معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی آن سوی بخار آینه

عکس جلد کتاب صوتی آن سوی بخار آینه
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی بخار آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی بخار آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن سوی بخار آینه

کتاب صوتی آن سوی بخار آینه روایتی داستانی از آزاده سوری است. سوری در این داستان کوتاه از روزمرگی‌ها و چالش‌های زندگی زنی به نام سایه صحبت می‌کند که درصدد است میان فرازونشیب‌ها و دشواری‌های زندگی متأهلی و نیازهای برآورده‌نشده و آرمان‌های محقق‌نشده‌ی فردی‌اش تعادل برقرار کند.

درباره‌ی کتاب صوتی آن سوی بخار آینه

آزاده سوری در کتاب صوتی آن سوی بخار آینه راوی زندگی سایه است؛ زنی توانمند و تحصیل‌کرده که پس از ازدواج، جز رسیدگی به کارهای خانه و اندکی مطالعه، کار دیگری انجام نمی‌دهد. محمد، همسر سایه، از اساتید همان دانشگاهی است که سایه از آن فارغ‌التحصیل شده است. ازدواج آن دو پس از گذشت چند سال، دیگر آن تازگی و شادابی روزهای نخست را ندارد و همین موضوع باعث شده تا سایه اندک‌اندک نسبت به خود و توانایی‌هایش تردید پیدا کند و خودش را عاری از عزت‌نفسی ببیند که در گذشته بسیار به آن افتخار می‌کرد. اما او تصمیم می‌گیرد تا یک‌تنه دست به تغییر شرایط بزند و هم در زندگی زناشویی خود و هم در نقشی که در جامعه ایفا می‌کند، تحولی شگرف به وجود بیاورد.

حضور پر رنگ و فعال زنان در جوامع امروزی امری انکارناپذیر است و زنانِ عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ، در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و... نقش‌آفرین و اثرگذارند. جوانب مثبت و منفی زندگی زنان امروزی را می‌توان به دو روی یک سکه تشبیه کرد. به عنوان مثال در مورد اشتغال زنان، از یک سو با افزایش سهم آنان در آموزش، به‌ویژه آموزش عالی، شاهد رشد سطح سواد زنان و در نتیجه مشارکت گسترده‌تر آنان در اقتصاد و به‌عهده گرفتن نقش‌های کلیدی‌تر در صنایع مختلف هستیم. از سویی دیگر، آمارهای رسمی درباره‌ی نرخ بیکاری در زنان از اوضاع نابسامان اشتغال آنان در کشور حکایت دارند چرا که به‌عنوان نمونه، زنان برای دست یافتن به یک موقعیت شغلی یکسان اغلب باید تلاش بیشتری نسبت به مردان به خرج دهند.

آزاده سوری با روایت داستانِ کتاب صوتی آن سوی بخار آینه تلاش کرده است توجه مخاطبانش را به این موضوع جلب کند که پرورش استعدادها و قابلیت‌های فردی در زنان هم‌گام با ارتقاء سطح سلامت روان و افزایش احساس امنیت و اعتماد به نفس در آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ امری که علاوه‌بر کوشش‌های فردیِ زنان، به یاری و مسئولیت‌پذیری تک‌تک افراد جامعه نیز نیازمند است و ضرورتی که در سایه‌ی آن زنانی خودساخته و آگاه و در نتیجه، خانواده‌هایی مترقی و جامعه‌ای روبه‌رشد پرورش می‌یابند.

کتاب صوتی آن سوی بخار آینه را به کوشش خانه داستان چوک و با خوانش بهاره سرمدی می‌شنوید.

کتاب صوتی آن سوی بخار آینه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی آن سوی بخار آینه را به تمامی علاقه‌مندان ادبیات فارسی معاصر و همین‌طور دوست‌داران داستان‌های کوتاه با مضامین زندگی و مسائل روز زنان ایران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آن سوی بخار آینه می‌شنویم

صبح زود محمد بدون خوردن صبحانه می‌رود. پرده‌های اتاقم را کنار می‌زنم. امروز ابرها پرزورتر از دیروز جلوی خودنمایی خورشید را گرفته‌اند. شاید ابرها هم آبستن دردهای روی زمین شده‌اند و می‌خواهند در ماتم آنچه می‌بینند گریه کنند. به دیوار کنار پنجره تکیه می‌دهم. حرف‌های محمد را در ذهنم مرور می‌کنم. از خودم می‌پرسم: «سایه، تو چه‌طور به این‌جا رسیدی؟ از خودت چی ساختی؟» سر خودم داد می‌زنم: «هنوز نفهمیدی با خودت چی‌کار کردی؟ نفهمیدی یک عمر واسه‌ی گرفتن تأیید از بقیه، عزت‌نفسی رو که داشتی نابود کردی؟ فکر کردی اگه به همه بگی باشه، همه‌چیز درست می‌شه؟ الان حال خودت و حال دلت خوبه؟ داری با خودت چی‌کار می‌کنی؟»

انگار غافلگیر شده‌ام. گم شده‌‎ام در دنیایی ناآشنا. فراموش کرده‌ام که کی هستم و چی هستم. رفته‌رفته باور کرده‌ام آن‌قدر خوب نیستم که در جنگ زندگی پیروز میدان باشم. باور کرده‌ام که توانایی رسیدن به آرزوهایم را ندارم.

مشتم را باز می‌کنم. جای ناخن‌های فرو رفته در کفِ دستم را نوازش می‌کنم. این‌بار از خودم دلگیرم. از ضعف‌هایی که کورم کرده‌اند. به هوای خاکستری‌رنگ بیرون نگاه می‌کنم. به خودم می‌گویم: «الان هوای دل منم همین رنگیه.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

41 دقیقه
آن سوی بخار آینه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن سوی بخار آینه
نویسنده
راویبهاره سرمدی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن سوی بخار آینه

ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۹
داستان خیلی از زنهای ایرانی. اول خودمون باید به خودمون و خواسته هامون احترام بزاریم تا دیگران هم یاد بگیرن. داستان خیلی قشنگی بود. توصیه میکنم حتما گوش بدهید.
Mahlagha
۱۴۰۳/۳/۲۸
داستان موضوعی امروزی دارد و نگارش نویسنده ساده و روان و زیباست و آدم را باخودش همراه می‌کند روایتگر داستان هم به شیوایی آن را بیان می‌کند در مجموع دوستش داشتم
مریم سلیمانی
۱۴۰۳/۴/۲
کتاب روان و خوبی بود حس آرامش میداد و واقعی بود تجربه خوبی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن سوی بخار آینه

برای دریافت کتاب صوتی آن سوی بخار آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.