معرفی و دانلود کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)

برای دانلود قانونی کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)

کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)، اثری برای فراگیریِ اصول برنامه‌نویسی پایتون با تمرکز بر کاربرد این زبان‌ برنامه‌نویسی در حل مسائل مهندسی است. رمضان عباس نژادورزی، محمد نادعلی زاده چاری و عارفه پورمجیدیان، نویسنده‌های کتاب، روش‌های برطرف‌کردن چالش‌های فنی را با کمک زبان‌برنامه‌نویسی پایتون به خواننده آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)

کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)، منبعی ارزشمند برای مهندسان و دانشجویان رشته‌های فنی است که به‌دنبال روش‌هایی برای حل مسائل مهندسی با کمک زبان برنامه‌نویسیِ پایتون هستند. رمضان عباس نژادورزی، محمد نادعلی زاده چاری و عارفه پورمجیدیان، نویسنده‌های کتاب، در کنار توضیحِ مفاهیم پایه‌ای کار با رایانه، آموزش‌های حرفه‌ای برای برنامه‌نویسی با زبان پایتون را نیز در اختیار خواننده قرار داده‌اند. مطالعه‌ی کتاب حاضر به شما کمک می‌کند تا اصول برنامه‌نویسی پایتون را فرا بگیرید و با کمک این اصول، از پایتون برای حل مسائل مختلف مهندسی استفاده کنید.

در کتاب مبانی برنامه‌‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون، تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی با رایانه و کاربردهای آن گنجانده شده است. انواع رایانه‌ها، کاربردهای رایانه، استفاده از رایانه در بانک، بیمارستان، دفترهای دولتی، بازاریابی، سینما، کشاورزی و کاربردهای رایانه در هوش مصنوعی را در فصل نخست کتاب، مطالعه می‌کنید. پس از مطالعه‌ی این اطلاعات، نویسنده‌های کتاب توضیحاتی را درباره‌ی واحد پردازش مرکزی، دستگاه‌های ورودی، واحد حافظه و دستگاه‌های خروجی، مطرح کرده‌اند.

در ادامه‌ی کتاب مبانی برنامه سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون، با مفاهیم ذخیره‌سازی داده‌ها، الگوریتم و زبان‌ برنامه‌نویسی آشنا می‌شوید. آشنایی با مراحل ذخیره‌سازی کاراکترها، حل مسئله، مراحل برنامه‌نویسی، الگوریتم، انواع دستورالعمل‌ها در برنامه‌نویسی و نحوه‌ی کار با یک برنامه، ازجمله آموزش‌های دیگری است که نویسنده‌های این کتاب مطرح کرده‌اند. پس از آشنایی با مفاهیم پایه، به بخش مهم این اثر که آشنایی با زبان پایتون است، می‌رسیم. پایتون با انعطاف‌پذیری زیاد و پشتیبانی از برنامه‌نویسی شیءگرا، یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حوزه مهندسی است. مهندسان می‌توانند با استفاده از پایتون، مدل‌های ریاضی را پیاده‌سازی، داده‌های آزمایشگاهی را تجزیه و تحلیل کنند، نمودارها و گراف‌های مختلفی رسم کرده و الگوریتم‌های یادگیری ماشین را برای بهبود فرایندهای تصمیم‌گیری به اجرا درآورند. این ویژگی‌ها، پایتون را به ابزاری ضروری برای مهندسان در عصر دیجیتال تبدیل کرده است. پس از مطالعه‌ی توضیحاتی درباره‌ی پایتون و کاربردهای آن در رشته‌های مختلف مهندسی، دستورهای این زبان را در کتاب مبانی برنامه سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون، مطالعه می‌کنید.

