معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران: به زبان ساده

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران: به زبان ساده

در زندگی مشترک مهارت‌ها و ابزاری نیاز است تا با برخورداری از آن‌ها بتوان ارتباط مؤثر برقرار کرد و به فهم مشترک رسید. کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران نوشته‌ی مارکوس کیوسی و اشلی کیوسی با شرح مهارت‌هایی چون گوش دادن همدلانه و مدیریت هوش هیجانی یا پرهیز از موانعی که ارتباط را با بن‌بست روبه‌رو می‌کنند، به زوج‌ها برای شکل‌گیری یک ارتباط سالم و صمیمانه کمک می‌کند. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی با رویکرد خانواده و ارتباط قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران

زوج‌های زیادی هستند که در ارتباط گرفتن با همسر خود مشکل دارند و از اینکه هر بار که می‌خواهند با همسر خود ارتباط بگیرید، کارشان به دعوا می‌کشد، خسته شده‌اند. حتی ممکن است مدت‌ها باشد که با هم حرف نزده باشند. فریاد، عصبانیت، ناامیدی، رنجش و... قطعاً می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و باعث شود نتوانید با همسرتان ارتباط مؤثر برقرار کنید و نتوانید از ازدواجتان لذت ببرید. کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران (Communication in marriage) نوشته‌ی مارکوس کیوسی (Marcus Kusi) و اشلی کیوسی (Ashley Kusi) به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید بدون فریاد و دعوا با همسرتان بهتر ارتباط بگیرید.

در کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران، نویسندگان چند مفهوم کلیدی را که در زندگی اجتماعی و برقراری روابط اجتماعی اهمیت دارد، برمی‌گزینند و آن‌ها را در زندگی زناشویی و برقراری ارتباط مؤثر با همسر بررسی می‌کنند. گوش دادن همدلانه و تفاوت آن با گوش دادن غیرفعال، هوش هیجانی و برقراری اعتماد برای ایجاد محیطی امن از این قبیل موارد هستند. این کتاب انواع مختلف شیوه‌های ارتباط گرفتن مانند ارتباط گیرنده‌ی تحلیلی، شهودی، شخصی و کارکردی را معرفی می‌کند. سپس ویژگی‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعف هریک را توضیح داده و شرح می‌دهد که هنگام روبه‌رویی با هریک از موارد چگونه ارتباط برقرار کنیم. موانع برقراری ارتباط مؤثر مانند اشتباهات ارتباطی رایج در ازدواج از دیگر مباحثی است که این کتاب به آن می‌پردازد.

یکی دیگر از سرفصل‌های کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران به شرح مواقعی اختصاص دارد که ارتباط مؤثر بین زن و شوهر با چالش مواجه شده و منجر به جروبحث می‌شود. مانند برقراری ارتباط هنگام تجربه‌ی هیجانات شدید یا برقراری ارتباط زمانی که اختلاف نظر وجود دارد. در هر یک از این موارد، نویسندگان تجربه‌هایی از زندگی شخصی خود را شرح می‌دهند و راه‌کارهای عملی برای حل اختلاف و مدیریت وضعیت ارائه می‌کنند. در پایان هر فصل، نویسندگان سؤالاتی را مطرح می‌کنند تا خوانندگان با پاسخ دادن به آن‌ها در جهت بهبود رابطه‌ی خود گام بر دارند.

در مجموع، کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران به شما کمک می‌کند تا در رفتارهای خود بازنگری کنید، برای ایجاد ارتباط صمیمانه با همسرتان تصمیمات جدی بگیرید و گام‌های مؤثر بردارید. این کتاب را رحیم باقرزاده لداری و زهرا امیدبخش ترجمه و نشر برگ و باد منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران

اگر به دنبال صمیمیت عاطفی با همسرانتان هستید، باید بتوانید بدون دعوا با او صحبت کنید. وقتی کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران را می‌خوانید، نکاتی را دریافت خواهید کرد که هر دوی شما را به رابطه‌ای بهتر هدایت می‌کند. علاوه‌بر این، سؤالاتی که می‌توانید از خود و همسرتان بپرسید، به نفع شما و ازدواجتان خواهد بود. (تونی و آلیسا دی‌لورنزو، نویسندگان پرفروش کتاب چالش هفت روزه‌ی زندگی عاشقانه)

کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زوج‌هایی که با هم مشاجره و اختلاف نظر دارند و در برقراری ارتباط با مشکل مواجه می‌شوند، مفید است. از طرف دیگر، کسانی که در شرف آغاز یک زندگی مشترک هستند، با خواندن این کتاب می‌توانند از تجربیات نویسندگان استفاده کرده و رابطه‌ی بهتری را با همسر خود شکل دهند.

