معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول

کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول مجموعه‌ای از مقالات نویسندگان مختلف از سراسر جهان را شامل می‌شود و به موضوع روانشناسی تناسب اندام می‌پردازد. در این کتاب، مقالات علمی و به‌روزی گردآوری شده است که به علل روانشناختی چاقی، پیامدها و روش‌های روان‌درمانی موثر در تثبیت وزن مناسب می‌پردازد.

کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول

در دهه‌های گذشته، اضافه‌وزن و چاقی، به ویژه در کودکان، افزایش چشمگیری در سراسر جهان داشته است. اعتیاد به غذا، پرخوری عصبی و رفتارهای غذایی ناسالم از علل روانشناختی چاقی است. از طرفی،از بارزترین مشکلات روانی افرادی که اضافه وزن دارند، تصویر ذهنی نادرست از خود و بدن خود فرد است. بنابراین تصویر بیمارگونه و درک نادرست از وزن بدن نیز می‌تواند به رژیم‌های غذایی نادرست و ناسالم بینجامد و بر سلامت جسمی، روانی و رفتاری افراد تاثیرات جبران‌ناپذیری بر جای بگذارد. کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول شامل بیست و چهار مقاله‌ی به‌روز و معتبر از گروه نویسندگان است که روانشناسی چاقی و لاغری را با زبانی ساده اما علمی گردآوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقالات طبقه‌بندی شده در کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول مفاهیم پایه‌ای حوزه‌ی روانشناسی تناسب اندام را ارائه می‌دهد و جنبه‌های روانشناختی چاقی را در سنین گوناگون کودکی، نوجوانی و بزرگسالی بررسی می‌کند. در این مجموعه مقالات، علل مختلف چاقی و لاغری مفرط مورد مطالعه قرار می‌گیرد و پیامدهای روانی، از جمله عزت نفس پایین، افسردگی و اختلال در غذا خوردن و همچنین برچسب‌های اجتماعی که چاقی بر انسان‌ها می‌زند، تحلیل می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول

موضوع دیگری که در کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول مد نظر قرار می‌گیرد، عوامل فردی و عادات شخصی تاثیرگذار در کاهش وزن و تناسب اندام است. همچنین در ادامه، روش روان‌درمانی بین فردی برای درمان اضافه وزن و راهکارهای رفتاری و روانشناختی پیشنهادی برای تثبیت طولانی‌مدت تناسب اندام نیز ارائه می‌گردد. همچنین نقش شبکه‌های اجتماعی بر ایجاد اختلال در تصویر بدنی افراد از خود، کلیشه‌ها و تعصبات فرهنگی نادرستی که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتقل می‌شوند و درک شخصی از وزن و تناسب اندام را مخدوش می‌کنند، ذکر می‌شود.

کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول موضوعات مختلف حول محور مفهوم روانشناسی تناسب اندام و سلامتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و تلاش دارد به تدریج به یکی از مراجع معتبر حوزه‌ی روانشناسی تناسب اندام تبدیل شود. ترجمه و تدوین این کتاب را محمدحسین سامانی‌پور بر عهده داشته و تولید آن کاری از نشر صوتی روانشناسی جامعه است که ذیل مجموعه کتابماه صوتی با گویندگی بهمن یحیی زاده، پریزاد میربابایی، امین پاشا، سمانه شیخ و نیروانا نوذرپور در اختیار شما قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتابماه صوتی نشر روانشناسی جامعه

مجموعه کتابماه صوتی نشر روانشناسی جامعه کتابماه‌هایی را دربرمی‌گیرد که به همت نشر روانشناسی جامعه آماده و تولید می‌شود و روانشناسی را به زبان ساده و برای مخاطبین با هر سطح دانشی ارائه می‌کند. هر کتابماه شامل برش‌هایی از یک کتاب یا مجموعه مقالاتی است که ترجمه‌ی مقالات تخصصی به روز دنیا را با نثری ساده در اختیار مخاطب فارسی زبان قرار می‌دهد. در این مجموعه به واکاوی مبانی روانشناسی پیرامون موضوعات و مفاهیم مختلف پرداخته می‌شود. هدف آن پاسخ به کلیدی‌ترین پرسش‌ها و اصلی‌ترین دغدغه‌های مخاطبین در رابطه با موضوعات مورد بحث و بالا بردن آگاهی آن‌ها است. روانشناسی چاقی، ازدواج، ورزش و مدیریت از جمله موضوعاتی است که در مجموعه‌ی کتابماه تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این مجموعه به صورت سریالی و با سردبیری علی شمیسا منتشر می‌شود.

کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول برای چه کسانی مناسب است؟

روانشناسان، مربیان، ورزشکاران و تمامی کسانی که در زمینه‌ی تناسب اندام فعالیت می‌کنند یا به این حوزه علاقه دارند، مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول می‌شنویم

سطوح بالای استرس روانی اثرات زیان‌باری بر عملکرد تحصیلی، توانایی یادگیری، پیامدهای فیزیکی و سلامت روان دارد. استرس روانی از طریق واکنش‌های متعدد بیولوژیکی و رفتاری، عامل خطر اضافه وزن و چاقی محسوب می‌شود. استرس‌های ناشی از حوادث ناگوار زندگی و فشار شغلی خطر چاقی را به همراه دارد. همچنین ترک خانه برای رفتن به دانشگاه نیز باعث استرس در ترم اولی‌ها می‌شود. دانشجویان رشته‌های پزشکی بیشتر از دانشجویان سایر رشته‌ها استرس تحصیلی دارند. آن‌ها به دلیل برنامه‌های درسی گسترده، امتحانات مکرر و فشار ناشی از کار با بیماران، تحت فشار بیشتری هستند که بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. ممکن است استرس تحصیلی خودکنترلی را مختل کند و باعث الگوی غذایی ناسالم شود، بنابراین افزایش خطر چاقی و اضافه وزن را به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
قسمت اول
22 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
22 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول
نویسنده
مترجممحمدحسین سامانی پور، فاطمه خداخواه جدی
راویبهمن یحیی زاده، پریزاد میربابایی، امین پاشا، سمانه شیخ، نیروانا نوذرپور
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی چاقی و لاغری - شماره‌ی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.