معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان تألیف رمضان عباس نژادورزی و محمد نادعلی‌زاده چاری، با زبان و بیانی ساده و بر پایه‌ی مسائل کتاب‌های علوم و ریاضی پایه‌های پنجم تا نهم، مهارت برنامه‌نویسی را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد. این کتاب به شیوه‌ای سطح‌بندی‌شده که مطالب آموزشی را از نقطه‌ی آغاز تا مراحل پیشرفته‌تر برای مخاطبان تبیین می‌کند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

برنامه‌نویسی یکی از مهارت‌های مهم دنیای امروز است. آموختن این مهارت از سنین کودکی و نوجوانی می‌تواند باب تجربه‌های جدیدی را برای دانش‌آموزان باز کرده و آنان را با زمینه‌های تازه‌ای از دانش آشنا کند. رمضان عباس نژادورزی و محمد نادعلی‌زاده چاری در کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان، مهارت برنامه‌نویسی به زبان پایتون را با بیانی ساده و مناسبِ مخاطبان کودک و نوجوان و بر مبنای مسئله‌های علوم و ریاضی پایه‌های پنجم تا نهم، به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

دلیل انتخاب زبان پایتون توسط نویسندگان این بوده که این زبان بسیار محبوب است زیرا علاوه بر قدرتمندی، خوانایی زیادی نیز دارد. دستورهای این زبان به جای نوشته شدن به زبان دودویی، مانند کلمات انگلیسی خوانده می‌شوند و از این جهت، این زبان برای شروع آموزش پایتون، خصوصاً برای کودکان بسیار مناسب است. مخاطب با استفاده از این زبان برای یادگیری برنامه‌نویسی، دیگر نیازی به تجربیات پیشین در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نخواهد داشت.

مطالب در این کتاب، سطح‌بندی شده‌اند و از سطوح ابتدایی به پیشرفته میل می‌کنند. دانش‌آموزان معمولاً شناختی نسبت به پایتون و برنامه‌نویسی ندارند. از این جهت کتاب حاضر، آموزش را با زبان بسیار ساده و از نقطه‌ی صفر آغاز می‌کند.

کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان سه بخش اساسی دارد. در بخش اول (فصل‌های یک و دو) مطالب ابتدایی و مقدماتی از قبیل نصب پایتون و استفاده از آن و هم‌چنین محاسبات ابتدایی نتایج عبارات و فرمول‌ها آموزش داده می‌شود.

بخش دوم کتاب که فصل‌های 2 تا 6 را دربردارد، اصول و مبانی برنامه‌نویسی را به دانش‌آموزان می‌آموزد. مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی از قبیل ورودی، خروجی، دستورات شرطی، توابع و حلقه‌های تکرار در این فصل‌ها معرفی و توضیح داده می‌شوند. مسائل و تمرینات این بخش از کتاب علوم و ریاضی پایه‌های پنجم تا نهم استخراج شده است. دانش‌آموز در این شرایط باید با استفاده از دانسته‌هایی که از مدرسه دریافت کرده، برنامه‌ها را بنویسد و مسائل را حل کند.

بخش سوم کتاب (فصل‌های 7 تا 9) مباحث پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد. مفاهیم پیشرفته‌ی برنامه‌نویسی مربوط به رشته‌ها، آرایه‌ها، لیست‌ها، دیکشنری‌ها، مجموعه‌ها، تاپل‌ها و ترسیم با ماژول لاک‌پشت در این بخش مطرح می‌شوند و دانش‌آموز یاد می‌گیرد که مسائل متعدد دیگری را حل کند.

دانش‌آموزان پس از به‌اتمام‌رساندن این کتاب، مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی را درک خواهند کرد و می‌توانند برنامه‌های متفاوتی برای حل مسائل بنویسند. البته این کتاب، منبعی مقدماتی برای آموزش این مهارت است و علاقه‌مندان برای آموزش مسائل پیشرفته‌تر، باید به منابع پیشرفته‌تری رجوع کنند.

کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی و محمد نادعلی‌زاده چاری توسط انتشارات فناوری نوین به انتشار رسیده است.

کتاب برنامه‌نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانان بالای 10 سال که به مباحث علوم کامپیوتری، به‌ویژه برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

درست مانند انسان‌ها که می‌توانند زبان‌های مختلف را بفهمند، یک رایانه نیز می‌تواند ایده‌ها و مفاهیمی را که ما از طریق چندین زبان برنامه‌نویسی مختلف به آن وارد می‌کنیم، درک کند. در این کتاب ما بر روی زبان برنامه‌نویسی پایتون تمرکز خواهیم کرد زیرا پایتون به راحتی قابل درک است، می تواند به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و یادگیری آن سریع است. همچنین زبان محبوبی است که تقریباً روی هر سیستمی اجرا می‌شود و در بسیاری از سازمان‌های بزرگ و مهم مانند گوگل، اینستاگرام، ناسا و اسپاتیفای استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: به پایتون خوش آمدید
فصل دوم: محاسبات در پایتون
فصل سوم: ورودی و خروجی در زبان پایتون
فصل چهارم: چگونه یک سؤال بپرسیم (ساختارهای تصمیم)
فصل پنجم: دوباره و دوباره (ساختارهای تکرار)
فصل ششم: چیزهای بازیافتی برای استفاده مجدد (توابع)
فصل هفتم: رشته‌ها
فصل هشتم: آرایه‌ها
فصل نهم: ترسیم با لاک‌پشت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-622-5412-58-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.