معرفی و دانلود کتاب هنر آموزگاری

عکس جلد کتاب هنر آموزگاری
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر آموزگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر آموزگاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر آموزگاری

تدریس خصوصی مکملی عالی برای تدریس رسمی است و درعین‌حال ماهیتی انفرادی دارد. این شغل مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود را می‌طلبد. کتاب هنر آموزگاری نوشته‌ی جروم رابو، تیفانی چین و جیمی استرادا که کتابی در حوزه‌ی علوم تربیتی است، بر آموزش مهارت‌های موردنیاز در تدریس خصوصی تکیه می‌کند و تمام آنچه نیاز است یک معلم خصوصی از جلسه‌ی اول و آشنایی تا جلسه‌ی آخر و خداحافظی به کار بندد، می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب هنر آموزگاری

آموزش و پرورش نیروی انسانی نیازمند فراگیری مهارت‌های حوزه‌ی تعلیم و تربیت است. علی‌الخصوص که آموزش تنها مربوط به تدریس علوم نیست، بلکه در کنار آن باید به نیازهای روحی، روانی و عاطفی دانش‌آموزان نیز توجه شود. جروم رابو (Jerome Rabow)، تیفانی چین (Tiffani Chin) و جیمی استرادا (Jeimee Estrada) در کتاب هنر آموزگاری (Tutoring Matters: Everything You Always Wanted to Know about How to Tutor) با طرح این مطلب که اصطلاح Tutoring صرفاً تدریس نیست، تأکید می‌کنند که این مفهوم بر آمیزه‌ی فکری- عاطفی و ترکیب علم و هنر دلالت دارد.

مؤلفان با استفاده از تجربه‌ی دست اول بیش از صد مربی جدید و باتجربه‌ی کالج، برگزارکنندگان کلاس‌های تقویتی در مدرسه یا در خارج از مدرسه، علاقه‌مندان داوطلب فعالیت‌ آموزشی یا افراد حق‌التدریس در نهادها و مراکز اجتماعی، کتاب هنر آموزگاری را به نگارش درآورده‌اند و بر اساس این تجربیات، استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی را برای مدیریت رفتارها و اضطراب‌ها در کنار تدریس تکنیک‌ها و ساخت رابطه بین معلم و دانش‌آموز ارائه می‌دهند. این کتاب به آموزگار می‌آموزد که با علایق دانش‌آموز درگیر شود، تفاوت‌های فردی وی را به رسمیت بشناسد، او را به چالش بکشد و به او میدان دهد تا گاهی رهبری شرایط را به دست بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب هنر آموزگاری

یکی از بحث‌های مهم کتاب هنر آموزگاری بحث ایجاد ارتباط است. نویسندگان در این فصل اهمیت ایجاد ارتباط بین معلم و دانش‌آموز را مطرح می‌کنند و به خواننده یاد می‌دهند که چگونه معلم می‌تواند با دانش‌آموز خود پیوند برقرار کند، به او کمک کند، علایقش را کشف کند، اعتماد وی را به خود جلب کند و هر جا لازم بود حد و مرز مشخصی برای رابطه‌ی خود و دانش‌آموز تعیین کند. همه‌ی این موارد فرآیندهای چند مرحله‌ای و طولانی‌مدت هستند که شگردهای آن در این کتاب آموزش داده می‌شود.

در کتاب هنرآموزگاری، کادرهایی برای راهنمایی خواننده وجود دارد که نکات کلیدی تعلیم و تربیت را به صورت متمایز، برجسته و خلاصه نمایش می‌دهد. با مطالعه‌ی این قسمت‌ها مطالب گفته شده در ذهن خواننده جمع‌بندی و تثبیت می‌شود. ضمناً معادل انگلیسی برخی اصطلاحات تخصصی حوزه‌ی آموزش و علوم تربیتی در پایان کتاب آمده است.

در بین کتاب‌هایی که در حوزه‌ی علوم تربیتی نگاشته شده‌اند، کتاب هنر آموزگاری این مزیت را دارد که بر تدریس خصوصی تمرکز کرده است. مؤلفان این کتاب با در نظر داشتن این امر که ویژگی‌های تدریس خصوصی متفاوت از فضای رسمی مدرسه است، بر یادگیری مهارت‌های لازم در این حوزه تأکید کرده‌اند. مزیت و تمایز دیگر این کتاب آن است که جروم رابو، تیفانی چین و جیمی استرادا، بافت‌های چندملیتی و چندفرهنگی را درک کرده‌اند و تجربیات خود را از آموزش و نیازهای آموزشی برای تدریس به دانش‌آموزان از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌اند.

در مجموع، کتاب هنر آموزگاری تنها به روش‌های تدریس و آموزش مطالب نمی‌پردازد، بلکه ایجاد ارتباط انسانی میان معلم و دانش‌آموز، از بدو آشنایی و شناخت زندگی و نیازهای روانی دانش‌آموز را نیز هدف می‌گیرد. این کتاب را منصور متین ترجمه و انتشارات میان رشته‌ای منتشر کرده است.

کتاب هنر آموزگاری برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب هدف کتاب هنر آموزگاری معلمان خصوصی هستند. با‌این‌حال، این کتاب برای همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به تدریس هستند و مایلند روش‌های نوین تدریس را بیاموزند مناسب است. این کتاب هم برای معلمان تازه‌کار و هم برای معلمان باتجربه حرف‌هایی تازه برای گفتن دارد.

