معرفی و دانلود کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی: همراه با لیست مدارک مهندسی در پروژه‌های نفت و گاز

عکس جلد کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی: همراه با لیست مدارک مهندسی در پروژه‌های نفت و گاز
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی: همراه با لیست مدارک مهندسی در پروژه‌های نفت و گاز

کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی نوشته‌ی سید مهدی مصطفوی گرجی، راهنمای جامع شما برای مرور قواعد و اصول دسته‌بندی مدارک در حوزه‌ی مهندسی است. این کتاب در هشت فصل مجزا تدوین شده است و موضوعات پرکاربردی ازجمله برنامه‌ریزی مدیریت پیکره‌بندی، شناسایی اجزاء پیکره‌بندی، مدیریت تغییرات و شاخص‌های اندازه‌گیری وضعیت پیکره‌بندی را در خود جای داده است.

درباره‌‌ی کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی

اگر به ‌دنبال یک کتاب راهنمای جامع درباره‌ی اصول مدیریت مرتب‌سازی مدارک مهندسی هستید، پیشنهاد اصلی ما به شما، کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی است. سید مهدی مصطفوی گرجی نویسنده‌ی این اثر آموزشی خوانندگان خود را با صفر‌تاصد فرایند پیکره‌بندی، ابزار‌های لازم و همچنین روش‌های مختلف آن آشنا می‌کند. همچنین اگر با مبانی و تعاریف اولیه‌ی پیکره‌بندی آشنایی ندارید نیز جایی برای نگرانی وجود ندارد. نویسنده‌ی این کتاب در طول یک فصل، به‌طور دقیق شما را با مفهوم مدیریت پیکره‌بندی، تاریخچه‌ی آن، نظام مدیریت پیکره‌بندی، سازمان‌های حاکم و نقش و مسئولیت‌ها‌ی آن آشنا می‌کند. او در بخش دیگر کتاب به سراغ موضوع برنامه‌ریزی مدیریت پیکره‌بندی خواهد رفت و ضمن بررسی کامل آن، به نمونه‌ای از فرم برنامه‌ی مدیریت پیکره‌بندی نگاهی خواهد انداخت.

شناسایی اجزاء پیکره‌بندی از دیگر سرفصل‌های مهم کتاب پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی است. در این بخش با موضوع دست‌ساخته‌‌های پروژه آشنا می‌شوید و درباره‌ی طرح طبقه‌بندی، بیشتر می‌خوانید. از دیگر مباحث پرکاربرد مدیریت پیکربندی، بحث مدیریت تغییرات پیکربندی است. نویسنده برای آشنایی بهتر با این مفهوم فصل جداگانه‌ای در اثر خود ترتیب داده و در آن به موضوعاتی همچون فلسفه‌ی کنترل پیکربندی، مفهوم و معنای تغییر در مدیریت پیکربندی، کارگروه‌های کنترل پیکربندی و همچنین تخمین هزینه‌های ناشی از تغییر می‌پردازد. اندازه‌گیری وضعیت پیکربندی و تأیید پیکربندی و انجام ممیزی از دیگر عناوین جذابی‌ست که در کتاب پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی به‌طور مفصل درباره‌ی آن خواهید خواند.

همان‌طورکه می‌دانید، آشنایی کافی با مدیریت پیکره‌بندی و روش‌های آن، از لوازم ضروری موفقیت کسب‌وکار و صنایع است. درحقیقت، با کمک دانش مدیریت پیکره‌بندی و پیدا‌سازی اصولی آن، تحولات بسیاری را در رشد کیفیت، کاهش هزینه و بالا رفتن رضایت مشتریان شاهد خواهید بود. از‌همین‌رو، نویسنده‌ی کتاب پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی، سعی دارد رویکردی کاربردی را در اثر خود به کار ببندد و علاقه‌مندان به این حوزه را تا بهره‌برداری عملی از دانش مدیریت پیکربندی، همراهی کند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی

بخش بعدی کتاب یعنی «نکات اجرایی» به همین منظور به یاری خواننده می‌آید. شما در این بخش، موضوعات متنوع و پراستفاده‌ای همچون فاکتور‌های کلیدی موفقیت در مدیریت پیکربندی را مطالعه خواهید کرد. همچنین برای اینکه آشنایی بیشتری با انواع مدارک مهندسی پیدا کنید، سرفصل جداگانه‌ای با همین عنوان در کتاب تهیه شده است. در انتها‌ی اثر نیز سید مهدی مصطفوی گرجی مجموعه‌ای از منابع مرتبط با این حوزه را برای مطالعه‌ی بیشتر در اختیار خواننده قرار می‌دهد. درنهایت با کمک مطالب فایده‌مند کتاب پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی، شما به پاسخ مجموعه‌ای از سوالات خود درباره‌ی مدیریت پیکربندی دست پیدا می‌کنید و درصورت بروز ابهام و یا اشکال در فرایند کار، آن را همچون یک راهنمای همیشگی در اختیار خود دارید. گفتنی‌ست که این کتاب با تلاش‌های انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست شما می‌رسد.

کتاب پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان، فعالان و دانشجویان حوزه‌ی مهندسی نفت و گاز مخاطبان اصلی این کتاب آموزنده هستند.

در بخشی از کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی: همراه با لیست مدارک مهندسی در پروژه‌های نفت و گاز می‌خوانیم

شناسایی اجزاء پیکره‌بندی پروژه، روشی سازمان‌یافته می‌باشد که ترکیب اجزای درون پروژه را بیان می‌نماید. این اجزاء با عنوان اجزای پیکره‌بندی شناخته می‌شوند. جهت کنترل تغییرات موارد موجود و یا موارد جدید و یا تحویل‌شدنی‌های پروژه‌ها، شرح استانداردی از ویژگی‌های فیزیکی و عملکردی این اجزاء پیکره‌بندی تعیین می‌شود. عموما فرآیندهای پروژه منجر به ایجاد خطوط مبنای تاییدات و توضیحات مرتبط با آن‌ها در واحد زمان می‌شوند.

هر گونه تغییری در خطوط مبنا از نظر تاثیر آن‌ها بر روی موارد مشخص مستند شده و تایید می‌شوند. خطوط مبنا تفاوت بین محصول برنامه‌ریزی‌شده و محصول ارائه‌شده را منعکس می‌کنند. شناسایی اجزای پیکره‌بندی پروژه بر تحویل‌شدنی‌های نهایی پروژه و همچنین بر رویدادها و اثرات مهم تاکید دارد و دستاوردهایی قابل شناسایی را به مدیر پروژه و حامی و یا مشتری ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت پیکره‌بندی چیست؟
فصل دوم: برنامه‌ریزی مدیریت پیکره‌بندی
فصل سوم: شناسایی اجزای پیکره‌بندی
فصل چهارم: مدیریت تغییرات
فصل پنجم: اندازه‌گیری وضعیت پیکره‌بندی و شاخص‌ها
فصل ششم: تایید پیکره‌بندی و انجام ممیزی
فصل هفتم: نکات اجرایی
فصل هشتم: انواع مستندات و مدارک مهندسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی: همراه با لیست مدارک مهندسی در پروژه‌های نفت و گاز
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-218356-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی نفت، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی

برای دریافت کتاب مدیریت پیکره بندی و کنترل مدارک مهندسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.