معرفی و دانلود کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان

عکس جلد کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان
قیمت:
۷۱,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان

سیما زاده محمودی در کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)، تجربه‌ی 30 سال تدریس به عنوان معلم مدرسه را در اختیار مخاطبان جوان این حوزه قرار می‌دهد و با ارائه‌ی 120 نکته‌ی کلیدی، به آن‌ها کمک می‌کند تا در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان موثرتر عمل کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)

آموزش و پرورش کودکان در هر جامعه‌ای از مهم‌ترین ارکان آن به شمار می‌رود و معلمان به عنوان هسته‌ی اصلی این حوزه، از اهمیت بالایی برخوردارند. معلم بعد از پدر و مادر، اصلی‌ترین راهنما و الگوی کودک است و اینکه معلمان خود از سلامت روحی و روانی و سواد، نه تنها در حوزه‌ی آموزشی‌شان، بلکه در همه‌ی وجوه ارتباط انسانی با یک کودک و یا نوجوان بهره‌مند باشند، یک ضرورت و الزام است. چرا که کوچک‌ترین رفتارهای معلم می‌تواند تا آخر عمر در حافظه‌ی فرد ثبت شود و منشأ رفتارهای او در بزرگسالی باشد.

منکر این حقیقت نیستیم که برقراری ارتباط با چندده کودک کم‌سن‌وسال و یا نوجوانانی که در برهه‌ی بلوغ و تغییر در زندگیشان قرار دارند، کار ساده‌ای نیست. برای اینکه بتوانید به آن‌ها چیزی یاد بدهید، اول باید بتوانید اعتمادشان را جلب کنید تا شما را به چشم یک الگو و کسی که آن‌ها را درک می‌کند، ببینند. برای این کار باید مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی خاصی را در خود پرورش دهید که شاید در سال‌های ابتدایی تدریس خود چیزی از آن‌ها ندانید. به همین خاطر سیما زاده محمودی در کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)، تجربیات سی سال تدریسش را به شما عرضه کرده تا از این نکات مفید، بیشترین بهره را ببرید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)

چیزی که در ابتدای این کتاب تأکید زیادی به آن شده این است که شما باید به عنوان معلم همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که بچه‌ها هر کدام شخصیت، توانایی، استعداد، علاقه و مدالیته‌های حسی منحصربه‌فرد خودشان را دارند. به همین خاطر نمی‌توان انتظار داشت که یک سبک و یک مدل تدریس، برای همه قابل فهم و جذاب باشد. بچه‌ها از نظر مدالیته‌های حسی، به سه گروه سمعی، بصری و حسی تقسیم می‌شوند و این بدین معناست که هر دسته، شیوه‌ی تدریس خاص خودش را می‌طلبد. شما به عنوان معلم وظیفه دارید که با شناخت بهتر و بیشتر دانش‌آموزانتان، مدالیته‌ی حسی آن‌ها را تشخیص دهید و به ذهن بسپارید.

از موارد مهم دیگری که در کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) به آن اشاره می‌شود نحوه‌ی مدیریت کلاس و تعامل با دانش‌آموزان است. قطعاً شما نمی‌توانید با رفتاری خشک و خشن انتظار داشته باشید که آن‌ها به شما اعتماد کنند و بهتان نزدیک شوند. برای تعامل با دانش‌آموزان، به میزان مناسبی از عشق و مهربانی نیاز است تا مانند یک والد دلسوز، نیازهای آن‌ها را درک کنید و به آن‌ها برای رفع آن‌ها کمک کنید. اما از طرفی مهربانی و محبت به تنهایی هم نمی‌تواند برای مدیریت یک کلاس چندنفره کافی باشد و شما برای برقرای نظم، باید ساختارهای مخصوص خودتان را داشته باشید. رعایت تعادل بین این دو اصل چالشی است که پیش پای معلمان قرار دارد و در کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) می‌شنویم که معلم باید یک «حاکم مهربان» باشد.

کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) مجموعه‌ای از این نوع راهکارها را به شما عرضه می‌کند تا تجربه‌ی تدریس خود را به کیفیت بالاتری برسانید. این کتاب کاری از نشر صوتی کنکاش است و شما آن را با صدای سمانه ابراهیمی می‌شنوید.

کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمامی معلمان توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان می‌شنویم

گاهی با دانش‌آموزان خود مسخره‌بازی در آورید و لودگی کنید. آنان باید بدانند که شما هم انسان هستید. با همه‌ی دانش‌آموزان یکسان و منصفانه رفتار کنید. در کلاس یک معلم ماهر و حرفه‌ای، نورچشمی وجود ندارد. تشویق‌کننده‌ی تمام دانش‌آموزان خود باشید و بچه‌هایی را که کمترین طرفدار را دارند با بالاترین فریاد تشویق کنید.

اگر به دانش‌آموزان اعلام کردید از درسی و یا بخشی نمره نیاورده و یا به عبارت دیگر مردود شده‌اند باید به آن‌ها بگویید برای کسب کمک و جبران ضعف خود چه کارهایی را باید بکنند و چگونه هنوز می‌توانند امیدوار باشند و به اهداف خود برسند. معلمان خوب و حرفه‌ای، هرگز دانش‌آموزان خود را گرفتار در بن‌بست رها نمی‌کنند.

به یاد داشته باشید شاید کلاس شما، تنها خانه‌ی شادی‌آوری باشد که برخی از دانش‌آموزان دارند. به دانش‌آموزان به ویژه دختر کمک کنید به استعدادها و علایق شخصی خود اهمیت بیشتری بدهند و به جای توجه صرف به ظاهر خویش، هویت خود را بر پایه صفاتی به غیر از ظاهر، محبوبیت و جنسیت تثبیت کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی / زنگ اول: مدالیته‌های حسی
2 دقیقه
خصوصیات افراد سمعی
9 دقیقه
خصوصیات لمسی‌ها
6 دقیقه
زنگ دوم: برای کلاست مدیری موثر و متفاوت باش
4 دقیقه
متناسب با سبک‌های یادگیری گوناگون دانش‌آموزان تدریس کنید
6 دقیقه
هرگز درسی را که احساس می‌کنید آن را ضعیف آموزش داده‌اید، دوباره تدریس نکنید
5 دقیقه
در کلاس خود گلدان بگذارید
5 دقیقه
منکر حفظ کردن نشوید
4 دقیقه
همیشه دانش آموزان را براساس حروف الفبا در کلاس ننشانید
8 دقیقه
زنگ سوم: با دانش‌آموزانت روابط جذ‌اب‌تری برقرار‌کن
8 دقیقه
زنگ چهارم: تلخی‌ها را به شیرینی تبدیل کن
6 دقیقه
رویه‌ای را برای ابراز نارضایتی بچه‌ها در کلاس ایجاد کنید
20 دقیقه
زنگ پنجم: در دنیای اولیا و همکارانت حضوری زیباتر داشته باش
10 دقیقه
زنگ ششم: قدم در بوستان انگیزه و رشد شخصی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن): 120 کلید طلایی برای معلمان
نویسنده
راویسمانه ابراهیمی
ناشر صوتیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن)

برای دریافت کتاب صوتی میم مثل معلم (متفاوت و موثر عمل کن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.