معرفی و دانلود کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون

برای دانلود قانونی کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون

کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون اثری از ساره هرمزان، محمد رضاپور و سینا توکلی بنیزی است. نویسندگان در این کتاب با گردآوری مطالب تخصصی در حوزه‌ی تحلیل داده کوشش دارند به مخاطبان آموزش دهند که چگونه با کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون به بررسی علم داده‌ها بپردازند. این اثر از زبان تخصصی و کارشناسانه‌ای برخوردار است و برای خواندن آن باید پیش‌زمینه‌ای کلی از مطالب ارائه‌شده داشته باشید.

درباره‌ی کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون

در سال‌های اخیر زبان برنامه‌نویسی پایتون به عنوان یک زبان مرجع برنامه‌نویسی از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در همین راستا، تابه‌امروز کتاب‌های پرتعدادی در زمینه‌ی شناخت زبان پایتون و کارکرد آن در مقیاس‌های گوناگون به زبان فارسی منتشر شده است. یکی از آثار خواندنی و کاربردی‌ در این حوزه، کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون نوشته‌ی ساره هرمزان، محمد رضاپور و سینا توکلی بنیزی است. کتابی که با بهره بردن از یک زبان توأمان روان و تخصصی اطلاعات ارزشمندی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. این کتاب ابتدا با «فصل صفر» شروع می‌شود و سه مؤلف آن کوشش کرده‌اند در این بخش قواعد و اصطلاحاتی را که در طول مطالب به کار گرفته‌اند، شرح دهند. این بخش با ایجاد یک پیش‌زمینه در ذهن مخاطب، وی را برای مطالعه‌ی مطالب و فصول بعدی آماده می‌کند.

عنوان فصل اول کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون، «تحلیل اکتشافی داده‌ها» است. در این بخش، سه مؤلف کتاب یعنی ساره هرمزان، محمد رضاپور و سینا توکلی بنیزی به بررسی مطالب مربوطه در این حوزه پرداخته‌اند. در این فصل شاهد مطالبی در باب داده‌های مستطیلی و ساختارهای داده‌های غیرمستطیلی هستید؛ منظور از این ساختارها چیست، باهم چه تفاوت‌هایی دارند و هر کدام از آن‌ها در بررسی و تحلیل داده‌های مورد نظر چگونه عمل می‌کنند. همچنین در این فصل به مباحثی چون برآورد مکان، نمودارهای نقطه‌ای، نمودارهای چگالی و... نیز پرداخت شده است.

در فصل دوم که عنوان آن «توزیع داده و نمونه‌گیری» است، سه مؤلف کتاب مطالب تخصصی و ارزشمندی در زمینه‌ی انتخاب تصادفی و همچنین بایاس گردآوری کرده‌اند و شرح کاملی را از آن‌ها ارائه کرده‌اند. در واقع می‌توان گفت امتیاز اصلی این کتاب در رویکرد علمی و استاندارد آن نفهته است. به این صورت که مؤلفان کتاب به‌صورت مرحله‌به‌مرحله مباحث مورد نظر خود را در بخش بررسی علم داده‌ها دسته‌بندی کرده‌اند و سپس در فصول بعدی شکل استفاده از پایتون را توضیح داده‌اند.

از مهم‌ترین مواردی که در کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون وجود دارد، می‌توان به موارد پیشِ رو اشاره کرد: «چرا تحلیل داده‌های توصیفی یک گام کلیدی در علوم داده است»، «چگونه نمونه‌گیری تصادفی می‌تواند بایاس را کاهش داده و به مجموعه داده‌ای با کیفیت‌تر حتی هنگام کار با کلان‌داده‌ها اشاره کرد» یا «روش‌های یادگیری نظارت‌نشده برای استخراج مفاهیم از داده‌های بدون برچسب چگونه عمل می‌کند». در واقع، می‌توان گفت با کتابی کاملاً متفاوت مواجه هستید که با خواندن عنوان اصلی آن نیز می‌توانید متوجه شوید با اثری کاملاً تخصصی مواجه هستید. کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون نوشته‌ی ساره هرمزان، محمد رضاپور و سینا توکلی بنیزی است که توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کسانی که در حوزه‌ی آمار و احتمالات، علم داده و همچنین برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون می‌خوانیم

میانه؛ به معنای عدد وسط در یک لیست مرتب از داده‌هاست. اگر تعداد مقادیر داده زوج باشد، مقدار وسط مقداری است که در مجموعه داده وجود ندارد؛ اما میانگین دو مقداری است که داده‌های مرتب را به دو بخش تقسیم می‌کند. در مقایسه با میانگین، که از تمام مشاهدات استفاده می‌کند، میانه تنها وابسته به مقادیر واقع در مرکز داده‌های مرتب‌شده است. در حالی که این ممکن است یک عیب تلقی شود، از آنجا که میانگین حساسیت بسیار زیادی به داده‌ها دارد، نمونه‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها میانه، معیار بهتری برای مکان است. فرض کنید می‌خواهیم درآمد یک خانوار در محله دریاچه واشنگتن در سیاتل را بررسی کنیم. در مقایسه محله مدینا با محله ویندرمر، استفاده از میانگین به نتایج بسیار متفاوتی منجر می‌شود؛ چون استیو جابز در مدینا زندگی می‌کند. اگر از میانه استفاده کنیم، ثروتمند بودن استیو جابز دیگر مهم نیست؛ مکان مشاهده میانی یکسان خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیش‌گفتاری بر «ملزومات آماری در علم داده‌ها»
فصل صفر: کتاب‌شناسی و تقدیم به
فصل اول: تحلیل اکتشافی داده‌ها
فصل دوم: توزیع داده و نمونه‌گیری
فصل سوم: آزمایش‌های علمی و آزمون معناداری
فصل چهارم: رگرسیون و پیش‌بینی
فصل پنجم: طبقه‌بندی
فصل ششم: یادگاری ماشین‌ آماری
فصل هفتم: یادگاری بدون نظارت
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک978-622-218-600-5
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون

برای دریافت کتاب ملزومات آماری در علم داده‌ها شامل بیش از 50 کد R و پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.