معرفی و دانلود کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

عکس جلد کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش اثری از کاترین اپلگیت، نویسنده‌ی نام‌آشنای کودکان و نوجوانان است. اپلگیت در این اثرِ برنده‌ی جایزه‌ی کتابِ کالیفرنیا، راوی داستانی فانتزی و خیال‌برانگیز در ستایشِ دوستی، عشق و خانواده است. او در این کتاب پرفروش از ماجراهای پسری گفته که برای حل مشکلات خانوادگی، از دوست خیالی خود، گربه‌ای به‌ نام کرنشا، کمک می‌گیرد و با یاری او، درس‌های بسیاری را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

جکسون و خانواده‌اش شرایط سختی را می‌گذرانند. پدرِ خانواده به دلیل بیماری دیگر قادر به کار کردن نیست و مادر نیز شغل آموزگاری‌اش را از دست داده است. خانواده برای پرداخت اجاره‌ی خانه، خرید غذا و برآوردنِ نیازهای اولیه هیچ پولی ندارد. اوضاع تا اندازه‌ای بحرانی است که مجبور شده‌اند وسایل‌شان را بفروشند و از دیگران پول قرض بگیرند. در نهایت تمام اعضای خانواده یعنی جکسون، خواهرش رابین، پدر و مادر و سگشان ناچار می‌شوند در یک مینی‌ون زندگی کنند. با وجود تلاشِ فراوان پدر و مادر برای مخفی نگه داشتنِ حقیقت، بچه‌ها از وضعیت نابه‌سامان خانواده باخبر شده‌اند.

در چنین شرایطی چه کاری از دست نوجوان برمی‌آید؟ آیا باید ناراحتی و غم و غصه‌ی خود را به زبان بیاورد یا کاری کند که قوی و سرحال به نظر بیاید، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ آیا باید با پدر و مادر خود صحبت کند یا از آن‌ها فاصله بگیرد و نشان بدهد که اوضاع و احوالش خوب است؟ آیا حال پدر خوب خواهد شد؛ والدینش به کار بازخواهند گشت و روزی اوضاع دوباره مثل سابق بهتر خواهد شد؟ کاترین اپلگیت (Katherine Alice Applegate) در کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش (Crenshaw) از شرایط چنین نوجوانی که می‌تواند داستانِ زندگیِ هزاران نوجوان دیگر نیز باشد، سخن گفته است. او در این کتاب راوی ماجراهایی از عشق و دوستی است و از طریق کرنشاو به مخاطب خود می‌آموزد که داشتن دوستان و همراهان صمیمی، حتی اگر خیالی باشند، حتی اگر یک گربه‌ی غول‌پیکرِ موج‌سوارِ آب‌گریز باشد نیز می‌تواند انسان را از گرداب مشکلات نجات دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

جکسونِ داستانِ ما چندان علاقه‌ای به خیال‌پردازی ندارد و خودش را از طرفدارانِ حقیقت می‌داند! او حالا وارد کلاس پنجم دبستان شده و فکر می‌کند برای این بازی‌های بچگانه خیلی بزرگ است! اما دشواری بیش‌ از اندازه‌ی شرایط باعث می‌شود که روزی دوست خیالی دوران کودکی‌اش را دوباره ببیند: گربه‌ای به نام کرنشا که بزرگ و سخنگو بود. کرنشا برگشته است تا او را از فکر و خیال درباره‌ی اوضاع بد خانواده‌اش محافظت کند. شاید پیش خودتان فکر کنید که از یک گربه‌ی عظیم‌الجثه‌ی موج‌سواری که حتی از آب خوشش هم نمی‌آید و تازه نامرئی هم هست، چه کاری برای جکسون و خانواده‌اش ساخته است؟ برای فهمیدنِ پاسخِ این پرسش‌ها شما را دعوت می‌کنیم تا کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش را که به همت نشر صوتی رمانو و در همکاری با انتشارات فانوس دانش، با ترجمه‌ی محبوبه جزی و خوانش مبینا چیت سازان در اختیار شما قرار گرفته است، بشنوید.

