معرفی و دانلود کتاب ساخت بازی با UNITY

عکس جلد کتاب ساخت بازی با UNITY
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساخت بازی با UNITY و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساخت بازی با UNITY و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساخت بازی با UNITY

آدام سینیکی در کتاب ساخت بازی با UNITY از اهمیت unity برای ساخت بازی‌های اندرویدی سخن می‌گوید و پله‌پله و به طور تضمینی به مخاطبان می‌آموزد که چطور یک بازی کامپیوتری بسازند. خوانندگان در انتهای این کتاب به دانش نسبتا کاملی از محیط UNITY دست یافته و قادر خواهند بود تا بدین وسیله یک بازی ساده را از ابتدا تا انتها طراحی کرده و از طریق آن کسب درآمد کنند.

درباره‌ی کتاب ساخت بازی با UNITY

در گذشته، به سبب ساده بودن سیستم‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی و گرافیک اغلب بازی‌های کامپیوتری که ساخته و وارد بازار می‌شدند بسیار ساده و ابتدایی بودند.اما امروزه نه‌تنها سیستم‌های رایانه‌ای پیشرفت کرده‌اند، بلکه سیستم عامل اندروید و IOS نیز پا به عرصه‌ی حضور گذاشته‌اند و تحولی شگرف در بازی‌های رایانه‌ای ایجاد نموده‌اند. اکنون دیگران کاربران مجبور نیستند برای استفاده از بازی‌ها، سیستمی بزرگ و پیشرفته داشته باشند و هر کس تنها با داشتن یک گوشی در جیب خود می‌تواند به دنیایی از بازی‌های کامپیوتری با بهترین پردازش و گرافیک دسترسی داشته باشد. همین عامل سبب شده بازار بازی‌های کامپیوتری حسابی داغ شده و ساخت و طراحی آن‌ها به رشته‌ای پول‌ساز و پردرآمد تبدیل شود.

اما چطور می‌توان طراحی یک بازی اندرویدی را آموخت؟ در نگاه اول این کار به شدت سخت و پیچیده به نظر می‌رسد اما اشتباه نکنید! این کار از آنچه تصور می‌کنید راحت‌تر است و به سادگی می‌توان آن را ‌فراگرفت؛ تنها کافی‌ست با آدام سینیکی (Adam Sinicki) در کتاب ساخت بازی با UNITY (Learn Unity for Android Game Development) همراه شوید تا طراحی یک بازی دو بعدی را از صفر تا صد به شما بیاموزد.

خبر خوب این است که برای استفاده از این کتاب به هیچگونه پیش‌زمینه و تجربه‌ی قبلی نیاز ندارید و می‌توانید به یک باره وارد دنیای ساخت بازی‌ها شوید. آدام سینیکی در این کتاب ابتدا یک توضیح اجمالی دربار‌ی محیط UNITY ارائه می‌دهد، سپس به شما می‌آموزد که چطور راه خود را در این محیط پیدا کنید و کدنویسی را استارت بزنید. بخش بعدی کتاب به توضیحاتی درباره‌ی طراحی بخش‌های مختلف بازی اختصاص یافته است. از عناوین فصول این بخش می‌توان به «اضافه‌ کردن انیمیشن‌ها»، «کنترل بازیکن»، «اسکریپت مرگ و میر» و غیره اشاره کرد. در نهایت هم در بخش آخر نویسنده به سراغ شرح تکنیک‌هایی در زمینه‌ی مارکتینگ رفته و به خوانندگان می‌آموزد که چطور می‌توانند از بازی خود بهره‌برداری کرده و از طریق آن به درآمد برسند.

از مزایای این کتاب می‌توان به توضیحات مفصل، دقیق و کاربردی آن اشاره کرد، نویسنده در کتاب ساخت بازی با UNITY مثل یک مربی دلسوز از ابتدای مسیر دست خواننده را در دست می‌گیرد و او را تا انتهای مسیر ساخت بازی، همراهی و راهنمایی می‌کند.

این کتاب به کوشش محمدرضا شیروانی به زبان فارسی بازگردانده و توسط انتشارات نبض دانش چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب ساخت بازی با UNITY برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز طرفدار پروپاقرص بازی‌های کامپیوتری هستید و دوست دارید مراحل ساخت آن‌ها را بیاموزید، این کتاب می‌تواند راهنمایی مناسب، جامع و کاربردی در این زمینه باشد.

در بخشی از کتاب ساخت بازی با UNITY می‌خوانیم

عوامل بسیاری به رشد سریع بازی‌های Indie کمک کرده‌اند، یکی از این موارد برنامه Unity است. Unity یک موتور بازی است برای مبتدیانی که در شروع طراحی بازی‌سازی خود هستند. موتور برنامه یک ستون نرم‌افزاری قوی است که بسیاری از عناصر اساسی موردنیاز برای ساخت بازی را فراهم می‌کند. این عناصر شامل مواردی نظیر توانایی نمایش (رندر) گرافیک‌های 3 بعدی و 2 بعدی، پردازش فیزیک پایه (physics engine)، GameObjects و حتی اسکریپت‌های اساسی AI می‌باشند. به جای ایجاد یک بازی از ابتدا، ابزارهای Unity به ما این امکان را می‌دهند تا با کمک تیمی از توسعه‌دهندگان که بر روی عناصری از بازی تمرکز می‌کنند تا آن اجزا را منحصربه‌فرد سازند و سپس به سادگی آن‌ها را در اختیار ما برای استفاده قرار می‌دهند. این کار با استفاده از رابطه‌های کاربری دستی و قابلیت متقابل پلتفرم انجام می‌شود که موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی توسعه‌دهندگان خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چرا اکنون زمان باورنکردنی برای توسعه بازی‌های اندرویدی است
فصل 2: معرفی Unity و راه‌اندازی
فصل 3: پیدا کردن مسیر خود در Unity
فصل 4: اضافه کردن فیزیک و شروع کدنویسی
فصل 5: استفاده از ابزارهای Prefabs, Effectors و Collectibles
فصل 6: اضافه کردن انیمیشن‌ها، اثرات و HUD
فصل 7: ساخت یک برنامه Android
فصل 8: گسترش بازی با امتیازات، مراحل و ذخیرهً فایل‌ها
فصل 9: اضافه کردن عناصرهای بیشتر: چشمه‌ها، سیستم‌عامل‌های متحرک، AI و...
فصل 10: ایجاد سرگرمی و بهینه‌سازی بازی
فصل 11: مقدمه‌ای بر ساخت‌های بازی‌های 3بعدی و واقعیت مجازی
فصل 12: نحوه انتشار و تبلیغ بازی Android شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساخت بازی با UNITY
نویسنده
مترجممحمدرضا شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-8871-42-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساخت بازی با UNITY

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساخت بازی با UNITY

برای دریافت کتاب ساخت بازی با UNITY و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.