معرفی و دانلود کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما

عکس جلد کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما

گری لوندبرگ و جوی لوندبرگ زوجی هستند که در کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد به بررسی و تشریح یک معضل بسیار رایج اجتماعی پرداخته‌اند. وقتی دیگران از شما انتظار دارند که مشکلاتشان را برایشان حل کنید، لازم است بدانید که چگونه می‌توانید نقش «تعیین‌کننده» را کنار بگذارید و به مردم قدرت دهید تا مشکلاتشان را از طریق اعتبارسنجی حل کنند. این‌دو در برنامه‌ی هفتگی رادیویی خود و همچنین کارگاه‌های محبوبشان، به هزاران نفر و خانواده‌هایشان کمک کرده‌اند تا ارتباطات مؤثرتر و عمیق‌تری برقرار کنند.

درباره‌ی کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد

«آدمی به جمع است که زنده است» حتماً شما هم این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید. انسان به‌عنوان موجودی اجتماعی، از برقراری ارتباط با دیگر هم‌نوعان خود ناگزیر است و در تمام ادوار تاریخ، زنده ماندن و نجات یافتن در گروه‌ها و جمعیت‌ها بیشتر دیده شده تا به‌صورت فردی و انفرادی. حال اگر بخواهیم در انواع روابط اجتماعی دقیق شویم و به ارتباط با افراد نزدیک و عزیز زندگی بپردازیم، بی‌شک می‌توان ادعا کرد که در این دسته از روابط، تقریباً همه مشتاقانه در پی راهی برای اثرگذاری مثبت و یاری و همراهی بیشتر هستند. عده‌ای نیز فراتر رفته و حتی خود را مسئول حل مشکلات نزدیکان خود می‌دانند. اما سؤالی که مطرح می‌شود این است: آیا اثرگذاری مثبت همواره در گرو به‌دوش کشیدن بار مسئولیت است؟

معرفی و دانلود کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد

گری لوندبرگ (Gary B. Lundberg) و جوی لوندبرگ (Joy Lundberg) در کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد (I Don't Have to Make Everything All Better) پاسخی اصولی برای این سؤال دارند. به عقیده‌ی این زوج بهتر است بیاموزید که «شما قدرت حل مشکلات دیگران و حتی اعضای خانواده‌‌تان را ندارید. اما از طریق ارزش‌قائل‌شدن برای احساساتشان می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا خودشان مشکلاتشان را حل کنند و با درک این مطلب کیفیت روابطتان با آن‌ها بسیار بیشتر می‌شود.» حقیقت اینجاست که زندگی مجموعه‌ای از تجربیات همراه با احساسات است، احساسات مثبت و منفی. و بسیار طبیعی‌ست که اکثر انسان‌ها در هنگام مواجهه با این احساسات، دوست دارند که راجع به آن‌ها با یک فرد صحبت کنند. فردی که به آن‌ها اهمیت می‌دهد و برای خودشان هم مهم است.

در بخشی از کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد مثال جالبی آمده. مثلاً تصور کنید که روز بسیار سختی را در محل‌کار خود گذرانده‌اید. هیچ‌چیز سر جای خودش نبوده و حسابی کلافه هستید. حالا می‌خواهید با یکی از دوستان صمیمی‌تان درباره‌ی اتفاقاتی که برایتان رخ داده، صحبت کنید. اما درست زمانی‌که شروع به حرف‌زدن می‌کنید، میان کلامتان می‌پرد و مدام اظهار نظر می‌کند، درباره‌ی کارهایی که می‌توانستید انجام دهید یا کارهایی که می‌توانید برای حل مشکلتان انجام دهید. آیا این تجربه آشنا نسیت؟ شما چنین انتظاری از دوستتان دارید و او می‌تواند به این شکل کمکتان کند؟ یا مثلاً چند بار برای خودتان پیش آمده یا از دیگران شنیده‌اید که با مطرح کردن میزان درد و رنج ناشی از یک واقعه‌ی تلخ و ناگوار، جملاتی مثل «اینکه چیزی نیست، من بدترش را تجربه کرده‌ام...»، «بلند شو و خودت را جمع کن، باید قوی باشی!» و «چرا مسئله‌ی به این کوچکی را بزرگ می‌کنی؟ دیگران از تو وضعیت بدتری دارند.» را تحویلتان داده‌اند؟

گری لوندبرگ و جوی لوندبرگ یک ابزار ارتباطی ساده و در‌عین‌حال عمیق را که برای برقراری هر رابطه‌ی سالمی ضروری است، در اختیار خوانندگان خود قرار داده‌اند. این اثر الهام‌بخش و سرگرم‌کننده که با زبانی ساده و در چهارده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده، در حکم یک راهنمای کلاسیک برای هر کسی است که تمایل به بهبود روابط با شریک زندگی، فرزندان، همکاران و دوستان خود دارد. ضمن اینکه در پایان کتاب نیز بخشی تحت‌عنوان کتاب‌کار قرار داده شده که شامل تمریناتی کاربردی برای تقویت حس همدلی و مهارت گوش کردن است.

