معرفی و دانلود کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی

عکس جلد کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی

کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی نوشته‌ی محرم آقازاده و افسانه سنه، منبعی مهم و مفید برای مربیان و والدین است. این کتاب با ارائه‌ی روش‌هایی نوین و کاربردی، به بهبود فرآیند یادگیری کودکان کمک می‌کند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توان به درک عمیق‌تری از نیازهای آموزشی کودکان در سنین پیش‌دبستانی رسید و محیطی پویا، خلاق و البته بسیار مفید را برای آن‌ها فراهم کرد.

درباره‌ی کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی

یکی از منابع ارزشمند در حوزه‌ی آموزش کودکان را می‌توان کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی، نوشته‌ی محرم آقازاده و افسانه سنه، دانست. این کتاب با بهره‌گیری از راهبردهای مبتنی بر فعالیت، به معلمان و مربیان کمک می‌کند تا روش‌های نوین و مؤثری را در آموزش کودکان مقطع پیش‌دبستانی به کار گیرند. این راهبردها دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا از طریق انجام دادن فعالیت‌های مختلف، مطالب مورد نظر را یاد بگیرند. رویکردهای مطرح‌شده، فرصت‌های بدیعی را برای اکتشاف، حق انتخاب و تقویت مهارت‌های حل مسئله فراهم می‌کند.

یادگیری مبتنی بر فعالیت، که گاهی به آن یادگیری مبتنی بر پروژه نیز گفته می‌شود، اهداف مشترکی با یادگیری از طریق همکاری و یادگیری مستقل دارد. در کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی، تأکید شده است که معلمان باید به برنامه‌ریزی عادی خود ادامه دهند و میزان انتظارات و توقعات خود از یادگیری را تعیین کنند.

مراکز یادگیری، مکان‌هایی هستند که در آن فعالیت‌های ارائه‌شده (مانند شنیدن، خواندن، آموزش علوم مختلف، نقاشی یا موسیقی)، امکان اکتشاف و تعامل میان دانش‌آموزان را فراهم می‌آورند. این مراکز که سبب تقویت یادگیری مستقل و مشارکتی می‌شوند، می‌توانند به کلاس درس، کتابخانه‌ی مدرسه یا بخش‌های دیگر مدرسه اطلاق شوند.

یکی از روش‌های مؤثر در آموزش پیش‌دبستانی که محرم آقازاده و افسانه سنه در کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی به آن اشاره می‌کنند، حلقه‌ی یادگیری است. حلقه‌ی یادگیری به دانش‌آموزان امکان می‌دهد در مورد پروژه، خلاصه‌ی یک داستان یا گزارش یک مشاهده، با گروه‌های مختلف دانش‌آموزان در کلاس مذاکره و تبادل نظر کنند.

مذاکره نیز یکی از دیگر روش‌های آموزشی است که در کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی به آن پرداخته شده است. از نظر محرم آقازاده و افسانه سنه، مذاکره سبب تقویت درک دانش‌آموزان از موضوع مورد نظر شده و به آن‌ها کمک می‌کند تفکر شناختی، تحقیق و مهارت‌های سخنرانی در جمع را در خود توسعه دهند.

گردش علمی نیز یکی از دیگر روش‌های آموزشی است که در این کتاب به آن اشاره شده است. گردش علمی خارج از محیط مدرسه و به‌منظور تقویت یادگیری دانش‌آموزان از راه مشاهده‌ی امور در بافت اصیل و واقعی خود صورت می‌گیرد. بازی‌ها نیز از روش‌های دیگر محسوب می‌شوند که در این کتاب راهنما، به آن‌ها پرداخته شده است. بازی‌ها برای دانش‌آموزان موقعیت روبه‌روشدن با اطلاعات واقعی را فراهم می‌آورند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های بین فردی خود را تقویت کنند.

یکی از جنبه‌های مهمی که در کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی به آن پرداخته شده است، اهمیت بازی‌های تعاملی و گروهی در فرآیند یادگیری است. این بازی‌ها نه‌تنها به تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان کمک می‌کنند، بلکه سبب افزایش انگیزه و علاقه‌مندی آن‌ها به یادگیری نیز می‌شوند. بازی‌های تعاملی می‌توانند شامل فعالیت‌هایی مانند بازی‌های نقش‌آفرینی، پازل‌های گروهی و مسابقات دوستانه باشند که هر کدام به نوبه‌ی خود، مهارت‌های مختلفی را در کودکان تقویت می‌کنند.

افسانه سنه و محرم آقازاده به‌عنوان مثال بازی‌های نقش‌آفرینی را مطرح می‌کنند که به کودکان کمک می‌کنند تا توانایی‌های خود در حل مسئله و تفکر خلاق را بهبود بخشند؛ در حالی که پازل‌های گروهی، مهارت‌های همکاری و کار تیمی را تقویت می‌کنند.

