معرفی و دانلود کتاب درک فرم و ساختار انسان

عکس جلد کتاب درک فرم و ساختار انسان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درک فرم و ساختار انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درک فرم و ساختار انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درک فرم و ساختار انسان

جیووانی سیواردی در کتاب درک فرم و ساختار انسان مهم‌ترین مباحث علم آناتومی (پیکرشناسی) را با طراحان در میان می‌گذارد. کتاب نامبرده ذیل مجموعه‌ی «هنر طراحی» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب درک فرم و ساختار انسان

ساختار بدن انسان، بسیار پیچیده و زیبا است. از این رو به تصویر کشیدن آن جز از طریق مطالعه‌ی اساسی آناتومی ممکن نیست. علم آناتومی وظیفه دارد پیچیدگی‌های پیکر انسان را برای طراحان ساده سازد تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل ممکن آن را به تصویر بکشند. بنابراین برای آن‌که یک طراح بتواند پیکر انسان را به تصویر بکشد، باید حتماً با علم آناتومی آشنا باشد. با مطالعه‌ی آناتومی، هنرمندان می‌توانند نسبت‌ها، اشکال و ساختارهای بدن انسان را دقیق‌تر درک کنند. از این روست که مطالعه‌ی آناتومی به امری حیاتی برای طراحان بدل شده است.

یکی از بهترین منابع برای مطالعه‌ی آناتومی، کتاب درک فرم و ساختار انسان (Art of Drawing: Understanding Human Form and Structure) نوشته‌ی جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) است. او در این کتاب به طور کامل قوانین پایه‌ی آناتومی را به طراحان آموزش می‌دهد. علاوه بر این، قوانینی از تناسب، نور و سایه، پرسپکتیو و چیزهایی شبیه به این‌ها وجود دارد که هرکسی که می‌خواهد طرح‌های واقعی بکشد، باید آن‌ها را بداند. جیووانی سیواردی در کتاب درک فرم و ساختار انسان به شکل کامل شما را با این امور آشنا می‌سازد.

در ابتدای کتاب نامبرده با تئوری آناتومی آشنا می‌شویم. پس از آن نویسنده به پایه‌های بدن انسان می‌پردازد و در ادامه، روش‌های طراحی پیکرشناختی را توضیح می‌دهد. پس از پیکرشناختی، نوبت به ریخت‌شناسی اندام‌های خارجی می‌پردازد. تناسب‌ها، ساختار کلی بدن و ساختار استخوان‌ها نیز در این کتاب توضیح داده می‌شوند. مفاصل و عضلات نیز در طراحی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در انتها، بد نیست به بهانه‌ی کتاب درک فرم و ساختار انسان چند خطی نیز درباره‌ی نویسنده بخوانیم. جیووانی سیواردی در تاریخ 22 جولای سال 1947 در میلان ایتالیا متولد شده. او تصویرگر، چهره‌پرداز و مجسمه‌ساز است و سال‌های بسیاری را صرف بررسی آناتومی برای هنرمندان کرده. او همچنین مدرس دوره‌های طراحی فیگوراتیو انسان است.

کتاب درک فرم و ساختار انسان را محمدعلی گلناری به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات برگ‌نگار آن را روانه‌ی بازار ساخته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنر طراحی

«هنر طراحی» (The Art of Drawing) نام یک مجموعه‌کتاب به قلم جیووانی سیواردی است. کتاب‌هایی که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، جملگی درباره‌ی آموزش طراحی هستند. کتاب‌های مجموعه‌ی هنر طراحی موضوعات گوناگونی -از طراحی از طبیعت بی‌جان تا طراحی از پیکر انسان- را در بر می‌گیرند. این مجموعه در ایران توسط انتشارات برگ‌نگار به انتشار رسیده است.

کتاب درک فرم و ساختار انسان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به هنر طراحی از مطالعه‌ی کتاب درک فرم و ساختار انسان لذت و بهره می‌برند. اگر می‌خواهید آناتومی بدن انسان را در طراحی خود اعمال کنید، از مطالعه‌ی این کتاب غافل نشوید.

در بخشی از کتاب درک فرم و ساختار انسان می‌خوانیم

دولاکروا (نقاش فرانسوی) می‌گوید بهتر است که هنرمند پیکرشناسی را فراگیرد و بعد آن را فراموش کند. گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد که این موضوع را اینجا مطرح کردم، اما تأییدی است بر اینکه مطالعۀ پیکرشناسی باید به‌عنوان یک ابزار در نظر گرفته شود و پایانی بر آن نیست. دانش عمیق‌تر پیکرشناسی نباید خودنمایی کند و به‌عنوان روش کار متبحرانه طراحی در نظر گرفته شود، بلکه باید در خدمت هنر و در پس‌زمینه حضور داشته باشد، آموخته شود برای دستیابی به سادگی، جریان زیبای طبیعی که نتایج را واقعی‌تر از آنچه که نشان می‌دهد می‌کند.

هنرمند برای نقاشی کردن مد‌ل‌های زندۀ برهنه به دانش پیکرشناسی نیاز دارد تا با آن بتواند بدن را درک و گونه‌ای قابل فهم از آن طراحی کند. مشاهدۀ یک مدل به ما این امکان را می‌دهد تا استخوان‌های پیکرشناختی زنده و ساختارهای عضلانی و همچنین روابط آن‌ها را در اشکال خارجی شناسایی کنیم و تشخیص دهیم، چه ثابت باشند و چه متحرک و بتوانیم تفاوت ساختارها در دو جنس (مرد و زن) در سنین و شخصیت‌های مختلف را طراحی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ملاحظات تئوری و عملی
پایه‌های بدن
روش‌های طراحی پیکرشناختی
ریخت‌شناسی: اندام‌های خارجی
تناسب‌ها
ساختار کلی بدن
ساختار استخوان
مفاصل
عضلات
خلاصۀ پیکرشناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درک فرم و ساختار انسان
نویسنده
مترجممحمدعلی گلناری
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-63-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درک فرم و ساختار انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درک فرم و ساختار انسان

برای دریافت کتاب درک فرم و ساختار انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.