جوایز و افتخارات کتاب پاستیل‌های بنفش

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی یانگ هوژیر
  • کتاب برگزیده‌ی گودریدز در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی شارلوت هاک NCTE در سال 2016
  • اثر توصیه شده توسط Charlotte Huck Foundation در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی Bluebonnet تگزاس در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Keystone برای نوجوانان در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی Magnolia در سال 2018
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های Publishers Weekly

نکوداشت‌های کتاب پاستیل‌های بنفش

  • کتاب پاستیل‌های بنفش محل تلاقی تخیل و واقعیت است. (Publishers Weekly)
  • پاستیل‌های بنفش اثری هیجان‌انگیز و صادقانه است که به موضوعی دشوار پرداخته است. (School Library Journal)
  • کتاب پاستیل‌های بنفش اثری مختصر و مفید است که مخاطبان را در هر سن و سالی به صداقت و ارزش نهادن به خانواده و دوستان ترغیب می‌کند. (Booklist)
  • لحن کاترین اپلگیت در کتاب پاستیل‌های بنفش گرم، صمیمانه و البته طنزآلود است. (The Horn Book)

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش برای نوجوانان درس‌هایی عمیق و ماندگار درباره‌ی دوستی و عشق در بر دارد. شنیدنِ این کتاب صوتی را نه‌تنها به مخاطبان هدفِ آن یعنی نوجوانانِ داستان‌خوان، که به بزرگسالانی نیز که از روایاتی با این مضامین لذت می‌برند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش می‌شنویم

به‌نظرم بی‌خانمان‌شدن یک‌دفعه‌ای اتفاق نمی‌افته. مامان یک‌بار بهم گفت که مشکلات مالی زیرزیرکی میان سراغت. گفت مثل سرماخوردگی می‌مونه. اولش فقط یک‌کم گلوت می‌خاره، بعد سردرد می‌گیری. بعد ممکنه یک‌کمی سرفه کنی بعد یک‌دفعه می‌بینی که کوهی از دستمال‌کاغذی کنار تختت ریخته و از شدت سرفه انگار ریه‌هات داره بالا میاد. شاید یه‌شبه بی‌خانمان نشدیم اما از شواهد این‌طور برمی‌اومد. کلاس اولم داشت تموم می‌شد. بابام مریض شده بود و مامانم کارش رو که معلمی بود از دست داده بود و ناگهان ما دیگه توی یک خونه‌ی خوب زندگی نمی‌کردیم که یک تاب توی حیاط خلوتش داشت. حداقل من این‌جوری یادمه اما همون‌طور که قبلاً گفتم حافظه چیز عجیبیه. انگار اون‌موقع با خودم فکر کرده بودم: «وای! دلم برای خونه و محله و دوستام و زندگیم تنگ می‌شه.» اما تنها چیزی که یادمه این بود که فکر می‌کردم زندگی تو مینی‌ون چقدر جالب می‌شه. درست بعد از اینکه کلاس اولم تموم شد، از خونه رفتیم. نه اطلاعیه‌ی بزرگی وجود داشت نه جشن خداحافظی. ما دقیقاً همون‌طوری رفتیم که آخر سال تحصیلی‌ هم میز و نیمکت رو رها می‌کنیم. تمیزش می‌کنید اما اگر چند تا مداد و یک برگه املای قدیمی رو جا بگذارید، زیاد نگرانش نمی‌شید. می‌دونید بچه‌ای که پاییز سال دیگه سر میز شما می‌شینه، از همه‌چیز مراقبت می‌کنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
5 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
1 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
10 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
3 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
3 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
2 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
7 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
4 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت دهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت یازدهم
2 دقیقه
بخش اول - قسمت دوازدهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت سیزدهم
6 دقیقه
بخش اول - قسمت چهاردهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت پانزدهم
6 دقیقه
بخش اول - قسمت شانزدهم
5 دقیقه
بخش اول - قسمت هفدهم
9 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
10 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
13 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
9 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
11 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
27 دقیقه
بخش سوم -قسمت دوم
6 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم
6 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم
16 دقیقه
بخش سوم - قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پاستیل‌های بنفش
نویسنده
مترجممحبوبه جزی
راویمبینا چیت سازان
ناشر چاپیانتشارات فانوس دانش
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۰۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

