معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین

عکس جلد کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین

برخی از توانایی‌های انسان در دوران کودکی خودش را نشان می‌دهد و کارشناسان تربیتی، این دوران را جهت آمادگی فرد برای پذیرش هویت اجتماعی مناسب می‌دانند. کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین نوشته‌ی نانسی آرمسترانگ ملسر به کودکان کمک می‌کند توانایی‌های خود را شناسایی کرده و از آن‌ها در جای درست و مناسب استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین

جایگاه اجتماعی افراد در جامعه وابسته به انتخاب‌های دوران کودکی است. انتخاب‌هایی که در ابتدا خانواده در آن موثرند و پس از آن آموزگار مدرسه و دوستان. برخی از مهارت‌های زندگی به‌تدریج به‌دست می‌آیند و با روش‌های تربیتی حاصل نمی‌شوند، اما شماری از مهارت‌های زندگی هستند که با تمرین‌های کنترل‌شده نتیجه‌بخش خواهند بود. افراد موفق بیش از هر چیز در کنترل درونیات و عبور از مشکلات زندگی پیشتاز بوده‌اند. دوران کودکی زمان مناسبی برای تقویت روح و روان فرد است. کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین (Soft Skills for Children) نوشته‌ی نانسی آرمسترانگ ملسر (Nancy Melser Armstrong) آینده‌ی افراد را در آموزش‌ها و تمرین‌های دوران کودکی جست‌وجو می‌کند.

عملکرد خانواده در رشد فکری کودکان همواره یکی از تاثیرگذارترین عوامل است. معلم و مدیر تربیتی نیز نقش مهمی در پیشرفت کودک دارند. کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه، و محیط آنلاین در پی ارائه‌ی راهکاری مفید است که اگر خانواده‌ها متوجه آن باشند، می‌توانند کودک قدرتمندی را پرورش دهند. نانسی آرمسترانگ ملسر در این کتاب روش‌هایی را به کودکان، خانواده‌ها و آموزگاران می‌آموزد که باعث تربیت نسل موفق آینده می‌شود. او بیش از هر چیز تاکید دارد که کودکان باید در شناسایی توانایی‌های منحصربه‌فرد خود کوشا باشند و در این راه خانواده و معلم می‌توانند به کودک کمک کنند.

معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین

نانسی آرمسترانگ ملسر در کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین تلاش می‌کند خودباوری را از مراحل آغازین آن برای کودکان شرح دهد. مسیر خودباوری در روش پیشنهادی این نویسنده مراحل گوناگونی دارد. کشف ویژگی‌های رفتاری کودک از مهم‌ترین عواملی است که نانسی آرمسترانگ ملسر مورد توجه قرار می‌دهد. همه‌ی ما ویژگی‌های خاصی داریم که رفتار ما را از دیگران متمایز می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها ممکن است باعث پیشرفت خودباروی شوند. از این رو درک و شناسایی رفتار کودک در جمع خانواده اهمیت می‌یابد.

کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه، و محیط آنلاین به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه در خودشناسی و خودباوری موفق باشد. نانسی آرمسترانگ ملسر این نکته را یادآور می‌شود که پس از اینکه فرد متوجه ویژگی‌های رفتاری خود شد، می‌تواند برای رویارویی با مسائل اجتماعی آماده شود. کشف توانایی‌های فردی این امکان را به‌وجود می‌آورد که افراد با اعتمادبه‌نفس به کارهای گروهی روی آورند. او در این کتاب 14 مهارت نرم را به کودکان یاد می‌دهد. آداب معاشرت، همدلی، کار گروهی، کنترل احساسات، برنامه‌ریزی رفتارها و تعامل از جمله‌ی این مهارت‌ها هستند.

نانسی آرمسترانگ ملسر در کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین علاوه بر تشریح روش‌های کاربردی در رشد شخصیت کودک، به خانواده‌ها آموزش می‌دهد که چگونه شیوه‌های ایجاد انگیزه را برای فرزند خردسال خود را به آزمایش بگذارند تا از این طریق مثبت‌اندیشی را در ذهن کودک تقویت کنند.

کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه، و محیط آنلاین نوشته‌ی نانسی آرمسترانگ ملسر با ترجمه‌ی مریم معیرزاده توسط انتشارات دُکسا منتشر شده است.

کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای آینده‌ی فرزند خردسال خود به دنبال برنامه‌ای هدفمند هستید تا در آینده به‌خوبی از پس مشکلات خود در جامعه برآید، مطالب این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین می‌خوانیم

تاب‌آوری مهارت نرمی است که به کودکانی اشاره دارد که پس از موقعیت دشواری دوباره به وضع قبلی باز می‌گردند و یاد می‌گیرند که بعد از رویداد یا مشکلی در زندگی خود موفقیت را به دست بیاورند. برخورد با ناملایمات و یادگیری به‌دنبال بخش‌های مثبت زندگی درواقع در یادگیری آنلاین نیز اتفاق می‌افتد. هنگامی‌که بسیاری از مدارس در بهار 2020 به‌دلیل همه‌گیری کووید-19 تعطیل شدند، کودکان به‌سرعت قالب جدیدی را برای مدرسه یاد گرفتند، از دوستان جدا شدند و مجبور شدند خود را با یادگیری در خانه وفق دهند با والدینی که در جایگاه معلم نشسته بودند. این واقعیت که بچه‌ها زنده ماندند، به مدرسه بازگشتند و به مسیر تحصیلی خود ادامه دادند، خود، دلیلی بر مقاوم بودن دانش‌آموزان است!

معلمان می‌توانند با اشاره‌ی مداوم به پیشرفت دانش‌آموزان (در مقابل اشاره به این‌که ممکن است در تحصیلات خود نسبت به سا‌ل‌های تحصیلی قبلی عقب باشند) روی تفکر تاب‌آوری در محیط آنلاین کار کنند. به گفته‌ی شاپیرو، در مقاله‌ای درباب آموزش پس از همه‌گیری: هیچ خط پایانی برای یادگیری وجود ندارد. این کار فرآیند است. ما باید انتظار داشته باشیم که کودکان لزوماً در همان سطح یادگیری سال گذشته یا حتی سال قبل نباشند. این امر احتمالاً همه‌ی افراد درگیر در مراحل یادگیری را ناامید می‌کند. من توصیه می‌کنم که هنگام طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی کلاس درس جدید این موضوع در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان موضوعات پیچیده را دوباره می‌آموزند تا هرگونه دلسردی کاهش یابد.

معلمان با تشویق دانش‌آموزان به انجام بهترین کار، مقایسه نکردن جدول‌های زمانی برنامه‌ی درسی با سال‌های گذشته و کمک به موفقیت کودکان در محیط آنلاین می‌توانند کارهای زیادی برای ارتقای تاب‌آوری در دانش‌آموزان انجام دهند. تنها به‌اشتراک‌گذاشتن این‌که دانش‌آموزان درحال یادگیری و رشد در مدرسه‌اند، صرف‌نظر از شکل، می‌تواند دانش‌آموزان را به داشتن بهترین عملکرد تشویق کند.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه‌ی فلسفه‌ی مهارت
پیش‌گفتار
قدردانی
مقدمه
فصل 1: مهارت‌های ارتباطی
فصل 2: کار گروهی
فصل 3: آداب معاشرت
فصل 4: احترام‌گذاشتن
فصل 5: همدلی
فصل 6: خویشتن‌داری و متانت
فصل 7: مسئولیت‌پذیری
فصل 8: انگیزه‌
فصل 9: تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری
فصل 10: پای‌بندی اخلاقی
فصل 11: سازمان‌دهی
فصل 12: مدیریت زمان
فصل 13: تعادل
فصل 14: نگرش مثبت
نتیجه‌گیری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین
نویسنده
مترجممریم معیرزاده
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-5571-60-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین

برای دریافت کتاب مهارت‌های نرم برای کودکان در مدرسه، خانه و محیط آنلاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.