انتشارات بذر خرد کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد را با ترجمه‌ی فارسی سید حسام فروزان منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد

  • درکِ اینکه می‌توانیم شرایطمان را بهبود بخشیم روشن است؛ اما از آن هم مهم‌تر این است که این آگاهی، نیروبخش و همیشه باعث شگفتی و مسرت است. اگر قرار بود روابط انسانی کتاب راهنمایی داشته باشد این کتاب اصلِ جنس است! (ریچارد پل ایوانز، نویسنده‌ی جعبه‌ی کریسمس، کتاب پرفروش نیویورک تایمز)
  • من کتاب‌های خودیاری زیادی نمی‌خوانم، اما این‌یکی مرا صدا می‌زد. و باور کنید یا نه، من همیشه به چیزهایی که به من آموخت، فکر می‌کنم. (جولین لاو، نویسنده)

کتاب همدلانه گوش بده، راه‌‌حل نمی‌خواهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در پی تقویت حس همدلی و مهارت گوش کردن در خودتان هستید، و اگر می‌خواهید روابط بهتر و عمیق‌تری با اطرافیان خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما می‌خوانیم

در بسیاری از خانواده‌ها رسم بر این است که بچه‌ها بدون درنظرگرفتن سنشان نباید دیده و شنیده شوند. در این خانوده‌ها، تنها پدر و مادرها هستند که دانا و عاقل هستند. بچه‌ها تا زمان مرگ پدر و مادرهایشان بچه می‌مانند و تا آن موقع باید پدر و مادرهایشان را منبع عقلانیت و دانش بدانند. بچه‌ها باید بدون هیچ پرسشی نصایح پدر و مادرهای خود را پذیرفته و به آن عمل کنند. این‌ها نظراتی افراطی هستند و بااین‌حال تا حدودی در بسیاری از خانواده‌ها به آن‌ها عمل می‌شود. این رویکرد برای رشد شخصیِ افراد بسیار آسیب‌زننده است و با احترام و درک متقابل همسو نیست.

چنین مسئله‌ای در روابط بین فردی هم صدق می‌کند. اکثر ما دوست داریم عاقل به نظر برسیم، مانند پدر و مادرهایی که همه‌چیز را می‌دانند. اکثر ما دوست داریم به بقیه در حل مشکلاتشان کمک کنیم. ما به‌طور خودکار تصور می‌کنیم که هرگاه فردی با مشکلی مواجه شود باید سریعاً مشکل او را حل کنیم. در حقیقت وقتی فردی مشکل خود را با ما در میان می‌گذارد به جای گوش‌دادن به مشکل او، ذهن ما تلاش می‌کند به‌سرعت برای آن مشکل راه‌حلی پیدا کند. آن‌قدر برای گفتن راه‌حل خود به آن‌ها عجله داریم که نمی‌توانیم صبر کنیم تا طرف مقابل صحبت‌های خود را کامل کند. این افراد برای ما مهم هستند و ما فکر می‌کنیم وظیفه داریم به این طریق به آن‌ها کمک کنیم. این مسئله باعث وارد شدن فشار زیادی به مکالمات بین دوستان و اعضای خانواده می‌شود که این فشار نباید بین آن‌ها وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سرآغاز
پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: اصول و مبانی
فصل اول: اصل 1- اعتباردهنده‌ی مؤثری باشید
فصل دوم: اصل 2- مسئولیت را به اهلش بسپارید
فصل سوم: اصل 3- پذیرش احساسات
فصل چهارم: اصل 4- کسب مهارت گوش کردن
فصل پنجم: اصل 5- یافتن زمان مناسب برای آموختن
فصل ششم: اصل 6- یادگیری عبارت‌ها و پرسش‌های اعتباردهنده
بخش دوم: تمرین کاربردی
فصل هفتم: کاربرد اعتباربخشی برای کودکان
فصل هشتم: کاربرد اعتباربخشی در نوجوانان
فصل نهم: کاربرد اعتباربخشی در فرزندان بالغ
فصل دهم: کاربرد اعتباربخشی در روابط همسران
فصل یازدهم: کاربرد اعتباربخشی در ارتباط با پدر و مادران
فصل دوازدهم: کاربرد اعتباربخشی در خانواده‌های جداشده و تلفیقی
فصل سیزدهم: کاربرد اعتباربخشی در روابط دوستانه
فصل چهاردهم: کاربرد اعتباربخشی در محیط کار
نتیجه‌گیری
بخش سوم: کتاب کار
تمرین های فردی جهت به‌کارگیری اصول شش‌گانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد: 6 راهکار عملی برای حل مشکل دیگران و بهبود روابط شما
نویسنده،
مترجمسید حسام فروزان
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-5753-27-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد

برای دریافت کتاب همدلانه گوش بده، راه‌ حل نمی‌خواهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.