حسین
۱۴۰۳/۲/۱۳
سلام به نظرم این کتاب، کتابی عالی در وصف زندگی کودکان و دوستان خیالیشان استاین کتاب برای گروه سنی نوجوان است ولی میتواند یک کتاب برای بزرگسالان و پدرها و مادران هم باشد در طول داستان با کودکی همراه میشویم که زندگی دارای فراز و نشیبی را تجربه میکند و در مراحل پرفشار زندگی با دوست خیالی خود ‹کرنشا› و هم نشین میشود این کتاب از این جهت برای والدین خوب است که آنان را درباره دوست خیالی آگاه میکند میگوید که دوستان خیالی برای چه و چگونه به وجود می‌آیند و نباید از آنان ترسید چونکه خیلی از آدما از این دوستان خیالی داشتند همچین میگوید که کودکان شرایط زندگی را میفهمند و گاهی حتی بیش از یک بزرگسال درک میکنند نکته مثبتی که در طول داستان بود این بود که با وجود شرایط سختی که خانواده جکسون داشتند باز هم پدر و مادر جکسون سعی میکردند فضای گرم خانواده و شادی را تا حدی در آن حفظ کنند و سعی میکردند که با مثبت اندیشی به قضایا آن‌ها را باهم حل کنند در کل کتاب روان و خوبی بود که شنونده را با خودش همراه میکرد.
م مسعودی
۱۴۰۳/۲/۱۰
بسیار زیبا و ظریف نکات تربیتی مثبت را در قالب روایت از زبان پسر نوجوانی روایت کرده بود.
نخست تشکر می‌کنم از ترجمه بسیار روان و بازخوانی ماهرانه داستان که لذت شنیدن را دوچندان کرده بود.
و اما بعد: ظاهراً داستان روایت گفتگوی پسر نوجوان با دوست خیالی‌اش بود که در اینجا گربه‌ای بود سخنگو که از تا و
دوران طفولیت سالهای بعد هر زمان که مشکل روحی عاطفی برای قهرمان داستان پیش می‌آمد ظاهر می‌شد و ضمن دلداری دادن راهنمایی‌اش هم می‌کرد به پذیرش و بیان حقیقت و دوری از خطا اما آنچه که بر جذابیت داستان می‌افزود رفتار مهربان و مسئولانه پسر با خواهر کوچکتر؛ پدر و مادر با یکدیگر و نیز با فرزندان؛ همسایگان و اطرافیان و کلیه کسانی که در مراکز مختلف (خرید. مدرسه. فروشگاه. پارکینگ مخصوص کمپ. چهارراه در خیابان و....) و جای‌جایِ داستان لذت همراهی و همدلی را در جان خواننده می‌نشاند و ترویج بسیار ماهرانه و زیبای اخلاق نیکو در قالب داستان بود و البته هرکز غلو نکرده بود و واقعیات موجود در اجتماع را هم چه تلخ و چه شیرین بیان کرده بود.
همه این نکات در کنار موضوع اصلی که خیال‌پردازی و داشتن یک محرم اسرار به صورت یک دوست خیالی که برای هر فردی به شکل خاصی وجود دارد موجب می‌شد شما ساعاتی خوش از شنیدن این کتاب صوتی داشته باشید و با خود پیمان ببندید در آموزش و بکارگیری نکات مثبت داستان.
ممنون از انتخاب مثل همیشه عالی مسئولان کتابراه در ارائه کتاب‌های رایگان و کمک به ارتقا فرهنگ عمومی جامعه. پرتوان باشید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۳/۱۵
کاترین اپلگیت در کتاب صوتی پاستیلهای بنفش درس و حکمت را از نگاه کودکان به بزرگسالان می‌آموزاند و این غیرمستقیم گویی نویسنده، دیالوگهای کتاب را موثر و موفق می‌کند. کتاب صوتی پاستیلهای بنفش این روزا ترند شده است و برای افراد در حال رشد می‌تواند آموزشی سرگرم کننده داشته باشد. اپلگیت خواننده را به وا کاری نمی‌دارد. او فقط آگاهی می‌دهد و خواننده را در تصمیم گیری آزاد می‌گذارد.
