معرفی و دانلود کتاب صوتی موآ: سفرنامه و عکس‌های ویتنام

عکس جلد کتاب صوتی موآ: سفرنامه و عکس‌های ویتنام
قیمت:
۱۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موآ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موآ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موآ: سفرنامه و عکس‌های ویتنام

منصور ضابطیان در کتاب صوتی موآ، داستان سفرش را به ویتنام روایت می‌کند. این سفرنامه‌ی خودنوشت که با روایت گرم و صمیمانه‌ی خود نویسنده به اثری جذاب و شنیدنی بدل شده، گزیده‌ای از فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم ویتنامی‌ها را، از زاویه‌ی دید یک ایرانی، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی موآ

منصور ضابطیان برای ایرانی‌ها چهره‌ای شناخته‌شده است؛ نویسنده، مجری و کارگردانی که اغلب او را با شخصیت ماجراجو و کتاب‌دوستش می‌شناسیم. اصلاً ترکیب همین ماجراجویی و علاقه به کتاب بوده که جرقه‌ی سفر به نقاط مختلف دنیا و نوشتن سفرنامه‌های منحصربه‌فرد را در ذهن ضابطیان روشن کرده. نتیجه‌ی این شور و علاقه، تبدیل به کتابی شده که هم‌اکنون پیش روی شماست؛ کتاب صوتی موآ. منصور ضابطیان در کتاب صوتی موآ خاطرات سفرش را به ویتنام روایت می‌کند و از شگفتی‌های آنجا می‌نویسد. «موآ» در زبان ویتنامی‌ها به معنی باران است و شاید بهترین نام برای توصیف خاطرات سفر به سرزمین همیشه بارانی ویتنام نیز، همین موآ باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی موآ

سفرنامه‌های زیادی از نقاط مختلف دنیا و از دید اشخاص مختلف در دنیا وجود دارد. حتی اطلاعات فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی، سیاسی، و هر نوع اطلاعات جالب دیگر در مورد نقاط مختلف دنیا نیز با چند کلیک ساده و جست‌وجوی مختصر در اینترنت، به‌راحتی پیدا می‌شود. چیزی که شنیدن داستان منصور ضابطیان را در کتاب صوتی موآ، جذاب می‌کند، دیدن حقیقت ویتنام از دریچه‌ی چشم یک ایرانی امروزی است. کسی که در عین شناخت تاریخ ایران، از زندگی مدرن این روزهایش هم اطلاعات کاملی دارد و می‌تواند به‌راحتی هر چیزی را با تجربه‌ی زندگی ایرانی مقایسه کند. همین تجربه‌ی شخصی‌سازی شده برای ایرانی‌ها، و البته لحن گرم و گیرای ضابطیان که گاه‌گداری به شوخی و طنز نیز آغشته می‌شود، کتاب صوتی موآ را به اثری شنیدنی و جذاب بدل کرده است.

ویتنام در ذهن ما ایرانی‌ها به یکی دو ویژگی اصلی‌اش شناخته می‌شود؛ یکی داستان جنگش با آمریکاست که شاید در خاطره‌ی قدیمی‌ترها نمود بیشتری داشته باشد؛ دومی نیز شهرتشان در زمینه‌ی تولید انواع و اقسام وسایل و پوشاک است که این یکی با توجه به علاقه‌ی نسل جدید به مد و پوشاک، بیشتر در ذهن آن‌ها جای گرفته. گرچه در همین دو موضوع نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن وجود دارد، اما منصور ضابطیان اعتقاد داشته که ویتنام داستان‌های بسیار بیشتری برای گفتن دارد و این سرزمین ناشناخته‌ها، ارزشش را دارد که به خاطرش از این سوی دنیا خودش را به سوی دیگرش برساند و داستان سرزمین همیشه بارانی را روایت کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی موآ

