معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی صدایی در آینه

عکس جلد کتاب صوتی صدایی در آینه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدایی در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صدایی در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صدایی در آینه

کتاب صوتی صدایی در آینه روایتی تلخ از مجید اوریادی زنجانی است. اوریادی در این کتاب راوی بخشی کوتاه و دردناک از زندگیِ همه‌روزه‌ی اقشار محروم و کمتربرخوردار جامعه است که به تنگدستی و انواع مختلفی از فقر فرهنگی و اجتماعی دچارند.

درباره‌ی کتاب صوتی صدایی در آینه

مجید اوریادی زنجانی در کتاب صوتی صدایی در آینه راوی یک شب از زندگی پسر نوجوانِ زباله‌گردی است که این‌بار به جای پلاستیک و بطری‌های شیشه‌ای، نوزادی در یک سطل زباله پیدا می‌کند. پسرک که خودش را مسئول زندگی نوزاد می‌داند، تلاش می‌کند او را از مرگ نجات بدهد اما می‌داند خالی بودنِ کیسه‌اش از بطری و پلاستیک و هر غنیمتِ دیگری، خودش را به دردسر بدی خواهد انداخت.

اوریادی زنجانی در کتاب صوتی صدایی در آینه به دنبال پند و نصیحت و اندرز نیست بلکه تنها بازتابی از چندین معضل گریزناپذیرِ ناشی از فقر در جامعه را به تصویر کشیده است تا شاید به چالش‌های عمیق و ورطه‌های هولناکی که بخشی از جامعه را در خود فرو برده‌اند توجه بیشتری معطوف شده و برای بیرون آوردن افراد از چنین شرایطی راهی اندیشیده شود.

کتاب صوتی صدایی در آینه را به همت خانه داستان چوک با خوانش نگارنده‌ی اثر، مجید اوریادی زنجانی می‌شنویم.

کتاب صوتی صدایی در آینه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در میان داستان‌های کوتاه ایرانی هستید، شنیدنِ کتاب صوتی صدایی در آینه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی صدایی در آینه می‌شنویم

بار دوم بود. همون صدا. این‌بار اما بلندتر و طولانی‌تر. صدا از اون سوی خیابون می‌اومد. بیرون پریدم. سرپا نشستم. بطری‌هایی رو که از سطل‌زباله بیرون انداخته بودم، توی کیسه‌ام جا دادم. بلند شدم. شش دانگ حواسم به اون صدا بود. کیسه‌ی آبی‌رنگ رو که لکه‌های سیاه‌رنگِ روغن روی اون خودنمایی می‌کرد، انداختم روی کوله‌ام. چرا قلبم انقدر تند می‌زد؟ دلم می‌خواست بدوم و از اون‌جا دور شم اما پاهام همراهی‌ام نمی‌کردند. قدم به خیابان گذاشتم. همه‌جا غرقِ در سیاهی و سکوت بود. صدای ضربان قلبم در گوشم می‌کوبید. پاهایم سنگین شده بود. انگار عرض خیابان خیال تمام‌شدن نداشت. نزدیک که شدم، گربه‌ای بیرون پرید. قدمی به عقب برداشتم. حتماً صدای کشیده‌شدنِ دمپایی‌هایم روی آسفالت ترسانده بودش. پس اون صدا؟... چند شب پیش‌تر هم دو تا گربه بودند که داشتند برای هم شاخ و شونه می‌کشیدند. دوباره سکوت شکسته شد. این‌بار اما بی‌امان. کیسه را زمین گذاشتم. پریدم بالا. دست‌هایم را تکیه‌گاه کردم و نگاهی به درون سطل انداختم. هنوز هم بو آزارم می‌داد. بعد از دو سال! چیزی به غیر از چند کیسه‌ی نایلونی سیاه و تعدادی بطری و چندتایی آشغالِ دیگر به چشمم نخورد. صدا از اون زیر می‌اومد. حالا بلندتر و واضح‌تر بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

29 دقیقه
صدایی در آینه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صدایی در آینه
نویسنده
راویمجید اوریادی زنجانی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صدایی در آینه

A.asgari
۱۴۰۳/۴/۱۹
کتاب خوبی بود درباره ی پسر بچه ی زباله گردی بود که دل مهربون داشت بچه ی تویه زباله ها پیدا میکنه و به خانمی که تویه پارک به بچه گربه ها شیر میده میگه این بچه هم گرسنه است و وقتی بچه سیر نشد دنبال زن راه میوفته زن مهربون میبرتش تویه خونه و بچه رو نگه داری میکنه اخرش باز بود ولی زن هم یه بچه ی پرورشگاهی بود که این مشکلات و تنهایی هارو داشته و درک میکردممنون از کتابراه
hana
۱۴۰۳/۴/۲
متن ادبی ولی بعضی جاها عامیانه هست خیلی جالب نیست و اینکه آخر داستان یکمی برا من مبهم بود میتونست بهتر تموم بشه
م محمودآبادی
۱۴۰۳/۴/۳
داستان کوتاه از زندگیه یک پسربچه زباله گرد با نقطه ضعف های در آن که ذهن انسان رو در گیر خودش میکنه
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۱
خوب بود. مفهومی بود. برشی از زندگی یک پسر زباله گرد که نوزادی رو پیدا میکنه در میان آشغالها.
فاطمه احمدیان
۱۴۰۳/۶/۱۱
کتاب چندان جالب و مفهومی نبود
بابک رجبی
۱۴۰۳/۵/۱۳
سلام عرض ادب به نظر بنده بد نبود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صدایی در آینه

برای دریافت کتاب صوتی صدایی در آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.