دنبال کردن علاقه‌های شخصی، زندگی‌ِ پرمعنایی برای خود بسازد.

تشخیص تمایزِ بین تنهایی و انزوا، یکی از مهم‌ترین نکته‌های کتاب هنر تنهایی است. به گفته‌ی نویسنده، تنهایی، وضعیتی است که در آن فرد تنهاست، چه انتخابی باشد چه نباشد، اما می‌تواند آرامش‌بخش و توانمندساز باشد. از سوی دیگر، انزوا احساس دوری و نداشتن ارتباط است. نویسنده در ادامه‌ی کتاب حاضر، تأکید می‌کند که انزوا می‌تواند سکوی پرشی برای خودکاوی و رشد فردی باشد. نویسنده‌ در این کتاب همچنین به ترس از تنها بودن، به عنوان یکی از دغدغه‌های مشترک جامعه پرداخته است. گاورانی استدلال می‌کند که این ترس اغلب ناشی از وابستگی به تأیید بیرونی است. با یادگیری اینکه با خودمان راحت باشیم، نیاز به تأیید اجتماعی دائمی کاهش می‌یابد. کتاب هنر تنهایی، پیام قدرتمندی برای افرادی است که احساس تنهایی می‌کنند یا گرفتار عزت نفس کم هستند. این کتاب یادآور می‌شود که تنهایی چیزی برای ترسیدن نیست، بلکه فرصتی برای پرورش قدرت درونی، ساختن زندگی‌ای پرمعنا و کشف لذت واقعی تنها بودن است.

معرفی و دانلود کتاب هنر تنهایی

نویسنده‌ در این کتاب به خواننده یاد می‌دهد که چگونه عشق به خود را با پذیرش خودش آغاز کند. رویارویی با ذهن، خودشناسی، تعریف اینکه چه کسی هستید و چه کسی نیستید، عشق به تنهایی و تبدیل تنهایی به دوره‌ی رشد، آموزش‌های دیگری است که با مطالعه‌ی کتاب هنر تنهایی فرا می‌گیرید. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های یادگیری مهارت‌های جدید برای غلبه بر تنهایی را فرا خواهید گرفت. در نهایت با مطالعه‌ی این کتاب، به فردی مستقل تبدیل خواهید شد که فرق میان تنهایی و انزوا را به‌خوبی می‌داند و از تنهایی به عنوان فرصتی برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و زندگی سالم بهره می‌گیرد.

کتاب هنر تنهایی را انتشارات زمان تغییر روانه‌ی بازار کرده است. ساسان جعفرنیا و فاطمه خداپرست، مترجم‌های این کتاب هستند.

کتاب هنر تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که میانه‌ی خوبی با تنهایی ندارند، مخاطب اصلی کتاب هنر تنهایی به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان توسعه‌‌ی فردی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هنر تنهایی: تنها بودن انتخاب من است اما تنها ماندن اجباری است می‌خوانیم

امید کاذب به اینکه روزی شخصی به شکل جادویی ظاهر خواهد شد و ترس از شبیه شدن به یک فرد عجیب و غریب ما را وادار به انجام کارهایی می‌کند که هرگز علاقه‌ای به انجام آنها نداشته‌ایم. از کودکی آموختیم که کودکی که تنهاست آدم عصبی است. آنها تنها هستند چون کسی انتخابشان نمی‌کند. ما می‌خواهیم که یک فرد تنها به نظر برسیم.

ما نمی‌خواهیم مردم فکر کنند که کسی ما را انتخاب نکرده، بنابراین چکار می‌کنیم؟ ما شروع می‌کنیم به تبدیل شدن به بهترین نسخه از کسی که همه دوستش دارند. ما به همه چی پاسخ مثبت می‌دهیم حتی اگر با آن مخالف باشیم.

لباسهایی می‌پوشیم که با سلیقه ما سازگار نیست یا از بودجه ما خارج است. اما به ما کمک می‌کنند که مورد توجه، پذیرش و تائید دیگران قرار بگیریم. کلماتی را به کار می‌بریم که در محدوده گفتمان ما وجود نداشته و ترسناک به نظر می‌رسد. کارهایی را انجام می‌دهیم که ما را شبیه دیگران کند فقط برای اینکه عجیب و نامتعارف به نظر نرسیم.