دیالوگ‌های هوشمندانه‌ای که از زبان کودک امروزی بیان می‌شود قوی است و برای مخاطب معاصر قابل لمس است. بیان راز و حقیقت زندگی از زبان کاراکتر کودک داستان، نگاهی بهتر به بینش مخاطب ارائه می‌دهد و کتاب پاستیلهای بنفش باهیجان و سحرآمیز آن را قلم زده است. تخیل و هیجان انگیز بودن داستان فکر شده است و احساس خوبی برای روایت‌گری داستان به خواننده می‌دهد و حس شاکربودن برای من نیز به همراه داشت. اینکه از نگاه کودکان در خانواده، مسائل را ببینیم، هوشیاری و دقت نویسنده را به راحتی بیان می‌کند و در نظر گرفتن اعًای خانواده برای تصمیم گیری‌های حتی کوچک نیز مهم است. کاترین اپلگیت با کتابش به اهمیت خانواده و کودکان خانواده تاکید دارد. سپاس از کتابراه
maniya
۱۴۰۳/۲/۳۰
داستان در مورد پسر ۱۱ ساله‌ای به نام جکسون بود که با پدر و مادر خواهر ۵ ساله‌اش رابین در شهری زندگی می‌کردند آن‌ها یک خرگوش به نام آرتا داشتند. در واقع اوپسری باهوش و عاقل بود او حیوانات را بسیار دوست می‌داشت و در مورد آن‌ها تحقیق می‌کرد به خصوص خفاش‌ها؛ او دوست داشت که در آینده دانشمند شود و در او مورد خفاش‌ها اطلاعات بیشتری کسب کند. پسر خیال پردرداز نبود و دوست داشت حقیقت را بداند همچنین می‌گفت که دانشمندان حقیقت را می‌گویند. پدر مادر او همیشه جنبه مثبت زندگی را می‌دیدند ولی او اینگونه نبود، پدر مادر اون مشکل مالی داشتند در واقع آن‌ها از پس رهن خانه‌شان بر نمی‌آمدند و وسایل خانه‌شان را حراج کرده بودنداما چیزی به جکسون رابین نمی‌گفتند و تظاهر به خوشبختی می‌کردند جکسون عصبانی بود و پچ پچ‌های آنان را می‌دید او از اینکه او را بچه می‌دانستند ناراحت بود دوست داشت که در مورد مشکلات با او صحبت کند او تحمل شنیدن حقیقت را داشت جکسون یک دوست خیالی به نام کرنشا داشت اویک گربه سیاه و بزرگ بود آخرین باری که کرنشا را دید اول ابتدایی بود در گذشته در مینیوند زندگی می‌کردند و وضعشان خوب نبودوحال کرنشاه برگشته تا به او کمک کند همکلاسی جکسون ماریسا نیز در گذشته یک دوست خیالی داشت و جکسون را درک می‌کرد سرانجام جکسون به کمک کرنشا به پدر و مادرش گفت که از این همه پنهانکاری به ستوه آمده پدر و مادرش متوجه اشتباه خود شدند تصمیم گرفتند که در مورد مشکلات با او صحبت کنند او دیگر بزرگ شده بود و حق داشت بداند او مسائل را درک می‌کرد.
عرفان
۱۴۰۳/۲/۲۶
کتاب خوبی بود خیلی ساده زندگی یه خانواده‌ای رو توصیف می‌کرد که دچار یک شرایط سخت شده بودن و در این بین نمی‌خواستن بچه‌های خانواده از موضوع بویی ببرن برای همین سعی داشتن که موضوع رو بی اهمیت و حل شده جلوه بدن. در این بین بچه بزرگ خانواده یا همون پسر داستان ما با بچه‌های دیگه فرق داشت اون یه دوست اما خیالی داشت با این شرایط نیز دوست داشت که واقعیت رو ببینه و بشنوه اون ذهنی بالغ تر از اون چیزی که بود و سنی که توش بود داشت. توی اون شرایط به جای اینکه مانند بچه‌های معمولی گله و شکایت کنه از وضعیت طوری رفتار می‌کرد که حامی و کمک کننده والدینش باشه که شرمنده نباشن ولی با این حال طوری با اون رفتار میشد که دوست نداشت والدینش جوری رفتار می‌کردن که جک بچه‌س ولی برخلاف اون چیزی که فکر می‌کردن ذهن بالغی داشت. و در نهایت هم جک تونست به خانوادش ثابت کنه که می‌تونه پابه پای اونا تا حل مشکل همراهی کنه ولی به شرط اینکه دست از پنهان کردن حقیقت بردارن و با چیزی که واقعن روبه‌رو هستن و اتفاق میفته رو با اونها درمیون بزارن.
