معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی

عکس جلد کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی

کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی اثری از آلن جیکوبز، نویسنده و منتقد ادبی است. جیکوبز در این کتاب با اشاره به عوامل متعددی که موجب حواس‌پرتی و عدم تمرکز می‌شوند، به اهمیت مطالعه‌ی متمرکز پرداخته و راهکارهایی مفید و کاربردی جهت دستیابی به این هدف ارائه نموده است.

درباره‌ی کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی

آلن جیکوبز (Alan Jacobs) در کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی (The Pleasure of Reading in an Age of Distraction) از حواس‌پرتی در روزگار مدرن صحبت می‌کند. او که استاد پیشین زبان انگلیسی در کالج ویتون است، ابتدا به این موضوع اشاره می‌کند که چرا باید کتاب‌های مختلف را بخوانیم و از این مطالعات چه سودی می‌بریم. جیکوبز که علاقه‌ی وافرش به ادبیات و مطالعه را می‌توان در این کتاب صوتی به‌وضوح لمس کرد، به مخاطب خود یادآوری می‌کند برای خواندن آثار مختلف در حوزه‌های گوناگون باید رویکردهای متفاوتی را نیز در پیش بگیرد. او سپس به این موضوع می‌پردازد که چه موانعی بر سر راه ما در انجام چنین فعالیتی وجود دارد و چه‌طور می‌توان این موانع را از میان برداشت.

آلن جیکوبز در کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند برای انتخاب آثار مختلف جهت مطالعه و دستیابی به تجربه‌هایی آموزنده، تأثیرگذار و لذت‌بخش کافی‌ست علاقه‌ی خود را فارغ از قضاوت‌ها و توصیه‌های دیگران مد نظر قرار دهند. به باور او برای خواندنِ کتاب‌های کلاسیک یا آثار دشوار نباید از روش تندخوانی استفاده کرد و در عوض باید چنین آثاری را به‌شیوه‌ای مطالعه نمود که بتوان از مطالبِ آن‌ها حداکثر بهره را برد. با انتخاب آثاری مناسب برای شرایط و نیازهای گوناگونی فرد، فرایند مطالعه به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی

کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی مملو از مثال‌های ادبی، تجربه‌های شخصی و ایده‌های متفاوت و نوآورانه‌ی آلن جیکوبز درباره‌ی مطالعه است. جیکوبز به مخاطب خود توصیه می‌کند تا جایی که امکان دارد از تندخوانی دوری کرده و مطالعه‌ را آهسته و با تمرکز انجام دهد چرا که باور دارد اگر مطالعه به وظیفه یا کاری اجباری و غیردلخواه تبدیل شود، اثرگذاری خود را از دست خواهد داد. از سویی دیگر، با وجود عوامل متعدد و فزاینده‌ی برهم‌زننده‌ی تمرکز و کاهش توانایی افراد برای حذف دلایل حواس‌پرتی، آلن جیکوبز بخشی از این کتاب را به ارائه راهکارهایی برای افزایش تمرکز و کاهش دفعات بروز حواس‌پرتی در هنگام مطالعه اختصاص داده است.

کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی دعوتی از مخاطب برای تبدیل شدن به کتابخوانی حرفه‌ای است. آلن جیکوبز خواننده‌ی خود را راهنمایی می‌کند تا در این مسیر کتاب‌هایی را که واقعاً مطالعه‌ی آن‌ها برایش سودمند و اثربخش است انتخاب و لذت مطالعه را به راستی تجربه کند.

کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی را به همت انتشارات صوتی سماوا و در همکاری با نشر ترجمان علوم انسانی، با ترجمه‌ی علی امیری و خوانش سید دانیال معنوی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی

  • کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی اثری لذت‌بخش، جذاب و متقاعدکننده است. (The Wall Street Journal)
  • لذت خواندن در عصر حواس پرتی توصیه‌ای قوی و دوستانه برای بازگشت به آن سبک مطالعه‌ای است که شما را از همان ابتدا به خواننده و علاقه‌مندِ کتاب تبدیل کرده بود. (The Library Journal)
  • کتاب لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی فراخوانی پرشور برای افزودن به اشتیاق خواننده و ارتقای تمرکز و مهارت‌های مطالعه‌ی اوست. این کتاب می‌تواند نگرش شما به مطالعه را به‌کلی دگرگون سازد. (Booklist)
  • کتاب لذت خواندن در عصر حواس پرتی رویکرد واقع‌بینانه‌ای درباره‌ی مطالعه‌ی عمیق آن‌ هم تنها به جهت لذت بردن از فرآیند مطالعه در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. (The Journal of Education and Christian Belie)
  • کتاب آلن جیکوبز اثری فوق‌العاده است. او نه‌تنها طرز فکر من درباره‌ی مطالعه بلکه چگونگی آن و آنچه را که می‌خوانم نیز متحول کرده است. (Books and Culture)

کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی را به تمامی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی و شیفتگان مطالعه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی می‌شنویم

چند سال پیش منتقد انگلیسی، اِی. دی. ناتل، کتاب فکورانه‌ای با عنوان چرا تراژدی لذت می‌بخشد نوشت که در آن به بررسی معمایی پرداخت که دست‌کم از زمان ارسطو ذهن مردم را درگیر کرده است. کسی فکر نمی‌کند تماشای تلوتلوخوردن اودیپوس نابینا از این سو به آن سوی صحنه یا کشته‌شدن هملت با شمشیر زهرآلود لائرتس یا حتی باعجله بیرون رفتن هدا گابلر از اتاق نشیمن با تفنگ پری در دست دلپذیر باشد و احتمالاً دلپذیر یا حتی لذت‌بخش واقعاً کلمات مناسبی نیستند و با این حال تعداد بسیاری از افراد باهوش و نجیب و حتی مهربان به دنبال تجربه‌ی مکرر این‌ها هستند. عجیب است و با وجود این، آنچه حتی عجیب‌تر است این است که بسیاری از همین افراد که به تماشای تئاتر می‌روند تا چنان رویدادهای هولناکی را ببینند خود را در کتاب‌هایی غرق می‌کنند که چنین داستان‌هایی را تعریف می‌کنند و آن‌قدر منقلب می‌شوند که اشک‌هایشان روی صفحات می‌چکد.

در طرف مقابل سبک تراژدی، مسئله از این نیز توجه‌برانگیزتر می‌شود: تعداد کمی از ما پرسیده‌ایم که چرا مردم میل دارند به تئاتر رفته و نظاره‌گر اجرای یک کمدی باشند؛ خنده همیشه لازم است و متاعی کمیاب، اما چطور ممکن است کسی از طریق ابراز عجیب اسکن‌کردن نشانگان سیاه روی تکه‌های کاغذ صحافی‌شده در جست‌وجوی آن خنده باشد؟ آیا خیلی عجیب نیست که فردی خیره به چنین نشانگانی بتواند از خنده روده‌بر شود؟ اما این اتفاق برای اکثر ما افتاده و تقریباً همه دیده‌ایم که برای دیگران هم بیفتد. کمتر چیزی این‌قدر پیش‌پاافتاده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
3 دقیقه
سخن ناشر
26 دقیقه
آری ما می‌توانیم
35 دقیقه
هوس
20 دقیقه
همه‌ی آنچه در سر توست
27 دقیقه
آرزوها
19 دقیقه
بالادست
31 دقیقه
واکنش‌گری
10 دقیقه
استفاده از کیندل
29 دقیقه
آهسته‌ آهسته
19 دقیقه
اعترافات حقیقی
12 دقیقه
گمشده
18 دقیقه
اندرز ابوت هیو
15 دقیقه
بازگشت پیروزمندانه‌ی ادلر و فن دورن
9 دقیقه
توجهِ انعطاف‌پذیر
26 دقیقه
آموزش دیدن
27 دقیقه
سکوت لطفاً!
20 دقیقه
باری دیگر با احساس
8 دقیقه
قاضی، هیئت منصفه، جلاد
20 دقیقه
در انزوا برای معاشرت
9 دقیقه
سرندیپ
13 دقیقه
چگونه شروع شد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی
نویسنده
مترجمعلی امیری
راویسید دانیال معنوی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی

برای دریافت کتاب صوتی لذت خواندن در عصر حواس پرتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.