معرفی و دانلود کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران

برای دانلود قانونی کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران

کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران نوشته‌‌ی متین آل احمد، حمید اسماعیلی به توضیح اتوماسیون صنعتی پرداخته و شرح می‌دهد که این مسئله چه مزایا و معایبی داشته، چه کاربردهایی دارد و چطور با استفاده از آن می‌توان بهره‌وری و ایمنی کارخانه را افزایش داد و از هزینه‌های آن کاست.

درباره‌ی کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران

تصور کنید که مدیر یک کارخانه‌ی بزرگ هستید، کدام یک از دو وضعیت زیر برایتان مطلوب‌تر است؟

1) بیشتر کارهای کارخانه‌ توسط نیروی انسانی انجام می‌شود و کارخانه به شدت شلوغ است. کارگران مثل چرخ‌دنده‌های یک ماشین، کار یک دیگران را تکمیل می‌کنند و کافیست یک روز یکی از بخش‌ها دچار مشکل شود تا کار کل کارخانه بخوابد. ساعت کاری کارخانه محدود است و در مناسبات خاص، بی‌توجه به حجم کاری که مانده ناچارید کارخانه را تعطیل کنید. کارگران معضلات به خصوص خودشان را دارند. مجبورید مدام سر کار حضور داشته باشید تا مبادا کار تعطیل شود و یا مشکلی پیش بیاید. همیشه نگران این هستید که سلامت یکی از کارگران در کارخانه‌ی شما به خطر بیفتد.

2) بیشتر کارهای کارخانه توسط دستگاه‌ها و ربات‌ها انجام می‌پذیرد، ربات‌ها محدودیت زمانی خاصی برای کار کردن ندارند و در هر زمان از شبانه روز می‌توان آن‌ها را به کار وا داشت. مجبور نیستید مدام بالای سر کار حضور داشته باشید چون دستگاه‌ها به طور خودکار وظایفشان را انجام می‌دهند. کارخانه خلوت‌تر شده و هزینه‌ها پایین‌تر آمده است. نگرانی‌ای برای به خطر افتادن جان و یا سلامت کارکنان وجود ندارد.

برای انتخاب گزینه‌ی دوم، نیازی به فکر کردن زیادی نیست. معمولا بیشتر مدیران و کارفرماها ترجیحشان برقراری محیط امن، با بازدهی بالا و هزینه‌های کم است. رویایی نیست که اغلب کارهای کارخانه توسط ربات‌ها انجام شود و دخالت نیروی انسانی به حداقل برسد؟ خیر، شرایطی که توصیف شد، یکی از ساده‌ترین جلوه‌های اتوماسیون صنعتی است.

گرچه نام اتوماسیون صنعتی جدید به نظر می‌رسد اما می‌توان گفت تقریبا از زمان پا گرفتن صنعت، تلاش برای اتوماسیون نیز وجود داشته و کم‌کم به شکل امروزی درآمده است. این قابلیت به مدیران و کارفرماها کمک می‌نماید تا کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش داده، ساعات کاری و بهره‌‌وری را بیشتر کرده و از هزینه‌ها بکاهند. همچنین در چنین کارخانه‌هایی امنیت بیشتری نیز در جریان است.

کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران نوشته‌ی متین آل احمد، حمید اسماعیلی در همین زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده است. نویسندگان در این کتاب برای مخاطبان شرح می‌دهند که اتوماسیون صنعتی چیست، چه کاربردهایی دارد، چطور می‌توان امکان‌سنجی نمود و تجزیه و تحلیل فرایندهای سیستم به چه شکل است. آن‌ها تصویری کامل از یک کارخانه با چنین قابلیتی را برای خوانندگان به نمایش می‌گذارند و برای آنان روشن می‌سازند که استراتژی بازیابی و فروش، وضعیت پرسنل، پیش‌بینی‌های مالی و نیازهای عملیاتی برای چنین کارخانه‌ای به چه صورت است و چه مزایا و معایبی دارد.

این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسان و دانشجویان رشته‌ی صنایع و مدیران صنایع و کارخانه‌ها که مایلند کارخانه‌ی خود را ایمن ساخته و بهره‌وری را بالا ببرند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران می‌خوانیم

اتوماسیون تبدیل کارکرد یک فرآیند، روش و یا تجهیز از حالت انسانی به حالت اتوماتیک است. اتوماسیون به سادگی کارکرد انسان را به ماشین‌ها انتقال نمی‌دهد، بلکه شامل یک سازماندهی عمیق فرآیند کار است که طی آن هر دو عمل انسان و ماشین به صورت مجدد تعریف می‌شوند. اتوماسیون اولیه به سیستم‌های مکانیکی و الکترومکانیکی متکی بود ولی در طول 40 سال گذشته، رایانه به تدریج به عنوان جزء اصلی سیستم‌های اتوماسیون تبدیل شد. امروزه اتوماسیون مدرن معمولاً با رایانه مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود. اتوماسیون استفاده از سیستم‌های کنترل مختلف برای تجهیزات و عوامل فرایند مانند ماشین‌آلات، فرایندهای کارخانه‌ها، دیگ‌های بخار و کوره‌های گرمایشی، تعویض شبکه‌های تلفنی، فرمان و تثبیت کشتی، هواپیما و دیگر برنامه‌ها و وسایل نقلیه با حداقل‌سازی مداخله انسان است.

اتوماسیون شامل سیستم‌های کاربردی از سوپاپ یک زودپز در آشپزخانه تا سیستم‌های کنترل بزرگ صنعتی با ده‌ها هزار اندازه‌گیری ورودی و سیگنال‌های کنترل خروجی است. در ساده‌ترین نوع یک حلقه کنترل اتوماتیک، یک کنترل‌کننده مقدار اندازه‌گیری یک فرآیند را با مقدار تعیین‌شده مورد مقایسه قرار می‌دهد و خطای سیگنالی حاصل را برای تغییر ورودی به فرآیند، پردازش و اصلاح می‌کند به طوری که روند در مسیر خود باقی بماند. پایه مباحث کنترل الگوریتم‌های ریاضی است که این نظریات در قرن 18 آغاز شد و به سرعت تا به امروز پیشرفت نموده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اتوماسیون صنعتی؛ مفاهیم، کلیات و رویکردها
فصل دوم: امکانسنجی
فصل سوم: طراحی و تجزیه تحلیل فرایندهای سیستم
فصل چهارم: مدلسازی و کدنویسی اتوماسیون
فصل پنجم: کاربردهای اتوماسیون
فصل ششم: انقلاب صنعتی چهارم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-124-982-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی صنایع
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران

برای دریافت کتاب اتوماسیون برای مهندسان صنایع و مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.