معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

عکس جلد کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

روش‌های مدیریت عملکرد و سیستم‌های مدیریتی نیازمند ارتقاء روزانه و پیشرفت روزافزون است. کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد نوشته‌ی ناصر صدار ابرقوئی، روش‌هایی را برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه‌ی مدیریت ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

عملکرد شرکت‌ها و سازمان‌های فعال، بیش از هر چیز در گرو کیفیت کار منابع انسانی است. یکی از عناصر تاثیرگذار در پیشرفت برندهای تجاری و رشد اقتصادی شرکت‌ها، هوشمندی و مهارت‌های منحصربه‌فرد کارمندان در اجرای اهداف شرکت‌ها و رسیدگی به خواسته‌های مدیران است. البته این تنها وظیفه‌ی منابع انسانی نیست که کیفیت عملکرد شرکت را بهبود بخشد و باید در نظر داشت که چگونگی فعالیت مدیران در کنترل و حفظ منابع انسانی اهمیت زیادی دارد. کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد، سنجش و ارزیابی مفصلی از کار مدیران و کارمندان ارائه داده و راهکارهای پیشنهادی متنوعی در جهت بهبود عملکرد شرکت‌ها عرضه می‌کند.

شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ تجاری از طریق مدیریت عملکردِ نیروهای خود، بازدهی سالانه‌ی برند تجاری‌شان را به رشدی چشمگیر می‌رسانند. این پیشرفت، حاصل دقت و اهمیتی است که سیستم‌های کنترلی شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری بر رفتار مدیران و کارمندان دارند. مدیریت عملکرد دانش نوینی است که از طریق بهبود آن، رابطه‌ی منابع انسانی و مدیران شرکت‌ها وارد چرخه‌ای پویا و هدفمند می‌شود. در کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد این نکته به خوبی شرح داده می‌شود که رابطه‌ی مدیران و کارمندان کاملا دو سویه است و مدیران موفق باید نگاه خود را نسبت به این رابطه‌ی نوین تجاری ارتقاء بخشند.

معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

روش‌های نوین مدیریت در شرکت‌های موفق بر خلاف سیستم‌های مدیریت سنتی است و تفاوت زیادی که میان این دو رویکرد وجود دارد، ضرورت پایبندی به روش‌های نوین را به خوبی نشان می‌دهد. کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد مقایسه‌ای را صورت می‌دهد که مخاطب از تفاوت میان دو رویکرد مدیریتی کاملا متفاوت آگاه شود. یکی از تفاوت‌های این دو رویکرد، نوع حضور مدیران در روند فعالیت شرکت‌هاست. در روش‌های سنتی، مدیران در چرخه‌ی تولید به‌صورت فرمایشی حضور می‌یابند و تحت ضوابطی عمل می‌کنند که فعالیت منابع انسانی را محدود به برنامه‌های ازپیش‌تعیین‌شده می‌کند. اما در روش‌های نوین حضور مدیران به‌عنوان نیرویی فعال و آگاه در روند رشد اهداف شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود. در این روش، مدیران و کارمندان فعالیت مشابهی دارند و هر دو به‌صورت مشترک وظایفی را انجام می‌دهند که در نهایت به پیشرفت اهداف شرکت منجر می‌شود.

کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد یادآور می‌شود که شرکت‌های موفق، مدیران متفکر و آگاهی دارند که تعامل را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. این کتاب شامل شانزده فصل است و موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد. فصل اول مربوط به مدیریت عملکرد در سازمان‌های اجتماعی است. در این فصل به معرفی مفاهیم اولیه و تشریح واژه‌های کاربردی پرداخته می‌شود. در فصل‌های بعدی این کتاب، تشریح و بررسی روش‌های مدیریت عملکرد پی گرفته می‌شود و تا فصل پانزدهم این بررسی با معرفی جنبه‌های مختلف مدیریتی ادامه می‌یابد. فصل پایانی کتاب روش‌های اجرایی را پیشنهاد می‌کند و مدیرت عملکرد را در چگونگی به کار بستن ایده‌های عملی برای مدیران و کارمندان ارزیابی می‌کند.

کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد در تلاش است تصویر روشنی از نتیجه‌ی تلاش کارمندان و مدیران دلسوز و باهوش نشان دهد و مخاطب را از تکرار روش‌های سنتی مدیریت دور کند. این کتاب با ارائه‌ و بررسی عملکرد مدیران در سیستم‌های بهینه‌سازی شده می‌تواند یکی از منابع مفید در جهت تمرین تکنیک‌های مقدماتی مدیریتی باشد.

کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد نوشته‌ی ناصر صدرا ابرقوئی توسط انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده است.

کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی و اقتصاد، می‌توانند از این کتاب به‌عنوان منبعی در جهت آشنایی با برخی مفاهیم اولیه و راهکارهای بهبود مدیریت عملکرد استفاده کنند. مدیران شرکت‌ها نیز از مطالب این کتاب بهره‌ی کافی را خواهند برد.

در بخشی از کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد می‌خوانیم

مولفه‌های اساسی صلاحیت اخلاقی از دیدگاه اسلام

الف) اطاعت از مافوق به عنوان یک تکلیف دینی

اطاعت‌پذیری در برابر دستورات و اوامر مافوق به‌ویژه در مدیریت اسلامی بسیار مورد تاکید است و بالاترین مراتب آن اطاعت از خدا، پیامبر، امام و ولی مسلمین است. در نظام مدیریت اسلامی اصل بر این می‌باشد که مدیر مافوق علاوه بر داشتن تخصص و دانش بالاتر، از نظر تقوی و تدین و شایستگی‌های اخلاقی نیز از دیگر کارکنان بالاتر است و لذا دستورات او می‌بایست مورد قبول قرار گیرد حتی اگر در مواردی محتوای دستور برای زیردست روشن نباشد عدم تبعیت از مافوق در مدیریت اسلامی همانگونه که عملی عقلی و قانونی نیست عملی اخلاقی نیز نمی‌باشد.

در قرآن مفهوم آیات زیر تاکید بر اطاعت پذیری از مافوق دارد: سوره ها و آیات مرتبط با این موضوع در قرآن کریم: سوره نساء آیه 56 ، سوره احزاب آیه 63، سوره مائده آیه 1، سوره معارج: آیه 23، سوره مومنون آیه 177، سوره بقره آیه 177 و سوره اسراء آیه 43.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت عملکرد در سازمان‌های اجتماعی - فنی: کلیات
فصل دوم: مدیریت عملکرد و پاداش
فصل سوم: مدیریت عملکرد و رضایت شغلی
فصل چهارم: شاخص‌ها و معیارهای مدیریت عملکرد
فصل پنجم: طراحی مدل‌ها و مراحل استقرار نظام مدیریتی مبتنی بر عملکرد
فصل ششم: مدل‌ها، توصیه‌ها و چارچوب‌های ارزیابی عملکرد
فصل هفتم: مدیریت و ارزیابی عملکرد با نگرش دینی
فصل هشتم: بهبود مدیریت عملکرد
فصل نهم: مراحل پیاده‌سازی و اجرای مدیریت عملکرد
فصل دهم: مدیریت عملکرد در سازمان‌های کوچک و متوسط
فصل یازدهم: مدیریت عملکرد، فناوری اطلاعات و سیستم‌های نرم‌افزاری
فصل دوازدهم: مدیریت عملکرد و سیستم‌های کاری با عملکرد بالا
فصل سیزدهم: مدیریت عملکرد و ارزیابی 360 درجه
فصل چهاردهم: مدیریت عملکرد استراتژیک و کارت امتیازی متوازن
فصل پانزدهم: مدیریت عملکرد و ارگونومی جامع (خرد و کلان)
فصل شانزدهم: داده‌کاوی و مدیریت عملکرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات575
زبانفارسی
شابک978-622-8280-20-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد

برای دریافت کتاب سیستم‌های مدیریت عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.