معرفی و دانلود کتاب مدیریت تکنولوژی: نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری سازی

عکس جلد کتاب مدیریت تکنولوژی: نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری سازی
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت تکنولوژی: نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری سازی

کتاب مدیریت تکنولوژی حاصل تلاش رضا رادفر و عباس خمسه است که سعی دارد از جنبه‌های مختلف به مفهوم تکنولوژی، جایگاه و اهمیت آن در جامعه‌ی پیشرفته‌ی امروز و استراتژی‌های معطوف به آن بپردازد.

درباره‌ی کتاب مدیریت تکنولوژی

تکنولوژی از آن دست واژه‌هایی است که در زندگی امروز ما بی‌نهایت تکرار می‌شود. واژه‌هایی از این دست واژه‌هایی سهلِ ممتنع هستند، به این معنا که به‌کار بردن آن‌ها آسان اما ارائه‌ی تعریفی از آن‌ها دشوار است. رضا رادفر و عباس خمسه در کتاب «مدیریت تکنولوژی» این واژه را اینطور تعریف کرده‌اند: «تکنولوژی علم کاربردی است». این علم کاربردی که بناست در خدمت بشر باشد در مقیاس بزرگتر نیاز به کنترل و راهنمایی دارد. مدیریت تکنولوژی در تعریف عام به تمهیدها، برنامه‌ریزی‌ها و چاره‌اندیشی‌هایی گفته می‌شود که شرکت‌ها در سطوح مختلف به‌کار می‌بندند تا محصولات خود را در جهت منفعت‌رسانی بیشتر هدایت کنند. چشم‌انداز مدیریت تکنولوژی در همه‌ی سطوح خدمت‌رسانی بیشتر در جهت پیشبرد اهداف است.

حافظه‌ی بشر برتری علم در دوره‌ی مدرن را به‌خوبی در خاطر دارد. با گذار از مدرنتیه، در دوران پسامدرن، آنچه بر همه چیز، حتی علم، تفوق یافته است چیزی نیست تکنولوژی، تا جایی که علم هم درخدمت پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته است. البته تقلیل‌انگارانه است اگر نقش تکنولوژی را تنها به علم و ابزارآفرینی تحلیل دهیم. تکنولوژی رابطه‌ی عمیقی با «مفاهیم فراتکنیکی» مانند هنر و ادبیات دارد و فیلسوفانی مانند مارتین هایدگر درباره‌ی ارزش تکنولوژی و نقش آن در خلق معنا از رهگذر خلق ابزار سخن‌ها گفته‌اند. افزون بر وجه فلسفی آن، این کتاب در پی تحلیل و توضیح استراتژی‌های کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان است. کلماتی که این روزها در رسانه و کوچه و بازار بسیار شنیده می‌شوند اما مفهوم آن‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده‌ است. این کتاب تلاش صادقانه‌ای است برای بازتعریف مفاهیم، تعریف مسئله‌های رایج و ارائه‌ی راه‌حل‌های تکنولوژی‌محور برای حوزه‌های مرتبط. گفتنی است آورده‌ی این کتاب برای مخاطب تخصصی آن، ایجاد زمینه‌ی تخصص در حوزه‌هایی است که اگرچه در نگاه اول چندان مرتبط به نظر نمی‌رسند اما به علت گستردگی علوم در زمانه‌ی ما با هم همپوشانی دارند. از این جهت طیف وسیعی از مخاطبان و مشتاقان این حوزه می‌توانند به این کتاب به‌عنوان منبعی معتبر نگاه کنند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت تکنولوژی

افزون بر آنچه تاکنون درباره‌ی این کتاب و جایگاه تکنولوژی گفته شد، اهمیت دیگر این کتاب در فضای رقابتی در میان کسب‌وکارهای مختلف مشخص می‌شود؛ زیرا امروزه استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا عیار کسب‌وکارهای نوپا و حتی خوش‌آوازه را مشخص می‌کند. در کشورهای درحال توسعه مانند ایران، این موضوع بیش از پیش اهمیت می‌یابد، به این دلیل که برای تثبیت جایگاه در میان ابرقدرت‌ها به دانش مدیریت تکنولوژی نیاز مبرم دارد؛ دانشی که این کتاب در پی توضیح، تشریح و کاربردی کردن آن است.

