معرفی و دانلود کتاب زنان و پرچم‌ داری: درس‌های واقعی از سرنوشت‌های واقعی

عکس جلد کتاب زنان و پرچم‌ داری: درس‌های واقعی از سرنوشت‌های واقعی
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان و پرچم‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان و پرچم‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان و پرچم‌ داری: درس‌های واقعی از سرنوشت‌های واقعی

کتاب زنان و پرچم‌ داری نوشته‌ی جولیا گیلارد و انگوزی اوکانجو ایویلا روایتگر سرنوشت و داستان زنانی است که خود را از بند کلیشه‌های جنسیتی رها کرده و قدم به حوزه‌ی رهبری و سیاست گذاشته‌اند. این کتاب از چالش‌هایی که هر زنی به سبب معضل تبعیض جنسیتی با آن‌ها درگیر می‌شود سخن می‌گوید و راهکارهایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا به کمال و شکوفایی برسند.

درباره‌ی کتاب زنان و پرچم‌‌داری

به جرات می‌توان گفت تبعیض جنسیتی علیه زنان مسئله‌ای است که هر زنی در زندگی خود تجربه کرده و می‌تواند ساعت‌ها در این زمینه از تجربیات تلخ خود سخن بگوید. تبعیض جنسیتی معضل گسترده‌ای است که نه فقط جنبه‌ی شغلی زندگی زنان، بلکه تمام جنبه‌های زندگی آنان را تحت‌الشعاع قرار داده است. بگذارید یک مثال ساده بزنیم. تصور کنید دو زن را در حال مکالمه‌ با یکدیگر می‌بینید، اولین حدسی که درباره‌ی موضوع مکالمه‌ی آن‌ها می‌زنید چیست؟ آیا تصور می‌کنید که آن‌ها گرم صحبت و تبادل نظر درباره‌ی یک مسئله‌ی سیاسی مهم یا مشکل کاری هستند یا پیش خودتان فکر می‌کنید که احتمالا آن‌ها دارند درباره‌ی یک رسپی آشپزی با یکدیگر بحث می‌کنند؟ پاسختان به این سوال، خود نمایان‌گر تصور مرسوم افراد جامعه نسبت به زنان است!

معرفی و دانلود کتاب زنان و پرچم‌ داری

برعکس آنچه تصور می‌شود تبعیض علیه زنان فقط مختص به کشورهای جهان سوم نیست و محدود به فرهنگ و دین خاصی نمی‌شود. تبعیض‌های جنسیتی در کشورهای پیشرفته و مدعی در رعایت حقوق زنان نیز، کاملا قابل مشاهده است. از میان 94 جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی، تنها یکی از آن‌ها، متعلق به یک زن است! تاکنون هیچ زنی موفق به رهبری سازمان ملل متحد یا بانک جهانی نشده. در کشورهایی نظیر ایران، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، بریتانیا و... تاکنون هیچ زنی موفق به رسیدن به مقام ریاست جمهوری و نخست وزیری نشده و از میان صدونودوسه کشوری که عضو سازمان ملل متحد هستند، تنها یک زن توانسته منصب سیاسی بالایی در قوه‌ی مجریه داشته باشد.

اما این مسئله از کجا نشات گرفته است؟ چه اتفاقی باعث شده که زنان از بخش بزرگی از جامعه کنار گذاشته شوند و مردان برتری یابند؟ چطور می‌توان جلوی این تبعیض را گرفت و به برابری دست یافت؟

کتاب زنان و پرچم داری (Women and Leadership: Real Lives, Real Lessons) نوشته‌ی جولیا گیلارد (Julia Gillard) و انگوزی اوکانجو ایویلا (Ngozi Okonjo-Iweala) به بررسی همین مسئله پرداخته و آن را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

این کتاب کاوشی جذاب در باب جنسیت و رهبری است و نویسندگان که هر دو رهبرانی بسیار موفق هستند به شرح تجربیات زنان تاثیرگذار در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. گیلارد و اوکانجو ایویلا در این کتاب دست به مصاحبه با شخصیت‌های مهم و سیاسی زن زده‌اند . آن‌ها از چالش‌هایی که زنان در راه رسیدن به موقعیت رهبری با آن مواجه بوده‌اند و نکات قوتی که به طور منحصربه‌فرد در زمینه‌ی رهبری به دست آورده‌اند، سخن گفته‌اند. آن‌ها در کتاب زنان و پرچم داری درباره‌ی تعصبات جنسی فراگیر که همچنان پیشرفت زنان را محدود می‌کنند، صحبت به میان می‌آورند و دوراهی‌هایی را که اکثر رهبران زن با آن‌ها مواجه هستند، مورد بررسی قرار می‌دهند.

از نکات مثبت و قابل توجه این کتاب رویکرد واقع‌بینانه‌ی آن و دوری از تعصبات افراطی فمنیستی است. علاوه بر آن نویسندگان کوشیده‌اند تا با صحبت درباره‌ی تجربیات زنان موفق، به زنان سراسر جهان انگیزه بدهند تا خودشان را از بند تعصبات و کلیشه‌هایی که آن‌ها را از مسیر رهبری و موفقیت باز داشته، رها کرده و به کمال و شکوفایی برسند.