در آخر ناگفته نماند که گوینده کتاب صد التبه گوش دادن به کتاب رو دلنشین کرده بود
Mahboubeh
۱۴۰۳/۲/۲۵
اول از نوشتن نظرم، از کتابراه ممنونم برای انتشار این کتاب. چون برای من به عنوان یک مادر که اتفاقا فرزندم ۱۱ سالشه و هم سن پسرک داستان هست، خیلی کمک کننده و آموزنده بود.
مرسی کتابراه و ممنون برای ترجمه و خوانش خوب.
به نظرم اگر میخواین کتابی روانشناختی گوش بدین که اتفاقا در ژانر فانتزی و تخیلی با
باشه، این کتاب خوبیه. ضمن اینکه سرگرم کننده هست، ورود به دنیای کودکان، از دغدغه هاشون باخبر میشیم.
نویسنده میخواد این نکته رو به ما گوشزد کنه که هرچقدر تلاش کنید تا شرایط بد زندگی رو بچه‌ها متوجه نشن، باز اونها اونقدر باهوش هستند و درک عمیقی دارند که می‌فهمن جریان از چه قراره و چی به چیه!
میخواد به ما بگه بهتره برای داشتن فرزندانی قوی در شرایط سخت، ما والدین رفتارمون با هم خوب باشه. درگیری ایجاد نکنیم. حتی توشرایط سخت مالی و... به هم محبت کنیم. چون‌بچه‌ها همه چیز رو درک میکنن
میخواد بگه از رفتار ما بچه‌ها الگو می‌گیرند و نتیجش میشه محبتی که به خواهر یا برادرشون میکنن.
اینکه دوست خیالی بچه‌ها چیزی ترسناک یا مضحک نیست. و در شرایط روحی یا جسمی نه چندان نرمال ممکنه بیشتر ظاهر بشه و بهتره درک کنیم‌این موضوع رو و تا جایی که به جسم و روح بچه‌ها آسیب نمیزنه، سخت نگیریم بهشون تا یه جورایی بتونن خودشون رو تخلیه روانی کنن، درددل کنن، بازی کنن و هر رفتار دیگه‌ای که با نمیتونن انجام بدن.
برای من خوب بود و پسندیدم.
بازم ممنون از کتابراه دوست داشتنی
هنری جود
۱۴۰۳/۲/۱۱
کتاب جالبی بود. من از چند سال پیش که اسم این کتاب رو شنیده بودم دوست داشتم که بخونمش و بالاخره فرصت شد تا کتاب رو بخونم و کلّی لذت بردم. من برعکس همه که کتابهای صوتی رو دوست دارند اصلا کتاب صوتی دوست ندارم. چون وسطش حواسم پرت میشه باید کتاب رو خودم بخونم تا بفهمم چی به چیه. و اینکه بهتر بود دونفر و این کتاب رو میخوندن یا صداپیشه برای شخصیت‌های مختلف یکم صداش رو عوض می‌کرد چون فقط یک نفر میخوند من گاهی وقتا نمی‌تونستم شخصیتی که صحبت میکنه رو تشخیص بدم. کلا کتابهای صوتی خیلی مشکل زیادی برای شنونده ایجاد میکنن. نمیدونم نظر همه مثل منه یا نه. فقط نمی‌دونم چرا خانواده جکسون انقدر بی پول بودند در حالیکه مادر پدرش اون همه شغل داشتن و تازه نوازندگی هم بلد بودند. شخصیت ماریسول دوست داشتنی بود. خود کتاب و نویسنده ایرادی نداشتن عالی بود یعنی! توصیه میشه که شما هم بخونین.
نسیم افتخار
۱۴۰۳/۳/۲۷
سلام به دوستان کتاب خونم ۸سالگی سن مهمی در دوره زندگی انسان هست، سنی که کم کم از کودکی فاصله می گیره و می تونه با دنیای بزرگسالی آشنا بشه (البته نه به شکل کامل) دراین دوره کودک متوجه مسائل و موضوعات پیرامونش میشه و درواقع شخصیت آدمها ازاین دوره شکل می گیره. آدمها در مواجهه بااندوه و سختی های زندگی راهی رو درپیش می گیرن، و دراینجا شخصیت داستان برای فرار از اندوه یک دوست خیالی رو خودش خلق می کنه، دوستی که همیشه همراهشه و بی هیچ قضاوتی به حرفهاش گوش میده. معمولا افراد درونگرا تمایل زیادی به داشتن دوست خیالی دارن. جکسون باحرف زدن با دوست خیالیش کرنشا، کم کم می تونه خودش رو با زندگی و واقعیتهاش تطبیق بده و از طرفی هم امیدواره که بالاخره یه روز همه چی عوض میشه در کل می تونم بگم کتاب کوتاه و پرباری بود که مخاطبش فقط کودک و نوجوان نیست ممنون ازکتابراه عزیز🌸
