معرفی و دانلود کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)

آبراهام سلیبرشاتس، هنری اف کورت و اس سودارشان در کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) به مفهوم تراکنش می‌پردازند و سیستم‌های همروندی و ترمیم را مورد بحث قرار می‌دهند. آن‌ها در این کتاب درباره‌ی معماری سیستم‌های پایگاه داده توضیح داده و سپس به سراغ انبار سیستم‌های داده می‌روند. این کتاب منبع مناسب و جامعی برای افرادی است که در حوزه‌ی علوم کامپیوتر مشغول تحصیل و فعالیت هستند.

درباره‌ی کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)

یکی از ویژگی‌های جهان امروز، حجم بالای اطلاعاتی است که در هر دقیقه تولید و ردوبدل می‌شوند. این داده‌ها دارای فرمت‌ها و قالب‌های مختلفی بوده و نیاز است تا به‌شکلی کارآمد و قابل‌دسترس مدیریت شوند. مدیریت، ذخیره‌سازی و پردازش این داده‌ها به چالشی اساسی برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها تبدیل شده است. سیستم‌های پایگاه داده به‌عنوان راه‌حلی منطقی و قدرتمند برای حل این مشکل پا به میدان گذاشته‌اند. این سیستم‌ها دارای مزایای فراوانی هستند که به یادگیری کار با آن‌ها ضرورت می‌بخشند.

معرفی و دانلود کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)

یکی از مزایای این سیستم‌ها قابلیت سازمان‌دهی آن‌هاست؛ این سیستم‌ها کاربران را قادر می‌سازند تا اطلاعات را به شکلی منظم و قابل دسترس ذخیره‌سازی و دسته‌بندی کنند. همچنین امنیت اطلاعات ذخیره‌شده را تامین کرده و از آن‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنند. امکان بازیابی سریع اطلاعات در این سیستم‌ها به شکل ویژه‌ای وجود داشته و اطلاعات در سراسر پایگاه داده از صحت و ثبات لازم برخوردارند.

از اجزای این سیستم‌های داده‌ها، می‌توان به مدل داده‌ها، زبان، موتور پایگاه داده و رابط کاربردی اشاره کرد. حال که از لزوم و اهمیت این پایگاه‌ها داده مطلع شدیم، چطور می‌توانیم کار با آن‌ها را بیاموزیم و بر آن تسلط یابیم؟ بهترین منبع برای یادگیری کار با این دیتابیس‌ها کدام است؟

کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) (Database System Concepts) نوشته‌ی آبراهام سلیبرشاتس (Abraham Silberschatz )، هنری اف کورت (Henry Korth ) و اس سودارشان (S. Sudarshan) منبعی جامع و کامل برای یادگیری این مبحث مهم در حوزه‌ی علوم کامپیوتر است. این کتاب که در ادامه‌ی جلد اول تدوین شده، به توضیح مفاهیمی همچون تراکنش‌ها، سیستم‌های ترمیمی و همروندی، معماری سیستم‌های پایگاه داده، پایگاه‌های داده‌ی موازی، پایگاه‌های داده‌ی توزیع‌شده، انبار داده‌ها و داده‌کاوی، بازیابی اطلاعات و پایگاه‌های داده‌ی مبتنی بر شی پرداخته است. یکی از نکات مثبت این کتاب، آن است که در انتهای هر بخش از آن قسمتی به عنوان خلاصه قرار گرفته و مرور و جمع‌بندی مطالب را برای مخاطبان سهل و آسان می‌کند.

کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) توسط عین‌الله جعفر نژاد قمی به فارسی ترجمه و به‌همت انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای فعالان رشته‌ی علوم کامپیوتر، اساتید و علاقه‌مندان این حوزه مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) می‌خوانیم

موازی‌سازی درون پرس‌وجو، به اجرای موازی پرس‌وجوی واحد روی چندین پردازنده و دیسک اشاره دارد. استفاده از موازی‌سازی درون پرس‌وجو، برای تسریع پرس‌وجوهای طولانی مناسب است. موازی‌سازی فراپرس‌وجو در این وظیفه کمکی نمی‌کند؛ زیرا هر پرس‌وجو به صورت متوالی اجرا می‌شود. برای تشریح ارزیابی موازی یک پرس‌وجو، پرس‌وجویی را در نظر بگیرید که نیازمند مرتب‌سازی یک رابطه است. فرض کنید رابطه از طریق افراز محدوده‌ای روی یک خصیصه، بر روی چندین دیسک افراز شده است و این مرتب‌سازی روی خصیصه‌ی افراز درخواست شده است. این عمل مرتب‌سازی می‌تواند با مرتب‌سازی هر بخش به طور موازی و سپس الحاق بخش‌های مرتب، برای به دست آوردن رابطه‌ی مرتب نهایی انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل چهاردهم: تراکنش‌ها
فصل پانزدهم: کنترل همروندی
فصل شانزدهم: سیستم ترمیم
فصل هفدهم: معماری‌های سیستم پایگاه داده
فصل هجدهم: پایگاه‌های داده‌ی موازی
فصل نوزدهم: پایگاه‌های داده‌ی توزیع‌شده
فصل بیستم: انبار داده‌ها و داده‌کاوی
فصل بیست‌ویکم: بازیابی اطلاعات
فصل بیست‌ودوم: پایگاه‌های داده‌ی مبتنی بر شی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)
نویسنده، ،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-205-111-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم)

برای دریافت کتاب مفاهیم سیستم‌های پایگاه داده - جلد دوم (ویراست ششم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.