معرفی و دانلود کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک

کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک تألیف حمید اسماعیلی، متین آل احمد و آریا اشراقی مقدم به مهارت مدیریت پروژه می‌پردازد و می‌کوشد اصول و مبانی آن را توضیح دهد. این راهنما که برای متخصصان مکانیک نوشته ‌شده، از علم مدیریت و ساختارهای آن می‌گوید، برنامه‌ریزی استراتژیک را می‌آموزد، مفهوم تیم را تشریح می‌کند و در نهایت نحوه‌ی کنترل کردن یک پروژه را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک

یکی از مفاهیمی که همه‌ی متخصصان، در تمامی رشته‌ها باید با آن آشنا باشند، مدیریت پروژه است. دلیل این مسأله این است که ما در همه‌ی حوزه‌ها با پروژه سروکار داریم، به‌همین‌خاطر هم باید اصول کنترل و پیش بردن آن را بلد باشیم. این موضوع در رشته‌ی مهندسی مکانیک هم صدق می‌کند و کارشناسان آن باید حتماً با مبانی کنترل پروژه آشنا باشند تا بتوانند پروژه‌های صنعتی بزرگ را مدیریت کنند. کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک تألیف حمید اسماعیلی، متین آل احمد و آریا اشراقی مقدم، اصول این کار را برای متخصصان این رشته مرور می‌کند و آن‌ها را به‌صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این کتاب کمک می‌کند با مفهوم مدیریت آشنا شوید و بتوانید آن را درک کنید. در ادامه در مورد ساختارهای سازمانی صحبت می‌شود و مبانی مدیریت نیروهای انسانی و منابع توضیح داده می‌شود. مباحث کتاب پس‌ازآن به بحث پروژه وارد می‌شود و افراد غیرمتخصص یاد می‌دهد که چطور یک پروژه را به بهترین شکل پیش ببرند.

پروژه در اساس به فعالیت‌های موقتی گفته می‌شود. فعالیت‌هایی که نقطه‌ی آغاز و انجامشان مشخص هستند. مطابق این تعریف می‌توان پروژه را در هر حوزه‌ای اجرا کرد؛ از فنی و مهندسی تا علوم انسانی و اجتماعی. گرچه پروژه فرآیندی دائمی و نسبتاً کوتاه نیست ولی اگر را به‌درستی مدیریت نشود، این احتمال وجود دارد که مدت‌های زیادی طول بکشد یا حتی نیمه‌تمام بماند. از سوی دیگر می‌تواند هزینه‌ی خیلی زیادی به مجموعه تحمیل کند. به خاطر همین مسائل مفهوم مدیریت پروژه شکل گرفت. علمی که نشان می‌داد چطور می‌توان با کمترین هزینه، زمان و نیروی انسانی، فعالیت‌ها را انجام داد. این شاخه با گسترش اینترنت و نرم‌افزارهای کامپیوتری بسیار پیشرفت کرده و تکامل ‌یافته است. این شیوه‌ی مدیریتی حالا چنان قابل‌اعتماد و اجتناب‌ناپذیر شده که پروژه‌های عظیم چند میلیارد دلاری فقط با کمک آن امکان‌پذیر است و ریسک آن‌ها قابل کنترل می‌شود. بر همین اساس حمید اسماعیلی، متین آل احمد و آریا اشراقی مقدم در کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک پس از مرور کلیات، موضوع استراتژی را پیش می‌کشند که بحث بسیار مهمی در مدیریت پروژه به شمار می‌رود. همین‌طور نحوه‌ی کار با گروه را آموزش می‌دهند و قواعد آن را می‌گویند. در فصل نهایی نیز به مسأله‌ی مدیریت پروژه وارد می‌شوند و ابزارها و تکنیک‌های آن را یک‌به‌یک تشریح می‌کنند. این راهنما به دانشجویان و متخصصان مکانیک کمک می‌کند با روش‌های ارزیابی این علم بیشتر آشنا شوند و شیوه‌ی آنالیز کردن پروژه‌ها را یاد بگیرند.

کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه و مرور این کتاب به مهندسان مکانیک و مدیران پروژه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک می‌خوانیم

اولین گامی که مدیرعالی برای استخدام نیروی انسانی انجام می‌دهد تعیین پیش‌نیازهای الزامی فرد برای تصاحب جایگاه شغلی مورد نظر در سازمان است. این پیش‌نیازها شامل موارد زیر است:

- شرایط جسمی و روحی: یک مدیرعالی باید بداند فردی که برای این جایگاه انتخاب می‌گردد از لحاظ جسمی، فکری و روحی باید چه شرایطی را دارا باشد؛ شاید این صحبت‌ها به نظر عجیب و ناشایست باشد ولی واقعیت کسب‌وکار این مسئله را می‌طلبد. یک فرد خلاق و پرانرژی شاید برای واحد تحقیق و توسعه و یا برنامه‌ریزی استراتژیک مفید باشد ولی قطعا کارایی کافی را برای واحد حسابداری که نیازمند تمرکز و آرامش است را ندارد و هم خود سخت فعالیت می‌نماید هم روند تیم حسابداری را بر هم می‌زند.

- شرایط تحصیلی و سطح دانش: یک مدیر باید بداند که فرد مورد نظری که برای جایگاه خالی در سازمان انتخاب می‌نماید دارای چه تحصیلاتی و در چه سطحی از تحصیلات باشد. دیده شده که گاه در آگهی‌های درخواست کارمند برای یک جایگاه شغلی سه یا چهار رشته مختلف تحصیلی اعلام نیاز گردیده است؛ این امر نشان از عدم درک درست آگهی کننده از فرد مورد نیاز برای تصاحب آن جایگاه شغلی دارد. همچنین گاهی افراد به دنبال استخدام افرادی هستند که سطح تحصیلات فرد مورد نظر با آن جایگاه مغایر است. برای مثال فردی به‌عنوان دانشجوی دکتری انتخاب می‌شود که همکارش در همان موقعیت شغلی به‌صورت موازی با مدرک کارشناسی در حال فعالیت است. این امر در میان‌مدت یکی از افراد را در سازمان دچار یأس و ناراحتی خواهد نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: مدیریت از دیروز تا امروز
فصل دوم: سطوح مدیریت در سازمان
فصل سوم: ساختار سازمانی
فصل چهارم: برنامه‌ریزی استراتژیک
فصل پنجم: خلاقیت و نوآوری
فصل ششم: مدیریت نیروی انسانی
فصل هفتم: گروه‌ها و تیم‌ها
فصل هشتم: مهندسی و کنترل پروژه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-622-218-073-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک

برای دریافت کتاب مدیریت و کنترل پروژه برای مهندسان مکانیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.