کتاب مدیریت تکنولوژی شامل هفت بخش با نام‌های «تکنولوژی»، «نوآوری»، «دورنمای تکنولوژی»، «توسعه‌ی تکنولوژی»، «انتقال تکنولوژی»، «مبانی ارزیابی» و «الزامات دانش‌بنیان» و هجده فصل است. این کتاب را انتشارات علمی-فرهنگی برای علاقه‌مندان این حوزه منتشر کرده است.

کتاب مدیریت تکنولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

به گفته‌ی مولفان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع مخاطبان اصلی کتاب مدیریت تکنولوژی هستند. این کتاب همچنین برای مخاطب تخصصی حوزه‌ی کارآفرینی کتابی ارزنده و خواندنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت تکنولوژی: نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری سازی می‌خوانیم

از عوامل موفقیت و شکست شرکت‌ها در مدیریت نوآوری می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

اگر ورود شرکت به بازار با یک نوآوری جدید همراه باشد، باعث مزیتی فوری در فروش شرکت می‌شود و فروش شرکت در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌یابد.
اگر شرکتی در عرصه نوآوری رقابت کند، باید برای استمرار رقابت دارای طرح و برنامه باشد.
ایده محصول جدید، بازاری جدید ایجاد می‌کند یا بازار قبلی را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، ظهور کامپیوتر شخصی قابل حمل، دیدگاه مردم را تغییر داد و آن‌ها را به کار با کامپیوتر عادت داد.
تمام محصولات دارای عمر خاصی هستند. دوره عمر محصولات، تا حد زیادی به رقابت و بازار بستگی دارد. نوآوری به موقع در محصولات، باید بخشی از استراتژی تکنولوژی هر مدیر باشد. شرکت‌ها باید به دیدگاه مشتریان توجه کنند و سریع‌تر از رقبا به خواست مشتریان پاسخ دهند.
زمان اعلام عرضه تکنولوژی جدید بسیار مهم است. وقتی شرکت‌ها موجودی زیادی از محصول فعلی دارند، نباید محصول جدید را اعلام کنند.
تأمین سرمایه، منابع مالی و جریان نقدینگی برای شرکت‌ها بسیار مهم است. زمان اعلام دریافت کمک‌های مردمی در هنگامی که شرکت از نظر تکنولوژی و موقعیت بازار پیشتاز باشد، ارزش سهام را بالا می‌برد و منابع جدید سرمایه‌ای ایجاد می‌کند. این امر برای گسترش توانایی محصول و تأمین بودجه پروژه‌های تحقیق و توسعه ضروری است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: تکنولوژی
فصل اول: مفاهیم تکنولوژی
فصل دوم: مدیریت تکنولوژی
فصل سوم: چرخه عمر تکنولوژی
بخش دوم: نوآوری
فصل چهارم: مدیریت نوآوری
فصل پنجم: نوآوری باز
بخش سوم: دورنمای تکنولوژی
فصل ششم: استراتژی تکنولوژی
فصل هفتم: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی تکنولوژی
بخش چهارم: توسعه تکنولوژی
فصل نهم: تجربه کشورها در توسعه تکنولوژی
فصل دهم: مدیریت تحقیق و توسعه
بخش پنجم: انتقال تکنولوژی
فصل یازدهم: مدیریت انتقال تکنولوژی
فصل دوازدهم: فرایند انتقال تکنولوژی
فصل سیزدهم: مهندسی معکوس
بخش ششم: مبانی ارزیابی
فصل چهاردهم: ارزیابی تکنولوژی
فصل پانزدهم: ارزیابی نوآوری
فصل شانزدهم: تجاری‌سازی تکنولوژی
فصل هفدهم: سازمان‌های دانش‌بنیان
فصل هجدهم: مالکیت فکری
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت تکنولوژی: نگرشی جامع بر تکنولوژی، نوآوری و تجاری سازی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات508
زبانفارسی
شابک978-600-121-873-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت تکنولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت تکنولوژی

برای دریافت کتاب مدیریت تکنولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.