در بخشی از کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران: به زبان ساده می‌خوانیم

به نظر می‌رسد عشق چیزی باشد که بخش زیادی از زندگی‌مان حول محور آن می‌چرخد. عشق یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای ما به عنوان انسان است. ارتباط انسانی همراه با عشق همان چیزی است که به ما کمک می‌کند احساسِ هدفمندی داشته باشیم.

برقراری ارتباط در عشق این‌گونه شروع می‌شود که به یاد داشته باشید قبل از حرف زدن فکر کنید، بهترین‌ها را برای همسرتان بخواهید و همیشه این را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید. شما و همسرتان هیچ‌کدام بدون اشتباه نیستید. بنابراین همان بخششی را نثار او کنید که خودتان توقعش را دارید. از خودتان بپرسید اگر با این کلمات به او پاسخ دهم، همسرم احساس دوست داشته شدن می‌کند؟ آیا اگر تکانشی عمل کرده و از در بیرون بروم، همسرم احساس دوست داشته شدن می‌کند؟ برقراری ارتباط در عشق نیازمند آن است که به‌جای واکنش فوری، فرصتی به خود دهید و سپس پاسخ دهید. همچنین نیازمند این است که وقتی اشتباهی می‌کنید، آماده‌ی تجدیدنظر در آن باشید. برای بعضی افراد سخت است که عذرخواهی کنند و قول بدهند که دفعه‌ی بعدی تلاش بیشتری خواهند کرد؛ اما این کار با تمرین آسان‌تر می‌شود.

راه‌های دیگری که می‌توانید به همسرتان ابراز عشق کنید، از طریق نوازش‌های جنسی و غیرجنسی، کمک کردن در کارهای خانه، انجام خدمات، هدیه دادن، گذراندن اوقات با خانواده، نحوه‌ی صحبت کردن (تن، انتخاب کلمات) تحسین کردن و غیره است. برای ایده‌های بیشتر در مورد ابراز عشق باید بفهمید که زبان عشق شما و همسرتان چیست؟ همچنین شدیداً پیشنهاد می‌کنیم که کتاب پنج زبان عشق اثر گری چاپمن را بخوانید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: همه‌ی ما به اشکال متفاوتی ارتباط برقرار می‌کنیم
انتظارات شما بر شیوه‌ی رقراری ارتباطتان تأثیر می‌گذارد
ارتباط غیرکلامی: زبان بدن
رایج‌ترین اشتباهات ارتباطی در ازدواج
عشق و احترام
سؤالات
فصل دوم: چگونه به طور مؤثری گوش دهیم؟
گوش دادن
چند ابزار برای برقراری ارتباط بهتر
سؤالات
فصل سوم: هوش هیجانی برای داشتن مکالمات بهتر
1- صبر و شکیبایی
2- تکنولوژی را محدود کنید
3- مراقبه را تمرین کنید
4- انتظاراتتان را مدیریت کنید
5- هوش هیجانی را تمرین کنید
6- زمان‌بندی خود را به‌خوبی انتخاب کنید
7- قدردانی و تشکر
سؤالات
فصل چهارم: بدون اعتماد امکان‌پذیر نیست
نکاتی برای تقویت اعتماد در ازدواج
برقراری محیط امن
اهمیت بررسی ازدواج
سؤالات
فصل پنجم: برقراری ارتباط در هنگام تجربه‌ی هیجانات شدید
بیان مؤثر احساسات صمیمیت بین شما را افزایش می‌دهد
انتظارات جنسی
اختلافات مالی
سؤالات
فصل ششم: ارتباط در زمان‌هایی که اختلاف نظر وجود دارد
نکاتی برای برقراری ارتباط در هنگام تعارض
حل اختلافات
هفت قدم برای حل تفاوت‌ها
یاد بگیرید عذرخواهی کنید
به دنبال کسب امتیاز از یکدیگر نباشید
فصل هفتم: هفت مرحله برای شروع کردن
برنامه‌ی اقدام 7 روزه‌ی شما
قدردانی
منابع پیشنهادی برای مطالعه‌ی بیشتر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های ارتباطی همسران: به زبان ساده
نویسنده،
مترجمرحیم باقرزاده لداری، زهرا امیدبخش
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5875-26-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران

برای دریافت کتاب مهارت‌های ارتباطی همسران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.