معرفی و دانلود کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)

عکس جلد کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)

یک معلم می‌تواند مسیر زندگیمان را تغییر دهد؛ ما را به درسی که دوست نداشتیم علاقه‌مند و از موضوعی که عاشقش بودیم متنفر کند. کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) به ما نشان می‌دهد معلم خوبی بودن کار سختی نیست و فقط به چند راهکار نیاز دارد. این کتاب برای افرادی تألیف شده است که در آستانه‌ی معلم زبان شدن ایستاده‌اند. میشل مکسوم منبعی معتبر اما ساده را به شما ارائه کرده است که می‌توانید با کمک آن در آزمون‌های معلمی زبان آمادگی کسب کنید و با تکنیک‌های مختلف آموزش زبان آشنا شوید.

درباره‌ی کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)

اغلب غیرفارسی‌زبانان نمی‌توانند به‌خوبی شما که زبان مادریتان فارسی است، یک خارجی را با این زبان آشنا کنند. هرقدر هم که در زمینه‌ی زبان فارسی مطالعه و پژوهش کرده باشند، اصطلاحات عامیانه مردم کوچه و بازار را متوجه نخواهند شد؛ به همین دلیل بعضی از استادان زبان فارسی از طرف دانشگاه‌های مطرح کشور، موظف می‌شوند که به کشورهایی مثل چین و بلژیک بروند و زبان فارسی را به پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به فارسی، آموزش دهند. با توجه به اینکه آموختن زبان فارسی متقاضیان محدودی دارد، تعداد کمی از اساتید ما به این کار مشغول‌اند، حال تصور کنید با وجود پراکندگی و گستردگی انگلیسی در جهان، چندین نفر از استادان انگلیسی زبان برای آموختن زبان بین‌المللی به کشورهای غیرانگلیسی زبان راهی می‌شوند! بسیاری از این استادان باید وارد دانشگاه‌های مهم اروپا و آسیا شوند و زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته در اختیار زبان‌آموزان بگذارند؛ بنابراین این استادان باید به‌طور خاصی آموزش ببینند، از فیلتر علمی عبور کنند و گواهینامه‌ی Teaching English as a Foreign Language را به‌دست بیاورند. نکات جالب این است که بسیاری از آموزشگاه‌های زبان داخل ایران نیز از مربیان خود انتظار دارند تا به مرحله‌ی TEFL برسند و در سطح گواهینامه‌ی Teaching English as a Foreign Language به انگلیسی مسلط باشند. کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) یک منبع آموزشی برای افرادی است که در آستانه‌ی آزمون آموزشگاه زبان ایستاده‌اند و قرار است به‌زودی معلم شوند.

معرفی و دانلود کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)

کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) از ساختاری پیروی می‌کند که اغلب کتاب‌های آموزش زبان براساس همان شیوه تحریر شده‌اند، اما با یک تفاوت بزرگ؛ در سایر کتاب‌های آموزش زبان، شما قرار است در نهایت آموزش ببینید و به مضامین کتاب مسلط شوید، اما هدف غایی کتاب حاضر این است که زبان انگلیسی را آموزش بدهید. میشل مکسوم در نخستین فصل کتاب از شما می‌خواهد که سطح تدریس، گروه سنی زبان‌آموزان و مضامین آموزشی خود را مشخص کنید. زبان‌آموزان به دسته‌های: مبتدی، مقدماتی، متوسط، فوق متوسط، پیشرفته و کامل تقسیم می‌شوند. اگر دانش‌آموزان شما کودکان هستند، شیوه‌ی تدریس همراه با بازی و موسیقی و با سرعتی آهسته خواهد بود، اما اگر زبان‌آموزان شما، تاجران و صاحبان کسب‌وکارها هستند، شیوه‌ی تدریس کاملاً متفاوت و دایره‌ی واژگانی تدریس نیز خاص و تخصصی خواهد بود.

مدارس و آموزشگاه‌ها شیوه‌های تدریس متفاوتی دارند و شما به‌عنوان معلم باید به کتاب‌های معروف آموزشی و شیوه‌های رایج زبان‌آموزی مسلط باشید. یکی از این شیوه‌ها CLIL است. زبان‌آموزان در این روش «متن‌محور» عمل می‌کنند؛ یعنی به‌جای اینکه به‌طور جداگانه قید، حرف و فعل را بیاموزند، با این موارد در یک متن داستانی یا علمی روبه‌رو می‌شوند. CLIL تنها یکی از روش‌های رایج و کاربردی آموختن زبان است. در کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) با سایر روش‌های آموزش زبان همچون MI و معایب و محاسن آن‌ها آشنا خواهید شد.