ما واقعاً تبدیل به یک نسخه ایده آل از یک انسان شاد و با مزه می‌شویم که همه او را دوست دارند یا حداقل هیچ‌یک او را مسخره نمی‌کند. اما گام به گام، همانطور که مانند دیگران می‌شویم، از آنچه که واقعاً هستیم، دور می‌شویم. هر چه بیشتر به آنچه مردم در مورد شما فکر می‌کنند، بیندیشید، کمتر به آنچه می‌خواهید، آنچه دوست دارید، آنچه فکر می‌کنید و اینکه چگونه دوست دارید از زندگی لذت ببرید و مهمتر از آن، چیزی که باعث می‌شود، شما باشید، می‌پردازید. مثل تبدیل شدن به یک لذت عام پسند، بدون اینکه متوجه باشید، می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب

قدردانی
مقدمه
بخش اول: تبدیل بی‌کسی به انتخاب تنهایی
فصل 1- رمانتیک کردن تنهایی را متوقف کنید.
فصل 2- پنهان کردن خود واقعی دردناک است.
فصل 3- چگونه خودتان باشید
1- عشق به خود با پذیرش خودتان آغاز می‌شود.
2- عشق به خود با شناخت خودتان افزایش می‌یابد.
الف: با ذهنتان رو در رو شوید.
ب: خودتان را بشناسید.
ج: تعریف کنید که چه کسی هستید و چه کسی نیستید.
فصل 4- عشق به تنهایی
بخش دوم: تبدیل تنهایی به دوره رشد
فصل 5- هنر تنها بودن را تمرین کنید.
1- هضم کردن، بازتاب و بازنشانی
2- هنر خسته شدن
3- تعلق به خود را یاد بگیرید.
فصل 6- تنهایی را به دوره رشد تبدیل کنیم.
فصل 7- بهترین و جدیدترین نسخه از خود را بسازید.
فصل 8- برای زندگی رویایی برنامه ریزی کنید.
فصل 9- اقدام کنید.
قدم اول- قدرت یک چیز
قدم دوم: اقدام بزرگ
قدم سوم: طبیعت خود را بشناسید و فعالیت‌های خود را با آن همگام کنید.
فصل 10- زمان تنهایی را اعتیادآور کنید.
1- منابع شادی متعددی ایجاد کنید.
2- مهارت‌های جدید بیاموزید و خود را به چالش بکشید.
3- ذهن‌تان را با دانش تغذیه کنید.
فصل 11- مستقل شوید.
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر تنهایی: تنها بودن انتخاب من است اما تنها ماندن اجباری است
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، فاطمه خداپرست
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-5872-63-9
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر تنهایی

مهسا مقامی فر
۱۴۰۳/۵/۲۱
کتابیه که وقتی میخونی حرفایی که خیلی شنیدی رو گفته، در کل اگر بخوام لیستی تهیه کنم از کتابای پیشنهادی این کتاب جزءش نیست ولی از طرفی خوندنش برای یک بار اونم از سر کنجکاوی بد نیست تا حدودی مفیده، در ضمن متاسفانه کتاب پر بود از غلط املایی! پس اگر کنجکاو کتاب هستین بخونید، و اگر پی دی اف خوان هستین بهتره اینطوری براش هزینه کنید
محمد کارگر
۱۴۰۳/۷/۲
محتوای سطح پایین، ترجمه افتضاح، هدف ناشران فقط کسب درامد به هر حربه ای بوده، حیف اسم انتشارات، بیشتر نمایشگاه ماشینه تا انتشارات، گنجشک رنگ میکنن جای قناری میفروشن
Asrin R
۱۴۰۳/۶/۳۰
متاسفانه غلط‌های املایی (تایپی) داشت که باعث شد خوندنش مقداری دشوار باشه، ولی درکل کتاب خوبیه
آرنیکا مهربانی
۱۴۰۳/۳/۲
واقعاً به کمک کرد. شما هم حتما آن را بخوانید!
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هنر تنهایی

برای دریافت کتاب هنر تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.