این کتاب به همت فائزه واعظی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات راوشید به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب زنان و پرچم‌داری

  • کاوشی قابل توجه در رهبری و رهبران زن - و اینکه چرا تعداد آن‌ها بیشتر نیست - راهنمایی ضروری برای مقابله با جنسیت‌زدگی و غلبه بر نابرابری‌ها است. (MS.)
  • درس آموخته شده از این کتاب این است که هیچ «راه درستی» برای رهبر زن وجود ندارد؛ همه موقعیت‌ها منحصربه‌فرد هستند و هیچ مجموعه قوانین خاصی برای برقراری تعادل بین کار و حرفه‌ی شخصی وجود ندارد... یک مطالعه جدال‌انگیز در مورد زنان و رهبری. (آمازون)
  • این کتاب سرشار از بینش‌ها و توصیه‌های عملی در مورد حرفه‌ی طیف گسترده‌‍ای زنان است؛ یک راهنمای ارزشمند برای قرار دادن زنان بیشتر، در موقعیت‌های رهبری! (هفته نامه ناشران)
  • این کتاب به خاطر بینش‌هایی که در مورد زنان قدرتمند ارائه می‌دهد، ارزش خواندن دارد. (ناتاشا استوت دسپوجا، سیدنی مورنینگ هرالد)

کتاب زنان و پرچم‌داری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که به حوزه‌ی علوم اجتماعی و زنان علاقه‌مند هستند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب زنان و پرچم‌ داری: درس‌های واقعی از سرنوشت‌های واقعی می‌خوانیم

جولیا خود را یک فمینیست و من خود را یک زن‌گرا معرفی می‌کنیم. زن‌گرا اصطلاحی است که آلیس واکر آن را ابداع کرده و سپس عمه من «چیکوینیه اوکونجو اوگونیمی» که نویسنده و منتقدی برجسته است، آن را بیشتر توضیح داده و به خوبی آن را به کار برده‌ است. کلمه زن‌گرا برای من واژه‌ای مقدّس است که همیشه برای احترام و تحسینِ زنان از آن استفاده می‌کنم. زنان که دارای توانایی بی‌مثال برای عشق ورزیدن، کار و تلاش فراوان هستند و در برابر سختی و مشکلات صبر و تحملی بسیار دارند. واژه‌ی زن‌گرا اعتقاد من به برابری جنسیتی را توصیف می‌کند. این ذهنیت که دختران و پسران، زنان و مردان باید فرصت‌ها و شانس‌های یکسانی در زندگی داشته باشند و مسیر موفقیت و پیشرفتشان باید همانند باشد.

آمارهای عینی در مورد زنان در موقعیت‌های راهبری در حوزه‌ ی سیاست، اقتصاد و تجارت، در کنار آمارهای مربوط به شکاف دستمزد جنسیتی و تجربه زندگی خودم، نشان می‌دهد که ما راهی برای ایجاد برابری جنسیتی داریم. اگر شما زنی رنگین‌پوست هستید ممکن است دستیابی به برابری جنسیتی بیشتر سخت باشد. شما به عنوان یک زن رنگین‌پوست ممکن است در رسیدن به قدرت در آخر صف باشید، چراکه در ابتدا مردان سفیدپوست، مردان رنگین‌پوست، زنان سفیدپوست و در نهایت زنان رنگین‌پوست، موقعیت خود را در عرصه‌های مختلف می‌یابند. با این حال من اجازه نداده‌ام این واقعیت، دیدِ خوش‌بینانۀ مرا به زندگی بکاهد و یا اشتیاقم برای انجام کارهای مهم را کم کند. دو ویژگیِ دیدِ خوش‌بینانه به زندگی و اشتیاق انجام کارها، به من کمک کرده‌اند تا در سختی‌ها قدرت پیدا کنم و مسیر حرکت به سمت موفقیت‌هایم را به خوبی طی کنم.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
سرآغاز: چرا این کتاب را می‌نویسیم؟
فصل اول: شمارش
فصل دوم: چارچوب کار ما
فصل سوم: مسیرهای رسیدن به قدرت: معرفی راهبران زن ما
فصل چهارم: فرضیه اول: تو فوق‌العاده‌ای، دختر!
فصل پنجم: فرضیه دوم: همه مسائل به موی زنان مربوط می‌شود
فصل ششم: فرضیه سوم: مسئله‌ی چگونگی سبک رفتاری - پرتلاطم و استوار یا مطیع و رام
فصل هفتم: فرضیه چهارم: او کمی عوضی است
فصل هشتم: فرضیه پنجم: چه کسی به فرزندان رسیدگی می‌کند؟
فصل نهم: فرضیه ششم: جایگاهِ جهنمیِ ویژه - آیا زنان واقعاً از هم‌جنس‌های خود حمایت می‌کنند؟
فصل دهم: فرضیه هفتم: شهرِ سِیلم امروزی
فصل یازدهم: فرضیه هشتم: معمای الگوسازی
فصل دوازدهم: آموخته‌های ویژه و متمایز از هشت زندگی‌نامه و هشت فرضیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان و پرچم‌ داری: درس‌های واقعی از سرنوشت‌های واقعی
نویسنده،
مترجمفائزه واعظی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-5767-94-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنان و پرچم‌ داری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زنان و پرچم‌ داری

برای دریافت کتاب زنان و پرچم‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.