ضابطیان در ویتنام به عجایب و شگفتی‌های زیادی برخورد می‌کند؛ از فرهنگ عجیب مردم در رانندگی، تا اخلاق خوب و آرامشی که به ویژگی ذاتی ویتنامی‌ها بدل شده، تا دیدن آثار مخرب جنگ با آمریکا و عجیب‌تر از آن پذیرش فرهنگ آمریکایی به عنوان یک سبک زندگی دلخواه برای جوانان. ضابطیان در جایی از کتابش نقل می‌کند «اگر بلاهایی را که آمریکا در جنگ با ویتنام سر ویتنامی‌ها آورد، به سر ما ایرانی‌ها می‌آورد، صبح‌ها به جای سلام با «مرگ بر آمریکا» با هم احوال‌پرسی می‌کردیم.» اما بعد در روایتش نشان می‌دهد که مردم، علی‌الخصوص جوانان، چنان شیفته‌ی رویای آمریکایی شده‌اند که دیدن دو زنی که زیر باران با ترانه‌ای آمریکایی می‌رقصند و دخترکی که برگر و سیب‌زمینی مک‌دونالد را به «فو» و برنج پیچیده شده در برگ خردل ترجیح می‌دهد چیز عجیبی نیست. ضابطیان که در این سفر به صورت اتفاقی با یک هم‌وطن و هم‌زبان نیز همراه می‌شود، بینش ارزشمندش را در رابطه با سفر، تفاوت‌های فرهنگی و موارد جالب دیگر، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

کتاب صوتی موآ کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مثلث است. این کتاب را با صدای گرم و گیرای نویسنده‌ی آن، یعنی منصور ضابطیان می‌شنوید.

کتاب صوتی موآ برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های سفرنامه، به‌خصوص سفرنامه‌های شرق آسیا، از شنیدن کتاب صوتی موآ لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی موآ: سفرنامه و عکس‌های ویتنام می‌شنویم

جای سوزن انداختن نیست. سرتاسر خیابانی که هتلم در آن قرار دارد و چند خیابان اطرافش، پر شده از بساط‌های مختلفی که خرت‌وپرت‌های عجیب می‌فروشند. بیشترشان چیزهایی‌اند برای سرگرمی بچه‌ها یا وسایلی که در جشن‌ها استفاده می‌شود؛ ماسک‌های مختلف، بادکنک‌ها، شرشره‌ها. یک لحظه احساس پینوکیو را دارم در شهر اسباب‌بازی و ترس برم می‌دارد که نکند خوش‌گذرانی زیاد، مرا تبدیل به خر کند. اما اگر بنا به خر شدن بود، همه‌ی این جمعیت که الان در خیابان هنگبو خوشند، باید روی دست و پاهایشان راه می‌رفتند. بازار میوه و شیرینی و غذای خیابانی هم حسابی گرم است. چیزی است شبیه شب‌های قبل از نوروز.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی / مقدمه
9 دقیقه
گل سرخ هانوی
9 دقیقه
روحی
6 دقیقه
کیک ماه
10 دقیقه
لِم ۱۲ ساله
5 دقیقه
شهید گمنام
5 دقیقه
چشم‌هایش
10 دقیقه
فو
8 دقیقه
هوهو... چش‌چش
7 دقیقه
بعدازظهر سگی
6 دقیقه
حسین آقا کنار دریاچه
6 دقیقه
سوسک کنتاکی
9 دقیقه
خانواده‌ی دکتر هو
9 دقیقه
هبوط اژدها
21 دقیقه
دردسرهای ساپا
6 دقیقه
ایستگاه بعد، بازار
5 دقیقه
هپی نیمرو
4 دقیقه
دیوونه
4 دقیقه
اگ کافی
3 دقیقه
نان و ماست
12 دقیقه
نفرین به جنگ
8 دقیقه
کافه ۹ طبقه
3 دقیقه
پاریس در سایگون
8 دقیقه
کارت سفید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موآ: سفرنامه و عکس‌های ویتنام
نویسنده
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپینشر مثلث
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه، کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موآ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موآ

برای دریافت کتاب صوتی موآ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.