کیمیا
۱۴۰۳/۳/۵
برای بچه‌های ۷تا ۱۲ سال خوبه ماجرای قمنگیز وتلخی داشت ولی میشه ازش درس گرفت و منطقی بودن را یاد گرفت بنظرم شخصیت داستان جای ایفای نقش بیشتر رو داشت و اینکه به‌عنوان یه بچه سعی می‌کرد کاملا منطقی و بیشتر از سنش درک کنه و با مشکلات زندگی کنار بیاد‌ای کاش مطالب کتاب مهیج تر و جذاب تر بود تا مخاطب به و بیشتر شنیدن ادامه داستان جذب می‌کرد تا اینکه بزار ببینم آخرش چی میشه داستان جذاب دوست داری داستان آدامه داشته باشه آخرش برات مهم نیس و با ماجرا همراه میشی و متع سفانه این شوق به همراهی رو در کودک ایجاد نکرد برادر ۸ ساله من بعد شنیدن دو پارت خوابش برد عکس جلدش خیلی قشنگ و جذاب تر از خود مطالب کتاب بود من بیشتر به خاطر جلد کتاب انتخابش کردم
در کل بد نبود ولی اون توقعی که ازش داشتم هم برآورده نکرد
در کل خوب بود
ممنون از کتاب راه عزیز. ♡.
رومینا
۱۴۰۳/۲/۱۰
بنظرم این کتاب برای مطالعه روانشناسی کودکان خیلی مناسبه، با نگارشی ساده و داستان نویسی کودکانه نوشته شده، اما بسیار عمیق به مشکل استرس در کودکان و نحوه مبارزه انها با مشکلات محیط و خانواده، داشتن دوستان خیالی پرداخته شده است. از زبان کودکی که بیشتر از سنش درک میکنه داستان روایت میشه و میخواد بگه به کودکان باید واقعیت رو گفت چون اونها هم میتوانن تشخیص بدهند مشکلاتی وجود داره اخر کتاب یطورایی نویسنده میگه ما همه دوستان خیالی داریم یا داشتیم فراموش کردیم. بنظرم به پدر مادرهایی که کودکشان دوست خیالی داره میتونه کمک کنه تا بتوانن درک کنن چرا فرزندشون با خودش یا کسی حرف میزنه! و اینکه اگه واقعیت هارو در میان بزارن احتمال خیلی زیادی وجود داره بچه‌ها ترد شدن از مسائل رو تجربه نکنن و بتوانن بهتر با مشکلات پیرامون و خانواده کنار بیان
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۳/۳/۶
دوست خیالی، آنچه بیشتر آدم‌ها در دوران کودکی تجربه می‌کنند و در این کتاب هم داستان پسری را دنبال می‌کنیم که به دلیل حاد شدن شرایط مالی خانواده‌اش دوباره به دوست خیالی دوران کودکی خود پناه می‌برد. در سراسر قصه جکسون تلاش دارد واقع بین باشد ولی رویای کرنشاو او را رها نمی‌کند و در نهایت درمیابد برای و تحمل شرایط سخت زندگی می‌تواند از خیال کمک بگیرد. این داستان در ستایش خیال است گریزی است به دوران کودکی و اینکه به پدر و مادرها یادآوری می‌کند که کودکان بیش از آنچه آن‌ها گمان می‌کنند می‌فهمند.
روایت اثر زیاد دلچسب نبود. صدای گوینده در جایگاه جکسون خوب بود ولی برای سایر شخصیت‌ها هم تقریبا از همان صدا بهره می‌برد به گونه‌ای در بخش گفتگو‌ها شخصیت‌ها با هم قاطی می‌شدند.
با سپاس از کتابراه.
Zohreh Rakh
۱۴۰۳/۳/۵