بخش‌های بعدی کتاب حاضر به توضیح ساختارهای تصمیم، ساختارهای تکرار، توابع، کانتینرها، کلاس و وراثت و آرایه‌ها و بسته‌ها اختصاص دارد. پس از آشنایی با این ساختارها، نویسنده‌های کتاب مبانی برنامه سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون، روش‌های کار با کتابخانه‌های مختلفِ زبان برنامه‌نویسی پایتون را توضیح داده‌اند. کتابخانه‌هایی که در این اثر به آن‌ها اشاره شده، همگی برای حل مسائل مهندسی کاربرد دارند. در این زمینه می‌توان به کتابخانه‌های پانداس و مَت‌پِلات‌لیب، اشاره کرد. کتاب پیش رو، اثری پروژه‌محور است. پروژه‌ی حل یک مسئله رگرسیون‌ ساده، در انتهای این کتاب گنجانده شده تا علاقه‌مندان به یادگیریِ کاربردهای زبان برنامه‌نویسی پایتون، با روش اجرای این زبان در حل مسئله‌های رگرسیون آشنا شوند. رگرسیون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای آماری، به مهندسان امکان می‌دهد تا روابط بین متغیرهای مختلف را مدل‌سازی کرده و با استفاده از این مدل‌ها، پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از رخدادهای آینده داشته باشند.

با مطالعه‌ی کتاب مبانی برنامه سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون، روش رگرسیونِ حداقل مربعات، رگرسیون خطی و رگرسیون غیر خطی را فرا می‌گیرید. تمامی آموزش‌های این کتاب با این پیش‌فرض تدوین‌شده‌اند که خواننده، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌نویسی ندارد.

کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون را انتشارات فناوری نوین، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان علوم پایه و رشته‌های مهندسی، مخاطب‌های اصلی کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون هستند. مطالعه‌ی این کتاب برای مهندس‌هایی که نیاز به تجدید اطلاعات درباره‌ی حل مسائل مهندسی با پایتون دارند، نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی) می‌خوانیم

یکی از مسائلی که امروزه خیلی مهم است، انتقال اطلاعات است. اداره یا فروشگاهی را در نظر بگیرید که دارای توابع و شعبات زیادی است. این اداره یا فروشگاه برای این که دستورالعمل‌ها و نامه‌ها را به این شعبات انتقال دهد، نیاز به یک ماشین و نامه‌رسان دارد. انجام این کار با این روش نه تنها سرعت پایینی دارد، بلکه هزینه آن بسیار بالا است.

امروزه با ایجاد شبکه‌های رایانه‌ای، انتقال اطلاعات به سادگی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر انجام خواهد شد (نمونه‌ی بارز این شبکه‌های رایانه‌ای می‌توان اینترنت را نام برد). یا فرض کنید مدیریت یک سازمان می‌خواهد در جلسه‌ای خارج از سازمانش شرکت کند که به اطلاعات پرسنلی کارمندان خودش نیاز دارد (حدود 50000 کارمند). اگر این اطلاعات به صورت کاغذی باشد، مدیر نمی‌تواند اطلاعات پرسنلی 50000 کارمند خودش را در جلسه داشته باشد. ولی اگر این اطلاعات به صورت الکترونیکی باشد، مدیر سازمان می‌تواند آن‌ها را در یک فلش قرار داده یا با استفاده از رایانه قابل حمل به جلسه مورد نظر ببرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با رایانه و کاربردهای آن
فصل 2: آشنایی با معماری رایانه
فصل 3: آشنایی با مفاهیم ذخیره‌سازی داده‌ها، الگوریتم و زبان برنامه‌نویسی
فصل 4: آشنایی با زبان پایتون
فصل 5: ساختارهای تصمیم
فصل 6: ساختارهای تکرار
فصل 7: توابع
فصل 8: کانتینرها (رشته‌ها، لیست‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها)
فصل 9: کلاس‌ها و وراثت
فصل 10: آرایه‌ها و بسته NumPy
فصل 11: شروع کار با پانداس
فصل 12: کتابخانه matplotlib و حل مسائل مهندسی و فیزیک
فصل 13: یک برنامه: تقریب (تخمین) و بهینه‌سازی
فصل 14: یک برنامه: حل یک مسئله رگرسیون ساده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات532
زبانفارسی
شابک978-622-5412-78-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی)

برای دریافت کتاب مبانی برنامه‌ سازی و حل مسائل مهندسی با پایتون (مختص رشته‌های علوم پایه و مهندسی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.