در ادامه‌ی کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی، محرم آقازاده و افسانه سنه به اهمیت استفاده از تکنولوژی در آموزش پیش‌دبستانی نیز اشاره می‌کنند. استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند تبلت‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های خود در این فضا را از سنین پایین تقویت کنند. این ابزارها می‌توانند به‌عنوان مکملی برای روش‌های سنتی آموزش عمل کنند و فرصت‌های جدیدی برای یادگیری تعاملی و جذاب فراهم آورند. همچنین، استفاده از تکنولوژی می‌تواند به معلمان کمک کند تا فرآیند یادگیری را بهتر مدیریت کنند و بازخوردهایی فوری به دانش‌آموزان ارائه دهند.

یکی از دیگر موضوعات مهمی که در کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی به آن پرداخته شده، اهمیت محیط فیزیکی کلاس درس در فرآیند یادگیری است. محیطی که به‌درستی طراحی شده باشد، می‌تواند تأثیر زیادی بر انگیزه و تمرکز دانش‌آموزان داشته باشد. به‌عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش، نور طبیعی و فضای باز برای حرکت و بازی می‌تواند به بهبود کیفیت یادگیری کمک کند. این کتاب به معلمان توصیه می‌کند که به جزئیات محیط کلاس توجه ویژه‌ای داشته باشند و تلاش کنند تا فضایی ایجاد کنند که هم برای یادگیری و هم برای بازی و استراحت مناسب باشد.

گفتنی‌ست که کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی که توسط افسانه سنه و محرم آقازاده تألیف شده را موسسه مدارس یادگیرنده مرآت منتشر کرده است.

کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان پیش‌دبستانی، والدین کودکان خردسال و دانشجویان رشته‌های آموزش و پرورش مناسب است. همچنین، افرادی که به دنبال بهبود روش‌های آموزشی و ایجاد محیطی خلاق و پویا برای کودکان هستند، می‌توانند از مطالب کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی می‌خوانیم

مطالعه‌ی هنر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا جنبه‌های عقلانی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی زندگی خود را تقویت کنند. راهبردهای مبتنی بر هنر دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا شکل‌های گوناگون موسیقی، هنرهای تجسمی، نمایش و حرکات موزون را درک کنند. این راهبردها توانایی دانش‌آموزان برای داشتن تفکر خلاقانه و منتقدانه را افزایش می‌دهد، هماهنگی جسمانی آنان را تقویت می‌کند و توانایی فعالیت مستقل با دیگران را توسعه می‌بخشد. مهارت‌های ارتباطی توسعه‌یافته به وسیله‌ی این هنرها، سبب تقویت اعتمادبه‌نفس و رشد عقلانی و خلاقانه در تمام رشته‌ها می‌شود.

شیوه‌های یادگیری دانش‌آموزان، مخصوصاً شیوه‌های دیداری فضایی و بدنی - حرکتی دانش‌آموزان را می‌توان توسط راهبردهای هنری در تمام زمینه‌ها به‌کار بست. در واقع، موقعیتی که دانش‌آموزان طی آن مفاهیم درک‌شده را بازگو می‌کنند و یادگیری را ارائه می‌دهند، آنان را قادر می‌سازد تا به موفقیت دست یابند. بهره‌گیری از این راهبردها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به‌صورت کلامی و غیرکلامی خود را ابراز کنند و توانایی‌هایی را توسعه دهند که سبب پیشرفت زندگی آن‌ها در آینده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ ناشر
مقدمۀ مؤلفان
فصل 1: راهبردهای مبتنی بر فعالیت
فصل 2: راهبردهای مبتنی بر هنر
فصل 3: راهبردهای یادگیری مشارکتی
فصل 4: راهبردهای آموزش مستقیم
فصل 5: راهبردهای یادگیری مستقل
فصل 6: الگوهای تحقیق و کاوشگری
فصل 7: سبک‌های یادگیری
فصل 8: کاربست‌های فناورانه و رسانه‌ای
فصل 9: راهبردهای مهارت تفکر
پیوست: سازمان‌دهنده‌های بصری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-464-006-0
موضوع کتابکتاب‌های مهارت‌های تدریس، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی

زهرا توکلی
۱۴۰۲/۸/۶
به نظر من کتاب خیلی خوبیه و برای مربیان پیش دبستانی کاربردی هست حتی برای والدینی که کودک ۵ الی ۶ ساله دارن مفید هست
امیرعباس اسماعیلی
۱۳۹۹/۹/۲۲
کتابش عالی بود، بسیار کاربردی و کمک کننده بود. روشهای بسیار راهبردی برای مربیان ارایه میده.
sahar mahmodi
۱۴۰۲/۶/۵
این کتاب را به تمامی مربیان و معلمان ورزش توصیه میکنم. زیرا تمام نکات ریز را در بر دارد.
فتح اله کوشکی
۱۴۰۱/۱۱/۲
کتاب بسیار مفیدی برای مربیان در زمینه آشنایی با روش‌های آموزش در دوره پیش دبستانی می‌باشد.
مهدی مهری حسینی
۱۴۰۱/۸/۹
خوب و کاربردی بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی

برای دریافت کتاب راهنمای روش‌های آموزش در پیش دبستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.