کتاب خوبی بود به خصوص که ما رو میبرد به دنیای کودکانه. این جمله رو در کتاب خیلی دوست داشتم: "همیشه یه چیز منطقی وجود داره" و واقعا هم همینطوره برای هر چیزی دلیلی وجود داره. کودکان در ذهن خود دوست‌های خیالی پرورش می‌دن که از عهده‌ی اضطراب ناشی از اولین تجربه‌ها بر بیان که این طبیعیه. همچنین اونها با کمک این دوستان خیالی می‌تونن مهارت‌های اجتماعی خودشون رو تمرین کنن. پدر و مادر نباید نگران باشن و باید علاقه به دوست خیالی نشون بدن و در عین حال زندگی واقعی رو جذاب کنن تا کودک کم کم دوست خیالی رو فراموش کنه، چون تو کتاب گفته شده دوست خیالی زمان اضطراب بچه‌ها و توی سن حدود شش هفت سالگی شکل میگیره.
ممنون از گوینده کتاب و تیم کتابراه
مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۲/۶
داستان در مورد پسریه که دوست خیالی داره، به نظرم این داستان بیشتر به درد پدرو مادر بچه‌ها میخوره تا خود بچه‌ها، به علت اینکه بدونن چرا بچه‌ها دچار دوست خیالی میشن و در عین اینکه از این موضوع وحشت نکنن، دنبال راه حل باشن. اینکه بچه‌ها شرایط خانواده بد را می‌فهمند و حرف نزدن در موردش بیشتر به بچه‌ها آسیب می‌زنه شاید از این جهت برای بچه‌ها هم مفید باشه که بدونن خیلی هم عجیب نیست که دوست خیالی دارن. اما باید متوجه باشند که چی خیالیه و چی واقعیت و بهترین کار اینه که احساسات خودشون رو با پدر و مادرشون در میان بگذارن. به نظرم، هم ترجمه و هم صدای راوی مناسب بود. در کل کتاب خوبیه و اون رو بیشتر از بچه‌ها به پدر و مادرها توصیه میکنم که گوش کنن
F-E
۱۴۰۳/۲/۲۱
کتاب خیلی خوبی بود. من از چند وقت پیش در مدرسه تعریف کتاب رو زیاد شنیدم. اگر از داستان‌های خیالی خوشتون میاد پیشنهاد میکنم کتابش رو بخونید. کتاب گفتگوی خیالی پسر و گربه را روایت میکند و خیلی خوبه که نوجوانان و کودکان این کتاب رو بخونن و بزرگترها هم با خوندن این کتاب میتونن از مشکلاتی که برای در پیش فرزندانشان هیاهوی زندگی میاد جلوگیری کنن تا فرزند دچار گوشه گیری نشود و اینکه کتاب صوتی باشه خیلی خوبه البته نه همه کتاب‌ها گاهی وقت‌ها دوست داری کتاب رو ورق بزنی و در دستت بگیری اما خوب کتاب‌های صوتی این مزیت رو دارن که شما در مواقعی مثل در ماشین، هنگام ظرف شستن و... میتونی ازشون استفاده کنی و از وقت خودت استفاده مفیدتری ببری.
M R
۱۴۰۳/۲/۱۱
کتاب پاستیلهای بنفش، برخلاف ظاهرش که شبیه کتاب کودکان و نوجوانان هست به نظرمن درسهای عمیق و جدی برای بزرگسالان داره. این کتاب از زبان پسربچه درونگرایی و دوست دار علم و واقعیتی روایت میشه که در بحرانهای عمیق مالی خونوادگی سعی میکنه خوددار باشه و همه چیز رو با منطق خودش هضم کنه و باهاش کنار بیاد. این اونقدر کار رو انجام میده تا استرس و فشار روحی باعث میشه گربه‌ای رو به عنوان دوست خیالی ش ببینه که باهاش حرف میزنه و اون رو با خودش و نقطه ضعف‌های شخصیتیش روبرو میکنه و کمکش میکنه بتونه احساساتش رو ببینه و بیان کنه. ایده کتاب بسیار جالب و نو بود و پیشنهاد میکنم بخونیدش. خوانش کتاب هم بد نبود.
مشاهده همه نظرات 225

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش

برای دریافت کتاب صوتی پاستیل‌های بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.