یکی از نکات مهم در فرایند تدریس، زمان‌بندی است. میشل مکسوم با ذکر مصداق و مثال این کار نه‌چندان آسان را به شما می‌آموزد. تصور کنید قرار است در 50 دقیقه، یک کلمه‌ی جدید، یک گرامر و دو متن را بررسی و تشریح کنید. شما باید در ابتدا شاگردان خود را بشناسید و بدانید در کدام بخش یادگیری ممکن است مشکل داشته باشند و نیاز است زمان بیشتری را بر روی آن صرف کنید. فراموش نکنید که در فرایند یاددهی خود از منابع غیرآموزشی همچون روزنامه، موسیقی و فیلم نیز بهره ببرید. هیچ انگلیسی زبانی دقیقاً مانند کتاب‌های درسی صحبت نمی‌کند و برای آموختن مکالمه، به‌هیچ‌وجه نباید به کتاب‌های درسی بسنده کنید. انتهای کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) به راهکارهایی برای شاد نگه‌داشتن کلاس توصیه کرده است. شاید اکنون این موضوع چندان برایتان حائز اهمیت نباشد، اما هنگامی که به شغل معلمی مشغول شدید به ضرورت این موضوع پی می‌برید.

کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) به کوشش فائقه شاه حسینی و زهرا سلیمیان به زبان فارسی ترجمه و در نشر آوند دانش منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مبانی زبان فرانسه برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان فرانسه نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هرکدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای معلمان زبان انگلیسی و افرادی که می‌خواهند به‌طور خودآموز زبان انگلیسی را فراگیرند، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) می‌خوانیم

زبان‌آموزان را در گروه‌های دوتایی قرار دهید آن‌ها می‌خواهند درباره‌ی ایفای نقش‌شان صحبت کنند. به هر گروه از زبان آموزان کارت‌های ایفای نقش با متن نمایش که در کادر پایین آن نشان داده شده‌است بدهید. به هرکدام یک کارت بدهید. هر دو کارت را با صدای بلند بخوانید و مطمئن شوید که دستورالعمل ایفای نقش را فهمیده‌اند مثلاً باید commissions را توضیح دهید. وقتی کسی برای خلق اثری ویژه به هنرمند پول می‌پردازد زبان‌آموز میلیونری است که می‌خواهد تصویری جدید از خود سفارش دهد و زبان‌آموز دیگر هنرمندی است که آن را نقاشی می‌کند. زبان‌آموزان باید قبل از آنکه نقش خود را ایفا کنند، سه یا چهار دقیقه بیندیشند و در فرهنگ لغت جست‌وجو کنند و همچنین یادداشت‌برداری کنند. به زبان‌آموزان پنج یا شش دقیقه زمان بدهید که نمایش را اجرا کنند. بر گروه‌ها نظارت و خطاها را یادداشت کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1- دلیلی منطقی برای فراگرفتن روش تدریس
فصل 1- درک اصول TEFL
فصل 2- اتخاذ رویکردها و شیوه‌های آموزشی جدید در کار
فصل 3- تمرکز بر طرح‌ریزی
بخش 2- کلاس‌های مبتدی و مقدماتی
فصل 4- آشنایی با یکدیگر در اولین روز
فصل 5- استفاده از وسایل واقعی برای آموزش دروس کلاسی
فصل 6- برجسته کردن مطالب با فلش کارت
فصل 7- استفاده از تلفن همراه
فصل 8- پرداختن به مد و لباس
فصل 9- نقش بازی کردن: استفاده از ایفای نقش
بخش 3- کلاس‌های سطح پیش از متوسط و متوسط
فصل 10- ارتقای زبان کلاسی از روز نخست
فصل 11- بازگشت به مبانی؛ پیشرفت در گفت‌وگوها
فصل 12- تفکر درباره‌ی مطالب خارج از کتاب
فصل 13- تماشای آنلاین تلویزیون
فصل 14- فرهنگ: استخراج زبان از دنیای هنر
فصل 15- برقراری ارتباط از طریق نقل داستان
بخش 4- کلاس‌های سطح فوق‌متوسط و پیشرفته
فصل 16- روز اول اصلاح آهنگ کلام
فصل 17- بازگشت به مبانی؛ آموزش گونه‌های متعدد زبان انگلیسی
فصل 18- منابع سنتی؛ کندوکاوی در فرهنگ لغت‌ها
فصل 19- فناوری؛ وبگاه‌های تعاملی
فصل 20- هر نوع اطلاعاتی را مرور کنید! تمرکز بر اخبار
فصل 21- تحلیل دیکتو گلاس
بخش 5- کلاس‌های مختلط
فصل 22-گپ زدن با کودکان
فصل 23- آموزش به نوجوانان
فصل 24- استفاده از متون خوانداری
فصل 25- بهبود مهارت‌های ارائه‌ی مطالب
فصل 26- تمرکز بر رفتار اجتماعی و آداب معاشرت
فصل 27- کار گروهی؛ گردش علمی
بخش 6- بخش ده‌تایی‌ها
فصل 28- ده راه برای پیشرفت در مهارت‌های تدریس
فصل 29- ده راه برای داشتن کلاسی شاد و باانگیزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)
نویسنده
مترجمفائقه شاه حسینی، زهرا سلیمیان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات363
زبانفارسی
شابک978-622-2620-12-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش زبان انگلیسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL)

برای دریافت کتاب طرح درس آموزش زبان انگلیسی (TEFL) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.