معرفی و دانلود کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا

عکس جلد کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا

کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا به قلم محمد رحیمی کلیشادی و طیبه مرادی درباره‌ی نحوه‌ی ارزش‌گذاری شرکت‌ها و سازمان‌های نوپایی است که به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستند. سرمایه‌گذاری پربازده و پرسود از مواردی به‌شمار می‌رود که بسیاری علم و دانش مربوط به آن را ندارند، فلذا منابعی چون کتاب پیش رو برای مخاطبان این حوزه بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

درباره‌ی کتاب مدل‌های نوین ارزش‌گذاری مالی کسب‌وکارهای نوپا

توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مواردی است که پیشرفت دولت‌ها را در هر زمینه‌ای تسهیل خواهد کرد. طی چند دهه‌ی اخیر، نقش شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها در توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان بسیار پررنگ شده و بسیاری از دولتمردان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. بر همگان واضح و مبرهن است که مؤلفه‌های اصلی چنین اقتصادی، دانش، نوآوری و البته خلاقیت است و جامعه‌ای که بر افزایش سطح دانش و خلاقیت جوانان خود سرمایه‌گذاری کند، قطعا در این زمینه به دستاوردهای بیشتری خواهد رسید. در این میان می‌توان چنین در نظر گرفت که محرک اصلی و بنیادین اقتصاد نیز، افزایش تولید باکیفیت در تمامی سطوح است. اما این تولید باکیفیت چه پیش‌نیازهایی دارد؟ چه‌طور می‌توان استانداردهای جهانی را دنبال کرد و البته به آن‌ها رسید؟ اصلاً دولت‌های موفق چه راه‌کارهایی را در این زمینه در نظر گرفته و چطور آن‌ها را عملی می‌کنند؟!

معرفی و دانلود کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا

محمد رحیمی کلیشادی و طیبه مرادی نیز در کتاب مدل‌های نوین ارزش‌گذاری مالی کسب‌وکارهای نوپا، به‌دنبال پاسخی برای همین سؤالات هستند. این کتاب درباره‌ی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیش‌نیازهای تولید باکیفیت، یعنی سرمایه‌گذاری درست و اصولی صحبت می‌کند. جذب سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذارانی که برای ایده‌های استارتاپی شما ارزش قائل باشند و بتوانید با حداکثر توان و نیرو و البته سرمایه‌ی آن‌ها اهداف خود را دنبال کنید، قطعاً بسیار سخت و لازمه‌ی آن داشتن کیفیتی است که دیگر استارتاپ‌ها از آن بی‌بهره‌اند. اما نحوه‌ی ارزش‌گذاری این ایده‌ها به چه صورت است و چه معیارهایی تعیین‌کننده‌ی میزان ارزش یک کسب‌وکار نوپا هستند؟ کتاب پیش رو دقیقا با همین هدف به رشته‌ی تحریر درآمده که شما را با این معیارهای سنجشی آشنا کند.

تعیین نحوه‌ی ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای جدیدی که در نقطه‌ی آغازین خود هستند، قطعاً هم برای صاحبان ایده‌ها و هم برای صاحبان سرمایه امری مفید و اساسی است. چرا که یادگیری این نکات کلیدی‌ به هر دو طرف کمک خواهد کرد کار خود را با کیفیت بالاتری پیش برده و به بهترین شکل عمل کنند. اگر شما صاحب سرمایه هستید و قصد دارید که یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و پرسود داشته باشید، بهتر است هوشمندانه عمل کرده و استارتاپی را انتخاب کنید که دیگر رقیبانتان از سوددهی آن بی‌خبرند. پیمودن چنین مسیری با آموختن نکات طلایی که در کتاب پیش رو به آن‌ها اشاره شده ممکن است. همچنین بهتر است ایده‌پردازان و کسانی‌که کسب‌وکار نوپایی را اداره می‌کنند نیز این نکات را بیاموزند تا بتوانند خودشان را به استانداردهای لازم رسانده و سرمایه‌گذاران بهتری را جذب کنند؛ سرمایه‌گذارانی که حامی شماره‌ی یک آن‌ها در همه‌ی زمینه‌های مالی، آموزشی و مشاوره‌ای هستند.

