معرفی و دانلود کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر

عکس جلد کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر

کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر، راهنمایی جامع و کاربردی برای طراحان محصول، مدیران و کارآفرینانی است که به دنبال خلق محصولاتی نوآورانه و ماندگار هستند. مصطفی ناصحی، نویسنده‌ی کتاب، چارچوبی منسجم و گام‌به‌گام برای طراحی محصولات موفق در دنیای پویای امروزی مشخص کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با جدیدترین شیوه‌های طراحی محصولات با رویکردی آینده‌نگر آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر

کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر، جدیدترین روش‌های ساختِ محصولات درجه‌یک و نوآورانه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. مصطفی ناصحی، نویسنده‌ی کتاب، روش‌‌های کارآمدی را برای طراحی انواع محصولات از لیوان گرفته تا کیف‌دستی، لباس، گوشی همراه، لپ‌تاپ، نرم‌افزار‌های کاربردیِ رایانه و گوشی‌های هوشمند، پیش روی علاقه‌مندان به طراحی محصول قرار داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر در جریان فرایند طراحی یک محصول قرار می‌گیرید. این فرایند از شناسایی فرصت‌ها آغاز می‌شود و تا تولید و ارزیابی ایده‌ها، طراحی مفهومی، طراحی نمونه‌ی اولیه، بهبود و توسعه‌ی محصول ادامه پیدا می‌کند. مراحلی که به آن اشاره کردیم، در فصل‌های مختلف این کتاب توضیح داده شده است. ایده‌یابی، نخستین رویکردی است که برای طراحی محصول باید در نظر بگیرید. منظور از ایده‌یابی، فرایندی خلاقانه جهت کشف و خلق ایده‌های جدید برای حل مشکلات و نیازهای مشتریان است. این فرایند شامل مراحل مختلفی مانند درک عمیق نیازها و خواسته‌های مشتریان، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات، ایده‌پردازی، نمونه‌سازی و آزمایش ایده‌ها و انتخاب بهترین ایده برای توسعه‌ی محصولِ نهایی می‌شود. ایده‌‌ای که برای طراحی محصول در نظر می‌گیرید، در کنار برآوردن نیازهای مشتری، باید برتری‌های بیشتری نسبت به سایر محصولات هم‌رده در بازار داشته باشد.

در ادامه‌ی کتاب طراحی محصولات موفق، با روش‌های ارزیابی ایده‌ها آشنا می‌شوید. برای سنجش ایده‌ها، باید سناریوهای مختلفی تولید کنید. مصطفی ناصحی، خواننده را با اهمیت طراحی مفهومی آشنا می‌‌کند. به گفته‌ی نویسنده، طراحی مفهومی مرحله‌ای کلیدی در فرایند طراحی محصول است. در این فرایند، ایده‌های اولیه‌‌ی ساخت محصول به صورت بصری و گرافیکی ترسیم و ارائه می‌شوند. طراحی مفهومی برای تداعیِ درکی عمیق‌تر و واضح‌تر از محصول نهایی به سازندگان محصول کمک می‌کند. سازنده‌‌های محصول، پس از بررسی دقیق طرحِ مفهومی‌، بهترین راه‌حل‌ها را برای طراحی محصول نهایی انتخاب می‌کنند. طراحی مفهومی با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. نویسنده، پس از آشنا کردن مخاطبان با طراحی مفهومی، روش‌های طراحی نمونه‌ی اولیه را مطرح کرده است. برای این طراحی باید مشخصات کلیدیِ محصول را در نظر بگیرید و رنگ و ارگونومیِ آن را مشخص کنید. ارزیابی و بهبود محصول، یکی دیگر از نکته‌های طراحی محصولات به‌حساب می‌آید. روش‌های دریافت بازخورد از محصولِ طراحی شده و ارزیابی و بهبود این محصول را در ادامه‌ی کتاب طراحی محصولات موفق آموزش می‌بینید. آموزش‌های این کتاب با توضیح روش‌های توسعه‌ی محصول به پایان می‌رسد. در انتهای این اثر نیز خلاصه‌ای از تمامی فصل‌ها قرار داده شده تا در مطالعه‌های بعدی، دسترسی سریع‌تری به نکته‌های کتاب طراحی محصولات موفق داشته باشید. مفاهیم کتاب در کنار متن، با نمودار، جدول و فلوچارت توضیح داده شده تا درک کاملی از مراحل طراحی محصولات موفق در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان محصول، مخاطب‌های اصلی کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران، کارآفرینان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های طراحی صنعتی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر می‌خوانیم

در طراحی محصول، از نگاه مفهومی شروع کنید و سپس به نگاه فنی بپردازید. در نگاه مفهومی، زیربنای فکری طراح «چرایی» محصول است. بر نیاز اصلی کاربر متمرکز شوید. خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید در هنگام استفاده از محصول، چه حس و حالی خواهد داشت. محصول را در دل یک سیستم بزرگتر ببینید. کلیت محصول را در نظر داشته باشید.

در نگاه فنی، به جزئیات دقت کنید: روش ساخت، مواد لازم برای ساخت یک قطعه از محصول، اندازه بخش‌های مختلف، کارکرد هر بخش و سایر ویژگی‌های فنی. شروع از نگاه کلی و سپس تمرکز بر جزئیات تضمین می‌کند، که تمام اجزای محصول در خدمت هدف کلی یعنی دادن تجربه‌ی خوشایند به کاربر باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ایده‌یابی
فصل دوم: ارزیابی ایده‌ها
فصل سوم: طراحی مفهومی
فصل چهارم: طراحی نمونه‌ی اولیه
فصل پنجم: ارزیابی و بهبود محصول
فصل ششم: توسعه‌ی محصول
خلاصه‌ی مطالب کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-218-520-6
موضوع کتابکتاب‌های مشتری مداری، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر

برای دریافت کتاب طراحی محصولات موفق با رویکردی آینده نگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.