معرفی و دانلود کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان: جایزه دادن به عادت‌های مثبت برای داشتن فرزندان موفق

عکس جلد کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان: جایزه دادن به عادت‌های مثبت برای داشتن فرزندان موفق
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان: جایزه دادن به عادت‌های مثبت برای داشتن فرزندان موفق

کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان نوشته‌ی ویل کرامپتون، راهنمایی برای والدین است تا از طریق سیستم پاداش و امتیازدهی، کودکی موفق و خوشحال تربیت کنند. این کتاب با ذکر مثال برای والدین توضیح داده که چطور می‌توانند با فرزندانشان به برقراری ارتباطی مؤثر دست یابند.

درباره‌ی کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان

ارتباط برقرار کردن با کودکی که درک محدودی از این جهان دارد، کار ساده‌ای نیست. ولی اگر شما در جایگاه والد این کودک باشید، وظیفه دارید تا به بهترین شکل او را درک و برای تربیت درست، با او ارتباط برقرار کنید. تربیت، اصلی‌ترین وظیفه‌ی هر والد و یکی از مهم‌ترین نیازهای هر کودکی است؛ این موضوع، اهمیت کسب دانش و تجربه در امر تربیت را برای والدین بالا می‌برد. یکی از منابعی که می‌تواند در این زمینه به والدین کمک کند، کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان (Rewarding Good Habits for Successful Kids: Pocarews; The Point Card Reward System) نوشته‌ی ویل کرامپتون (Will Crampton) است.

آموزش درباره‌ی مفاهیم مختلف زندگی به کودکان، مانند راه رفتن بر روی لبه‌ی تیغ است؛ از طرفی آن‌ها بابت سن کمشان، نیاز به راهنمایی و تعیین جهت برای ادامه‌ی مسیر زندگی دارند، از سوی دیگر پدر و مادر باید همواره این را به خاطر داشته باشند که نمی‌توانند خواسته‌های خودشان را به کودکان تحمیل کنند و از این انعطاف‌پذیری آن‌ها برای رسیدن به آرزوهای شخصی خودشان سوءاستفاده کنند. از یک‌سو باید توجه کرد که فهماندن برخی مسائل به کودکان نیاز به ابزارهایی چون تشویق و توجه دارد، و از سوی دیگر باید متوجه بود که افراط در تشویق و توجه می‌تواند به باج‌گیری منجر شود و کودک را نسبت به انجام هر کار مثبتی شرطی کند. ویل کرامپتون در کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان، به همین مسئله پرداخته تا نشان دهد که چطور می‌توان به نحوی از جایزه دادن استفاده کرد تا کودک بدون درگیر شدن با عادت باج‌گیری، عادات مثبت را در زندگی‌اش نهادینه کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان

یکی از مهم‌ترین مواردی که ویل کرامپتون در این کتاب صوتی به آن پرداخته این است که والدین باید یاد بگیرند با کودکانشان حرف بزنند. بچه‌ها نمی‌فهمند که چرا شما از آن‌ها توقع دارید همیشه باادب باشند. آن‌ها نمی‌دانند که چرا وقتی یک لیوان را می‌شکنند، شما ناراحت و خشمگین می‌شوید و درک نمی‌کنند که چرا هرشب قبل از خواب باید مسواک بزنند. انجام این کارها برای ما بزرگترها بدیهی است و گاهی فراموش می‌کنیم که بچه‌ها تازه به زندگی در این دنیا خو گرفته‌اند و چیز زیادی راجع‌به آن نمی‌دانند. ویل کرامپتون تأکید می‌کند که والدین باید عادت صحبت کردن را بین خود و کودکانشان رواج دهند و برای این کار از روش‌های خلاقانه استفاده کنند؛ مثلاً بچه‌ها عاشق این هستند که از پدر و مادرشان نامه دریافت کنند! گاهی می‌توانید برخی مسائل را از طریق نامه‌های کوتاه و مختصر توضیح داده و به دست آن‌ها برسانید.

این کتاب برای ایجاد عادات مثبت از یک سیستم امتیازدهی منحصربه‌فرد استفاده کرده که نویسنده نام آن را پوکارس (مخفف The Point Card Reward System) گذاشته است. این سیستم تنها به دادن امتیازات مثبت اکتفا نمی‌کند و طوری طراحی شده که بتواند بدون اعمال خشونت و یا ایجاد ابهام برای کودک، با کم کردن امتیاز او را از کاراهای بدی که مرتکب شده نیز باخبر کند.

کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان اثری از نشر صوتی شادن پژواک است. زهرا واشقانی فراهانی و فرزانه فائزی، به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این کتاب هستند.

کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمامی والدین، معلمان و مربیان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان: جایزه دادن به عادت‌های مثبت برای داشتن فرزندان موفق می‌شنویم

شما چطور؟ تو بچگی بهتر از بچه‌هاتون بودید؟ احتمالاً مثل همدیگه بودید و بعدش بهتر شدید و به جایی که الان هستید رسیدید. فقط به این دلیل که بچه‌ای در حال حاضر رفتار بد یا عادت بدی داره، به این معنی نیست که این بچه بده. فقط به این دلیل که بچه‌ای در حال حاضر رفتار بد یا عادت بدی داره، به این معنی نیست که رفتارش بهتر نمی‌شه. بچه‌تون واقعاً رفتارش بهتر خواهد شد. به بچه‌ها شک نکنید. به توانایی‌هاشون باور داشته باشید و برای رسیدن به هدفشون راهنماییشون کنید. به بچه‌ها انگ‌هایی نزنید که «تو مسئولیت‌پذیر نیستی» یا «تو واسه‌ی این کار یا اون کار عرضه نداری». اگه بچه‌ها کار اشتباهی انجام بدن موقتیه، به زودی با صبر و آماده‌سازی شما و سخت‌کوشی خودشون رفتارشون بهتر می‌شه و یاد می‌گیرن چطوری به خوبی از پس کار بربیان.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
فصل اول: موفقیت، ارتباط و سرگرمی اهداف ما هستند
28 دقیقه
فصل دوم: موفقیت نیاز به تلاش دارد
36 دقیقه
فصل سوم: پوکارس می‌تواند تلاش‌های بچه و والدین را متمرکز کند
18 دقیقه
فصل چهارم: جایزه دادن به رفتار مثبت با پوکارس
24 دقیقه
فصل پنجم: بچه‌ها با پوکارس عادت‌های مثبت را یاد می‌گیرند
7 دقیقه
فصل ششم: بچه‌ها با پوکارس می‌توانند به بیشتر خواسته‌هایشان برسند
20 دقیقه
فصل هفتم: بچه‌ها با پوکارس مسئولیت‌پذیری را یاد می‌گیرند
7 دقیقه
فصل هشتم: بچه‌ها هرچه که برای آینده نیاز دارند با پوکارس یاد می‌گیرند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان: جایزه دادن به عادت‌های مثبت برای داشتن فرزندان موفق
نویسنده
مترجمزهرا واشقانی فراهانی
راویفرزانه فائزی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان

برای دریافت کتاب صوتی پرورش عادت‌های خوب کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.