محمد رحیمی کلیشادی و طیبه مرادی کتاب مدل‌های نوین ارزش‌گذاری مالی کسب‌وکارهای نوپا را در پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. اولین فصل کتاب درباره‌ی مفاهیم اولیه‌ی استارتاپ‌هاست و نکاتی را درباره‌ی کلّیت موضوع به خوانندگان ارائه می‌دهد. دومین فصل به بیان روش‌های نوین ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها اختصاص دارد؛ اینکه ارزش‌گذاری‌ها مشخصاً انواع مختلفی دارند و بهتر است که جدیدترین و به‌روزترین معیارها و شیوه‌های ارزش‌گذاری را بیاموزید تا در کار خود موفق‌تر عمل کنید. فصل سوم راجع به ارزیابی اولیه‌ از شرکت‌های استارتاپی با فن‌آوری پیشرفته است و مقدمات کار را بررسی می‌کند. فصل‌های چهارم و پنجم نیز به تجزیه و تحلیل اختیار معامله‌ی واقعی به‌عنوان ابزاری برای ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا و سایر مدل‌های نوین ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها اختصاص دارند.

انتشارات بورس، کتاب مدل‌های نوین ارزش‌گذاری مالی کسب‌وکارهای نوپا را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مدل‌های نوین ارزش‌گذاری مالی کسب‌وکارهای نوپا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی صاحبان سرمایه و البته گردانندگان کسب‌وکارهای نوپا توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا می‌خوانیم

همانطور‌ که‌ در‌ بخش‌ چرخه‌‌ی عمر‌ استارتاپ‌ها‌ اشاره‌کردیم استارتاپ‌ها‌ در‌ مراحل‌ مختلفی‌ تأمین‌مالی‌ ‌می‌شوند‌ که‌ همانند‌ هرگونه‌ تجارت ردیگری، نیازمند‌ تأمین‌مالی‌ ‌ برای ‌شناسایی ‌الهام‌های ‌سرمایه‌گذاری ‌هستند. ‌تأمین ‌مالی ‌استارتاپ‌ها ‌معمولا‌ً ‌متفاوت ‌از ‌شرکت‌های ‌قدیمی‌تر ‌است. ‌تأمین ‌مالی ‌ناشی ‌از ‌مقادیر ‌کوچکتر، ‌معمولاً ‌توسط فرشتگان کسب‌وکار‌ و‌ یا‌ شرکت‌های‌ خطرپذیر‌ یا‌ ناشی‌ از‌ تأمین‌‌مالی‌ دوستان‌ و‌ خانواده هستند.‌

کم بودن مقدار ‌سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌، ناشی‌ از‌ فقدان‌ داده‌های تاریخی‌ در مورد ایده‌‌ی تجاری‌ است‌ که‌ به‌طور‌ واضح موررد آزمون‌ قرار نگرفته است و علت آن این است که در ترازنامه‌ی شرکت‌های استارتاپی دارایی وجود ندارد. مراحل تأمین‌مالی می‌تواند توسط عمر، سایز و سابقه‌ی مالی شرکت تعریف شود.

پژوهشگران مباحث مالی، چهار مرحله برای تأمین مالی استارتاپ‌ها که به ترتیب براساس عمر شرکت ایجاد می‌شود را معرفی کردند: بذر 2-0 سالگی، نوپایی 4-3 سالگی، میان‌سالی 24-4 سالگی، پیری 25 سالگی یا بیشتر. این مراحل به چهار گروه تقسیم می‌شود:

1) خانواده و دوستان: تأمین‌مالی دوره‌ی بذر
2) مرحله‌ی اول سرمایه‌گذاری: فرشتگان سرمایه‌گذاری
3) مرحله‌ی بعدی سرمایه‌گذاری: شرکت‌های vc
4) در نهایت پذیره‌نویسی عمومی سهام عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی: توسط تأمین سرمایه‌ها و ناشران بورسی

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه‌ی مؤلفان
فصل اول: مفاهیم اولیه‌ی استارتاپ‌ها
فصل دوم: روش‌های نوین ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها
فصل سوم: ارزیابی اولیه‌ از شرکت‌های استارتاپی با فن‌آوری پیشرفته
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اختیار معامله‌ی واقعی به‌عنوان ابزاری برای ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپا
فصل پنجم: سایر مدل‌های نوین ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-6868-80-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا

برای دریافت کتاب مدل‌های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.