معرفی و دانلود کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

عکس جلد کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت به قلم یوسف یزدانی، نویسنده‌ی جوان ایرانی، به نگارش درآمده و طی یک مصاحبه‌ی خیالی به گفت‌وگو با صادق هدایت نشسته است. نویسنده در این کتاب آثار و اندیشه‌های صادق هدایت را از زبان خود او می‌کاود و با صراحت زوایای جدیدی از شخصیت و زندگی او را آشکار می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

صادق هدایت نویسنده‌ی پرآوازه و پیشگام ایرانی و خالق کتاب بوف کور، یکی از مهم‌ترین آثار داستانی تاریخ ادبیات ایران، هرگز با هیچ نشریه‌ای به مصاحبه ننشسته است. می‌توان گفت که او بنیانگذار نوعی ادبیات داستانی مدرن در ایران است. پیرامون آثار و اندیشه‌های او تالیفات بسیاری تدوین شده، اما هرگز ذهنیت او به طور مستقیم آشکار نشده است. به راستی وقتی بوف کور را می‌نوشت و آن تصاویر کابوس‌وار را خلق می‌کرد، به چه می‌اندیشید؟ در دوران‌های مختلف زندگی‌اش چگونه فکر می‌کرد؟ یوسف یزدانی در کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت تلاش دارد شما را با ابعاد مختلف زندگی، عقاید و آثار صادق هدایت آشنا کند و دیدگاهی نو و متفاوت از این نویسنده‌ی بزرگ به دست دهد.

کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت بیش از نیم قرن پس از مرگ صادق هدایت به رشته‌ی تحریر در آمده است. یوسف یزدانی می‌گوید شکل‌گیری ایده‌ی کتاب به یک خواب باز می‌گردد؛ خوابی پر از تشویش و درباره‌ی دیدار او با صادق هدایت. او در خوابش گفت‌وگویی طولانی با صادق هدایت داشت، اما تقریبا هیچ کدام از آن سوال و جواب‌ها به یادش نماند. بنابراین تصمیم گرفت در بیداری یک گفت‌وگوی خیالی با او ترتیب ببیند. در قدم بعدی، دوباره تمامی آثار صادق هدایت، از آثار داستانی تا نامه‌ها و یادداشت‌هایش را مطالعه کرده و اسناد و مدارک بسیاری را بررسی نموده است. فارغ از این، او خود سال‌ها در میان آثار و آرا صادق هدایت مطالعه و کاوش داشته و نتیجه‌ی همه‌ی این کوشش‌ها را در اثر حاضر گردآوری کرده است. نویسنده پرسش‌هایی را که علاقه داشت از صادق هدایت بپرسد، در خیالش با او مطرح می‌کند و با تکیه بر درک خود از آثار و اندیشه‌های او، جواب‌های احتمالی‌اش را به سوالات می‌نویسد. نویسنده این پرسش‌ها را با صراحت تمام مطرح می‌کند و تلاش دارد پاسخ‌های هدایت نیز همچون شخصیت واقعی او بی‌پرده باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

صادق هدایت در سال 1281در شهر تهران متولد شد. پس از اینکه برای تحصیل به اروپا رفت، با ادبیات اروپا آشنایی بیشتری یافت و پس از آن کوشش کرد تحولاتی در فرم و محتوای ادبیات داستانی ایران به وجود آورد که در این زمینه موفق نیز بود. او در شرایط سیاسی و اجتماعی سختی قلم می‌زد؛ اوضاع و احوالی که روحیه‌ی حساس و جدی او را از تمام جهات سرخورده و ناامید می‌کرد. او تجلی این سرخوردگی را در فضای تاریک و بدبینانه‌ی آثارش منعکس کرده است. گفتنی است که با وجود تمام سرخوردگی‌ها دستی در فعالیت‌های سیاسی نیز داشت و این مسئله در کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت نیز از قلم نیفتاده است. این کتاب همچنین جهان‌بینی او به زندگی و مرگ و دیدگاه فلسفی‌اش را به انسان و جامعه‌ی انسانی آشکار می‌کند.

کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت را به کوشش نشر صوتی گیوا و با صدای حسین نصیری، نواب نصیری و پورنگ بهادر می‌شنوید.

کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران آثار صادق هدایت هستید و یا به ادبیات داستانی مدرن ایران علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت می‌شنویم

من نظریه‌پرداز نیستم. نویسنده‌ام و در نهایت روشنفکری گرفتار میان سیاهی‌های جامعه‌اش. ضمن اینکه نظریه‌پردازی هیچ فرقی با قطعیت صادر کردن ندارد، به خصوص در ان موارد. اما آنچه که مهم و تاثیرگذار و البته اساسی است، همان شعورمندی جامعه و دادن آگاهی به توده‌ی مردم است تا روش درست برخورد با هر موقعیت بحرانی را یاد بگیرند و هر یک پیامبر و روشنگر باشند، وگرنه فقط روشنفکری چاره‌ساز نیست. باید به مردم قدرت تحلیل اتفاقات روز و اساسی را آموخت. من به عنوان یک نویسنده و محقق فقط می‌توانم مشاهده‌گر خوبی باشم و این مشاهدات را به شکل دقیق و قابل قبول به دیگران و به جامعه‌ام ارائه دهم و در این آثار روشنگری کنم.

- یکی از دغدغه‌های مهم شما در آثارتان مبارزه با سنت‌ها و خرافات دست‌وپاگیر است. فکر می‌کنید به چه روشی و چطور می‌شود از یوغ این زنجیرها رهایی یافت؟

انسان موجود ناتوانی است با کوله‌بار سنگینی از میراث سا‌ل‌ها عادات، اخلاق و افکار اجدادش که همچون تارهای عنکبوت او را در خود زندانی و هضم کرده‌اند و رهایی از آن کار آسانی نیست و نمی‌تواند باشد. چرا که خرافات در عمق دل و فکر و روح این ملت ریشه دوانده و حتی گاه تبدیل شده به اعتقاد و ایمان مقدس. پس به راحتی نمی‌شود آن‌ها را از بین برد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
15 دقیقه
قسمت دوم
16 دقیقه
قسمت سوم
19 دقیقه
قسمت چهارم
14 دقیقه
قسمت پنجم
19 دقیقه
قسمت ششم
19 دقیقه
قسمت هفتم
20 دقیقه
قسمت هشتم
20 دقیقه
قسمت نهم
15 دقیقه
قسمت دهم
20 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت
نویسنده
راوینواب نصیری، حسین نصیری، پورنگ بهادر
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

برای دریافت کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.