در بخشی از کتاب هنر آموزگاری می‌خوانیم

اولین کاری که یک معلم باید با یک شاگرد جدید انجام دهد، ایجاد نوعی پیوند و اتصال است. نحوه‌ی برقراری ارتباط بسته به سبک‌های شخصی معلم و شاگرد متفاوت است. اما، مانند هر رابطه‌ای، باید زمینه‌های مشترکی خلق شود تا فضایی برای رشد روابط آموزشی ایجاد گردد. گاهی اوقات این ارتباطات کاملاً تحصیلی هستند: مثلاً دانش‌آموز برای ریاضی یا نوعی تکلیف درسی نیاز به کمک دارد و معلم آن را ارائه می‌دهد. در موارد دیگری، روابط شخصی‌تر است - مثلاً معلم و شاگرد علاقه مشترکی به فلان غذای محبوب، فلان تیم ورزشی، فلان گروه موسیقی دارند، یا دارای زمینه قومی مشترک هستند. برای ایجاد یک ارتباط، معلم باید یک مشاهده‌گر دقیق باشد؛ به‌خصوص در همان لحظات ابتدایی تدریس. یک معلم زیرک معمولاً می‌تواند راهی برای دستیابی به آن لحظه جادویی در همان اولین جلسه پیدا کند؛ آن موقعی که در ظاهر فقط با یک دانش‌آموز روبه‌رو است. البته، بعضی از روابط معلم و شاگردی هم نیاز به تلاش زیادی دارد.

درخواست کمکِ شاگرد غالباً اولین قدم در ایجاد ارتباط با او است. به‌ویژه ارتباط با دانش‌آموز بالغ و بزرگسال. اما بعد از این پاسخ‌دهی، ارتباط و کمک تحصیلی متوقف نمی‌شود. با دانش‌آموز خود صحبت کنید؛ اگر مفهومی را درک نمی‌کند، یک مرحله به عقب برگردید - احتمالاً مفاهیم قبلی را نیز درک نمی‌کند. دانش‌آموزان، به‌ویژه زمانی که برای اولین بار با معلم ملاقات می‌کنند، از درخواست توضیح پرهیز دارند. ممکن است حتی زمانی که هنوز در مطلب ابهام دارند، به شما بگویند که متوجه شدیم. آن‌ها را تشویق کنید که به صحبت کردن ادامه دهند و مراحل روند حل مسئله را برای شما توضیح دهند. از آن‌ها بخواهید در مورد کارشان صحبت کنند یا گام‌هایی را که برای حل مسائل برمی‌دارند به شما نشان دهند. روشن کنید که هر چند بار که بخواهند و به روش‌های مختلف توضیح خواهید داد تا به درک آن‌ها کمک کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: نگرش‌ها، نگرانی‌ها و انتظارات
1- ترس و نگرانی‌هایی که عادی است
2- پذیرش (تغییر نگرش و تمرین رفتاری)
نکات برگزیده‌ی نویسندگان (23 نکته کاربردی)
فصل دوم: ایجاد ارتباط با شاگردان
1- پیوندسازی
2- اعتماد سازی
3- انگیزه‌‌ دادن و به حرکت درآوردن
4- فراتر رفتن از مسائل تحصیلی
5- مرزبندی میان شاگردان
نکات برگزیده‌ی نویسندگان (35 نکته کاربردی)
فصل سوم: فنون تدریس
1- جلب علاقه و مشارکت دانش‌آموزان
2- کاستن از ترس دانش‌آموزان
3- اجازۀ راهبری به دانش‌آموز
4- به چالش کشیدن دانش‌آموزان
5- شناخت حیله‌های دانش‌آموزان
نکات برگزید‌ه‌ی نویسندگان (59 نکته کاربردی)
فصل چهارم: تفاوت‌های معلم و شاگرد
1- پیش‌بینی تفاوت‌ها قبل از شروع
2- مدیریت روابط آلاکلنگی
3- غلبه بر تفاوت‌ها
نکات برگزید‌ه‌ی نویسندگان (18 نکته کاربردی)
فصل پنجم: نقش سایر بزرگسالان
1- نگرش و مشارکت سایر بزرگسالان
2- به عنوان یک معلم چکار می‌توانم بکنم؟
نکات برگزیده‌ی نویسندگان (17 نکته کاربردی)
فصل ششم: خداحافظی
1- دشواری‌های خداحافظی کردن
2- شیوه‌های آسیب‌زای خداحافظی
3- چگونه خداحافظی کنیم: اصل قطع ارتباط کامل
4- هدایا
5- صحبت در باره تجربه‌ی آموزشی مشترک
6- آموختن از تجربه‌ها
نکات برگزیده‌ی نویسندگان (18 نکته کاربردی)
25 نکته پایانی برای معلمان و آموزگاران
اختصارات آموزشی رسمی (ص 172-173 کتاب)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر آموزگاری
نویسنده، ،
مترجممنصور متین
ناشر چاپیانتشارات میان رشته‌ای
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-92584-5-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر آموزگاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر آموزگاری

برای دریافت کتاب هنر آموزگاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.