معرفی و دانلود کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان

عکس جلد کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان

جیووانی سیواردی، نقاش، طراح، مجسمه‌ساز و معلم هنر ایتالیایی معاصر و نویسنده‌ی به‌نام آثار آموزش هنر طراحی و نقاشی است که این بار در کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان منبع آموزشی باارزش و آموزنده‌ای سرشار از تمرین‌ها، نکته‌های جزئی، تجربیات مفید و منابع الهام بیشمار در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او در این کتاب به اهمیت تمایز میان تکنیک‌ها، ابزارها و رویکردهای طراحی در رابطه با چهره‌ی کودکان اشاره می‌کند و به آموزش و معرفی قدم به قدم این تکنیک‌ها و تشریح نکات اساسی در این زمینه مشغول می‌شود.

درباره‌ی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان

جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) در مقدمه‌ی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان (Drawing Using Grids: Portraits of Babies & Children) به این نکته اشاره می‌کند که کودکان، به دلیل حالت چهره‌ی دوست‌داشتنی و ویژگی‌های خاص ظاهری‌شان، از ابتدای تاریخ هنر توجه خاص هنرمندان را، به خصوص در زمینه‌ی طراحی و عکاسی به خود جلب کرده‌اند. او در ادامه بیان می‌کند که با توجه به تاریخ هنر شرقی و غربی و به خصوص نحوه‌ی طراحی چهره‌ی کودکان در تابلوهای نقاشی، متوجه تغییر و تحولات به‌سزایی در گذر زمان می‌شویم و این پیشرفت‌ها را مدیون توجه هنرمندان به مسائلی مانند آناتومی سر و بدن کودکان و ویژگی‌های شناختی و رفتاری آن‌ها در سنین مختلف می‌داند. به زعم سیواردی در طراحی چهره‌ی کودکان نمی‌توان تنها به مهارت‌ها و تکنیک‌های استفاده شده در طراحی چهره‌ی بزرگسالان اتکا کرد. سیواردی در این جلد کتاب تلاش کرده اطلاعات و نکات تاثیرگذار در زمینه‌‌های مشاهده، ارزیابی، آناتومی، ویژگی‌های نژادی و تاثیر آن در طراحی پرتره، ساختار سر و بدن کودکان و نکات روانشناختی لازم را در کنار تکنیک‌های طراحی و نقاشی به خوانندگان آموزش بدهد.

او در مجموعه‌ی هنر طراحی حاصل سال‌ها تجربه و علم خود را در قالب مجموعه کتاب‌های آموزش طراحی و نقاشی در اختیار هنرمندان علاقه‌مند سراسر جهان گذاشته و هر جلد را به آموزش سوژه‌ی خاصی مانند طراحی طبیعت، چهره، آناتومی بدن انسان و حیوانات اختصاص داده است. کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان از سری کتاب‌های این نویسنده به‌شمار می‌رود که با توجه ویژه به تکنیک‌ها و روش‌های طراحی چهره‌ی مخصوص کودکان، طراحی چهره و صورت کودکان را به صورت عملی و قدم به قدم به هنرجویان آموزش می‌دهد.

سیواردی در کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان در اولین مرحله به توضیح تعدادی ملاحظات عملی درباره‌ی کار با سوژه‌ی کودک، مانند نحوه‌ی رفتار با کودکان هنگام طراحی یا عکاسی از ایشان، روش‌های پیدا کردن سوژه‌ی مناسب، مشاهده و توجه به جزئیات ظاهری می‌پردازد و در ادامه مفاهیم آناتومی و تناسب در چهره و بدن کودکان در سنین مختلف را شرح می‌دهد. در بخش ریخت‌شناسی، با نکات اساسی در این زمینه، مانند حالت سر، مو و دیگر اجزای صورت کودکان آشنا می‌شویم. در بخش بعدی کتاب چند ابزار و تکنیک‌های گرافیکی طراحی چهره‌ی نوزادان و کودکان به وسیله‌ی هر کدام از این ابزارها مورد بررسی قرار گرفته و نکات اساسی در رابطه با هر کدام معرفی شده است. در فصل گالری چهره‌ها، سیواردی با نشان دادن نمونه‌های متعددی از طراحی مطالعاتی چهره‌ی کودکانی از سنین مختلف، با مثال‌های متنوع به بررسی و معرفی نکات آموزشی به خواننده می‌پردازد. سیواردی آخرین بخش کتاب را به آموزش طراحی از روی عکس اختصاص داده و با تاکید بر این نکته که چهره‌ی کودکان همواره حالت‌های شدید و متغیری را نشان داده و بر خلاف سوژه‌ی بزرگسال، نمی‌توان در پروسه‌ی طراحی از مدل کودک انتظار عدم حرکت و ثبوت را داشت، استفاده از عکس‌ها در طراحی چهره‌ی کودکان را روش و راه حل ساده‌ای برای حل این مشکل می‌داند.

کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان با ترجمه‌ی سیده سمانه سیدی و به همت انتشارات برگ نگار در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان به تمام هنرجویان تازه‌کار و افراد علاقه‌مند به طراحی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان می‌خوانیم

ریخت‌شناسی

در سال‌های اولیه‌ی زندگی، سر یک کودک حداقل دارای چند ویژگی اساسی و معمول است: شکل گرد و ظرافت اجزاء فیزیکی. قبلاً برخی داده‌های ریخت‌شناسی در خصوص نسبت‌ها در صفحات قبل ذکر شده است: این ویژگی‌هارا باید در صورت امکان با دقت درمدل‌های جوان بررسی کرد. برای ارائه‌ی مؤثر سن و ظاهر کودک، طراحی چشم‌ها، بینی، لب‌ها و غیره در موقعیت دقیق و قرار دادن آن‌ها روی نیم‌رخ صحیح چانه و پیشانی بسیار مهم‌تر از توجه محض بر جزئیات است. صورت‌های ما در طی رشد بلندتر شده و شباهت بیشتری به صورت‌ یک بزرگسال پیدا می‌کند و نسبت‌های معمول کمی تمام کودکان در مراحل ابتدایی رشد را تغییر می‌دهند. گاهی بهتر است بر فرم‌های صورت تأکید شود (اما نه نسبت‌ها و بدون گرایش به سمت یک کاریکاتور) تا سن یا قیافه را به نحو بهتری متمایز کرد. فک و چانه رشد زیادی نکرده‌اند، بنابراین بخش پایینی صورت بسیار پایین است و تضادی قوی با پهنای پیشانی، پُری چانه‌هاو جلوآمدگی لب‌ها و گردن باریک ایجاد می‌کند.

پوست یک کودک بسیار باریک و نرم است و پوشش اندکی از مو دارد. پوست یک کودک در هنگام تولد کمرنگ‌تر از بزرگسالی است. درجات مختلف رنگدانه‌ها به تدریج در ماه‌های ابتدایی زندگی ظاهر می‌شوند؛ بسیاری از کودکان سفیدپوست (قفقازی‌ها) به ویژه سفیدپوستان دارای موهای طلایی یا قرمز اغلب نشانه‌های کوچک و کمی تیره‌تر روی پوست خود دارند (کک و مک) که باید آن‌ها را با احتیاط مقتضی و به نحوی بسیار خفیف رسم کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ملاحظات عملی
مفاهیم آناتومی و تناسب
ریخت‌شناسی
روش‌های طراحی
تکنیک‌های گرافیکی
گالری چهره‌ها
از آلبوم خانوادگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان
نویسنده
مترجمسمانه سیدی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-25-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان

برای دریافت کتاب طراحی از چهره‌ی نوزادان و کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.